Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه هم تعداد بیماران سرپایی و هم بستری‌های ناشی از کرونا در هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای همه‌گیری کرونا ۸۰ درصد فوتی‌های ما از گروه سنی بالای ۶۰ سال بوده است، بیان‌کرد: از این نظر تأکید داریم که افراد بالای ۶۰ سال که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند این امر را به تأخیر نیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروزآبادی افزود: ۱۹.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این آمار در خراسان جنوبی ۲۳.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین واکسن امکان واکسیناسیون بین هشت تا ۹ هزار را نیز در یک روز داریم، گفت: از نهم تا دوازدهم مردادماه ۲۳ فوتی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که از این ۲۳ نفر ۲۲ نفر در مقطع سنی بوده‌اند که امکان زدن واکسن را داشته‌اند و ۱۷ نفر آنان هیچ‌گونه واکسنی نزده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این مسئله نشان دهنده اهمیت استفاده از واکسن است، یادآور شد: سه نفر نیز تنها یک دوز واکسن را استفاده کرده بودند.

دهقانی فیروزآبادی از ۲۳ فوتی تعداد ۱۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و هفت نفر نیز بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: در مورد دستورالعمل‌هایی که باید در ایام محرم و در مراسم عزاداری رعایت شود نیز تعیین تکلیف شود که چه ضمانت اجرایی دارد و با متخلفین چه برخوردی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجدد از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، یادآور شد: اگر کسی تمایل به واکسن ایرانی دارد نیز ۲۰ هزار دوز واکسن برکت وارد خراسان‌جنوبی شد و از این جهت مشکلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در مورد تخت بستری کمبود نداریم ولی آمار صعودی مبتلایان نگران کننده است، افزود: در مورد داروی ضروری نیز کمبود نداشته ولی در زمینه سرم محدودیت‌هایی وجود دارد ولی دچار مشکل حاد نیستیم.

کد خبر 5275718

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا آمار کرونا ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا محرم 1400 کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون ایلام خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی از کمبود داروی افسردگی ترازدون در داروخانه های های سطح کشور خبر داده و اعلام کرده که این موضوع سبب ایجاد نگرانی هایی در بین بیماران شده است.

در همین راستا، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود داروی افسردگی ترازودون در داروخانه ها٬ سازمان غذا و دارو اقدام به واردات کرده است.

وی بیان کرد: واردات داروی افسردگی ترازودون انجام شده و سازمان غذا و دارو منتظر جواب آزمایشگاه جهت اطمینان از سلامتی محموله های وارداتی است و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش٬ داروی ترازدون در بازار کشور توزیع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی هم در حال تولید داروی ترازدون است و واردات این دارو تا زمان متعادل شدن عرضه با تقاضا در بازار انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان