Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون برای سومین بار به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی انتخاب شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اجرای موفق و کامل فعالیت‌های دوره دوم مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران دوباره از سپتامبر ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۵ برای سومین بار به عنوان مرکز همکار انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر «احمد سلیم المنظری» مدیر منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت طی نامه‌ای رسمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های دوره دوم مرکز همکار، تمدید اعتبار دوره سوم را اعلام و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های آینده نیز موجب پیشبرد اهداف سازمان بهداشت جهانی در منطقه شود.

بر اساس این گزارش در طول دوره سوم عضویت، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران از طریق برگزاری کارگاه متمرکز سازی و مدیریت مراکز انتقال خون، کارگاه استفاده بهینه از پلاسما برای پالایش و همکاری در دو پروژه پژوهشی در خصوص مدیریت اهداکنندگان خون و بررسی سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) به اجرای استراتژی‌های سازمان جهانی بهداشت در خصوص سلامت خون و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی کمک خواهد کرد.

همچنین دوره عضویت نخست از سپتامبر ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۷ و دوره دوم عضویت از سپتامبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۲۱ بود و در طول این دوره ها، مرکز همکار موفق به برگزاری هفت کارگاه آموزشی و یک سمینار بین المللی و انجام پروژه پژوهشی بررسی وضعیت و روند ۱۰ ساله سلامت و کفایت خون را در منطقه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهداشت مدیترانه سازمان بهداشت سلامت خون سازمان بهداشت جهانی انتقال خون ایران مرکز همکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش