Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@21:14:39 GMT

تور ترکیه و انتخاب بهترین مقاصد آن

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۸۵۱۹

تور ترکیه و انتخاب بهترین مقاصد آن

ترکیه کشوری زیباست که سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر را میزبانی می‌کند. در میان مقاصد مختلفی که می‌توانید در این کشور انتخاب کنید، استانبول و آنتالیا بیشترین مسافر را در طول سال به خود می‌بینند. اما چرا این شهرها تا این حد محبوبند؟ ما در آژانس مقتدرسیر می‌کوشیم تا مسافران خود را بیش از پیش با مقاصد مختلف گردشگری آشنا کنیم، در این‌جا نیز تلاش می‌کنیم تا شما مخاطبان را با این دو مسیر بی‌نظیر در کشور ترکیه آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تور استانبول

تور استانبول یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود، چون این شهر بسیاری از چیزهایی که هر توریستی در جهان می‌خواهد را در اختیارش خواهد گذاشت. از گشت‌های دریایی تا ابنیه تاریخی، از مراکز خرید لوکس و بزرگ تا بازارهای قدیمی و از پارک‌های بازی تا موزه‌ها و گالری‌های هنری، جاهای زیادی هستند که شما در این سفر می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و روزهایی شاد و مفرح را از سر بگذرانید.

از نظر آب و هوایی، اواسط بهار و اواسط پاییز، بهترین زمان برای سفر به استانبول به حساب می‌آید. زمستان‌های این شهر سرد و خشک بوده و تابستان‌ها نیز ممکن است، گرمای هوا برای شما آزاردهنده باشد. با این حال سفر در تابستان به خاطر گشت‌های دریایی و رفتن به جزایر پرنس، باز هم لذت بخش خواهد بود و در زمستان نیز، می‌توانید شب سال نو میلادی در استانبول بوده و آتش بازی بزرگ نیمه شب را به تماشا بنشینید. یکی دیگر از زمان‌های عالی برای رفتن به استانبول، اواخر اسفند است که جشنواره بزرگ خرید در این شهر بر پا خواهد شد.

اما از خرید کردن گفتیم، این را هم حتما باید در نظر بگیرید که استانبول، چندین مرکز خرید فوق‌العاده عالی در خود دارد که حتما باید به آن‌ها سر بزنید. مال آو استانبول، ایستینیه پارک، زورلو سنتر، جواهیر و فوروم استانبول از مراکز خرید لوکس شهر هستند که اگر به تور لاکچری استانبول رفته‌اید و می‌خواهید خریدی ارزشمند از برندهای برتر جهان داشته باشید، باید به این مکان بروید. اما اگر خواستید خریدی با قیمت مناسب را تجربه کنید، اولیوروم، کاله سنتر، پروفیلو و 212 انتخاب‌های بهتری برای شما هستند.

در مجموع، دست روی هر چیزی که بزارید، استانبول انتخاب‌های بی‌شماری پیش پای شما خواهد گذاشت. مخصوصا اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری باشید، در این صورت می‌توانید از مراکز تاریخی بسیار، همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ دلمه باغچه، باسیلیکا، برج گالاتا، کاخ توپ کاپی و ... بازدید کرده، به تنگه زیبای بسفور بروید، از بازار بزرگ دیدن کنید یا یکی از مراکز تفریحی متعدد شهر را برای رفتن انتخاب کنید.

برای تفریح چندین پارک آبی و تم پارک در استانبول وجود دارد که بهترینشان Isfanbul است. همچنین مراکز خرید نیز بخش‌های تفریحی بسیاری دارند که با توجه به سرپوشیده بودن آن‌ها، برای روزهای بارانی یا روزهای سرد سال، انتخابی عالی هستند. مثل MOIPARK که در مال آو استانبول واقع شده و یک پارک عالی به حساب می‌آید. پس برنامه‌ی سفر خود را بچینید، در میان انتخاب‌های متعددی که مقتدرسیر تابان برای شما تدارک دیده چرخی بزنید و بهترین توری که می‌توانید را برای سفر به استانبول انتخاب کنید.

 

تور آنتالیا

آنتالیا نیز یک انتخاب عالی در میان گزینه‌های مختلف تور ترکیه برای گردشگران است، اما فضای این شهر به کلی با استانبول متفاوت خواهد بود. محبوب‌ترین شهر ساحلی ترکیه، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را در جای جایش برای شما تدارک دیده. از سواحل استثنایی و فوق‌العاده‌ای که دارد تا آبشارهای متعدد، مناطق تاریخی و خیلی جاهای دیگر هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و تجربه‌ای لذت بخش از سفر به ترکیه داشته باشید.

اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تورهای آنتالیا تا این حد محبوب باشند، تفریحات بسیار زیادی است که شما می‌توانید در این مکان تجربه کنید. اگر اهل بازی‌های آبی هستید، امکانات کاملی برای شما در سواحل تدارک دیده شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اگر می‌خواهید به پارک‌های آبی بروید، چندین انتخاب عالی دارید و البته تم‌پارک‌های بزرگی هم هستند که می‌توانید به صورت خانوادگی برای تفریح به آن‌جاها مراجعه نمایید. فراموش نکنید که برای پیک نیک و طبیعت گردی به اطراف آنتالیا نیز بروید، که آبشارها و مناطق جنگلی زیبایی در همان حوالی واقع شده‌اند.

یکی دیگر از کارهایی که در اطراف آنتالیا می‌توانید انجام دهید، بازدید از مراکز تاریخی این شهر است. جدا از دروازه هادریان، بندرگاه قدیمی و موزه معروف این شهر که در خود آنتالیا واقع شده‌، برای دیدن شهر تاریخی فاسلیس، شهر باستانی لیسیان، کلیسای سنت نیکولاس، شهر باستانی میرا، آسپندوس و خیلی جاهای دیگر، باید پا را از مرزهای شهر فراتر گذاشته و به گردش‌های برون شهری بروید تا تجربه‌ای کامل از سفر خود داشته باشید.

با تمام این وجود، رفتن به سواحل آنتالیا، احتمالا اولین و بیشترین کاری باشد که در سفر به این شهر انجام خواهید داد. شهری که سواحل دیدنی اصلا کم ندارد و عاشقشان خواهید شد. ساحل لارا معروف‌ترین در آنتالیا به حساب می‌آید و خیلی از هتل‌های لوکس نیز در اطراف آن واقع شده‌اند و امکانات کامل رفاهی و تفریحی در آن‌جا تعبیه شده است. ساحل بلک، ساحل کنی، ساحل چیرالی و ساحل کمر نیز از دیگر جاهایی هستند که برای آب‌تنی و آفتاب گرفتن می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. خوشبختانه به بهتر شدن وضعیت کرونا و واکسیناسیون گسترده در ترکیه، خیلی از مراکز تفریحی در اطراف این سواحل نیز بازگشایی شده‌اند و جشن‌های شبانه دوباره به راه افتاده است. رستوران‌ها و کافه‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و همه چیز برای رفتن دوباره به تور آنتالیا و خوشگذرانی در این شهر زیبا فراهم آمده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای شما واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان

والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع روی تور لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان انتخاب و همچنین در لیست تیم شش نفره تیم رویایی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مهدی جعفروند بازیکن سابق تیم والیبال شهرداری ارومیه و لژیونر ارومیه‌ای کشورمان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان جز برترین‌های فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

جعفروند که امسال در تیم والیبال آذرریل جمهوری آذربایجان حضور داشت، توانست همراه با این تیم و با کسب ۲۷ برد و تنها سه باخت قهرمان رقابت‌های لیگ برتر این کشور شود.

این بازیکن ۲ متر و ۹ سانتی‌متری در پایان رقابت‌های لیگ برتر توسط کارشناسان و ارزیابان لیگ آذربایجان به عنوان برترین بازیکن در پست مدافع روی تور برگزیده شد.

با این انتخاب وی همچنین در لیست تیم شش نفره منتخب و رویایی فصل گذشته لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان نیز قرار گرفت.

کد خبر 748512

دیگر خبرها

  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها