Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از  وزارت جهاد کشاورزی، «فریبرز عباسی» افزود: در صورت تخصیص اعتبارات مصوب، ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی در سال جاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شوند.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای اجرا و توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، امسال ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض مصوب شده و باید دید تا انتهای سال چه میزان از این اعتبارات تخصیص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اعتبار تسهیلات مصوب این طرح در سال گذشته را ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: سال گذشته از این مبلغ نزدیک به ۵۰ درصد محقق شد.

عباسی ادامه داد: سهم دولت در توسعه سامانه های نوین آبیاری در سال ۹۹ حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بود و امسال نیز قرار است تا ۸۵ درصد هزینه های اجرای این طرح بر عهده دولت باشد که در قالب تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی درباره سطح اجرای سامانه های نوین آبیاری از آغاز سال جاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، کل سطح اجرایی سامانه های نوین آبیاری در اراضی آبی از ابتدای شروع این طرح تاکنون را دو میلیون و ۵۲۵ هزار هکتار عنوان کرد.

عباسی درباره جزییات اجرای روش های نوین آبیاری گفت: سال گذشته بر اساس موافقتنامه بودجه ای، ۶۰ درصد روش های آبیاری موضعی یا قطره ای سطحی و قطره ای زیر سطحی، ۲۰ درصد روش بارانی و ۲۰ درصد کم فشار در اراضی آبی کشاورزی اجرا شد.

وی افزود: امسال بنا به دلایلی همچون هزینه های اجرایی کمتر و استقبال کشاورزان از سیستم های آبیاری کم فشار، برای اجرای ۴۰ درصد روش آبیاری موضعی، ۴۰  درصد کم فشار و ۲۰ درصد بارانی برنامه ریزی کرده ایم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و بخش زیادی از منابع آب و خاک کشور شور هستند، گفت: در اراضی و مناطقی که دارای منابع آب شور هستند، سامانه های آبیاری کم فشار و قطره ای کارایی بیشتری دارند.

وی افزود: در مناطقی که بسیار گرم و تبخیر زیاد است، سیستم های بارانی که مستعد تبخیر هستند توصیه نمی شود و در چنین مناطقی سیستم های آبیاری موضعی یا قطره ای مناسب ترند.

عباسی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش بهره وری را از مزایای اجرای طرح سامانه های آبیاری نوین برشمرد و اظهار داشت: سامانه های نوین آبیاری در برخی مناطق تا دو برابر افزایش بهره وری آب دارند.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی درباره سهم باغات در اجرای این سامانه های آبیاری گفت: سال گذشته حدود ۴۰ درصد روش های آبیاری موضعی در باغات و عمده روش های بارانی در مزارع اجرا شد هر چند برای گیاهانی با کاشت ردیفی نیز  روش موضعی مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به ۲.۵ میلیون هکتار سطح باغات کشور، امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد کل سامانه های نوین آبیاری در باغات و ۶۵ تا ۷۰ درصد در مزارع اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی علی مراد اکبری کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی طرح سامانه های نوین آبیاری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی آبیاری موضعی هزار هکتار اراضی آبی سال گذشته درصد روش کم فشار قطره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد