Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رجب رحمانی روز شنبه در جریان سفر سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی به تاکستان و بازدید از اتحادیه های تعاونی روستایی و گاوداری این شهرستان افزود: با رشد کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس با داشتن یک وزارت خارجه قوی و فعال و یک معاونت اقتصادی پیگیر در آن، درآمد هنگفتی نصیب کشور می شود و در این صورت به درآمدهای نفتی نیازی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر توجهی که به بخش صنعت شده به حوزه کشاورزی می شد امروز درآمدهای سرشاری از این ناحیه به دست می آوردیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی مناسب کشور را از محل درآمدهای بخش کشاورزی و بدون اتکا به سایر منابع از جمله نفت به خوبی اداره کرد، گفت: رشد و تقویت بخش کشاورزی بدون شک رشد و تقویت اقتصاد کشور و درآمد مردم را به همراه خواهد داشت.

رحمانی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی، گفت: تعاونی ها باید اختیار امور و فعالیت های غیرحاکمیتی بخش کشاورزی را که در دست دولت است عهده دار شوند.

وی افزود: تقویت اتحادیه های کشاورزی بدون شک کشاورزی ما را به سمت رشد و تعالی بیشتر پیش می برد و دولت جدید باید این مهم را مورد توجه جدی خود قرار دهد.

رحمانی همچنین با اشاره به قابلیت های بالای کشاورزی در استان قزوین و با بیان اینکه شهرستان تاکستان قطب اصلی تولید انگور و کشمش ایران است،افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی باید با توجه به این ظرفیت ها توجه بیشتری به این استان و شهرستان داشته باشد.

برچسب‌ها تعاون روستایی تاکستان کشاورزی کشمش صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی تاکستان کشاورزی تعاون روستایی تاکستان کشاورزی کشمش صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی