Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با جمع آوری 62 میلیارد تومان کمک مردمی در سال جاری میزان مشارکت و حمایت های مردم خیر در استان 49 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مهرعلی حق گویان روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار در جمع فعالان رسانه در محل کمیته امداد قزوین اظهارداشت: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی تاثیرگذار و تعیین کننده است و با تلاش شما اصحاب رسانه زمینه تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی بخوبی مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر دیروز جنگ رو در رو داشتیم امروز جنگ فرهنگی داریم که می خواهند مردم را نا امید کنند و همه رسانه ها وظیفه دارند نقشه دشمنان را خنثی کنند.

حق گویان یادآورشد: کار کمیته امداد  حیات بخشی به زندگی شرافتمندانه است و باید کار بدست مردم صورت گیرد و عزت نفس و کرامت افراد هم حفط شود.

وی اضافه کرد: خدمت ما بدون منت و یک وظیفه ذاتی، شرعی و قانونی است و بزرگترین سرمایه های ما هم اعتماد مردم است.

17 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد

حق گویان تصریح کرد: در استان 17 هزار خانوار سالمند تحت پوشش هستند و تلاش شده تا کارهای خدمت رسانی به خود مردم واگذار شود که در این راستا دفاتر نیکوکاری فعال شده و در صددیم بیش از  50 درصد خدمات سالمندان واگذار شود تا با حفظ کرامت افراد و کاهش بوروکراسی اداری از مراجعه بیشتر آنها به کمیته امداد جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: طرح تحول محلات کشور قرار است در استان قزوین هم با همکاری مرکز پایش فقر و معاونت مشارکت ها و کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اجرا شود.

حق گویان تصریح کرد: تاکنون دو محله در قزوین شامل خیابان مجاهد و دیماج و چهار محله در شهرستانها راه اندازی شده تا بتوانیم نیاز مردم محلات را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح مانند مراکز نیکوکاری وظیفه شناسایی نیازمندان توسط خیرین هر محله  و با همکاری سپاه و بسیج صورت می گیرد و معتمدان افراد را شناسایی و معرفی می کنند تا افراد در کمترین زمان تحت پوشش قرار گیرند.

فعالیت 120 مرکز نیکوکاری در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین تعداد 120 مرکز و در شهرستان قزوین 44 مرکز نیکوکاری راه اندازی شده و خدمات مناسب را به نیازمندان ارائه می کند.

وی گفت: این مراکز با ارائه خدمات تخصصی توانسته اند در جلب اعتماد مردم بسیار موثر عمل کنند.

 

هیچ مددجویی در نوبت نیست 

وی در ادامه گفت: ظرفیت سازی برای خدمت رسانی مهم است و هر خانواده ای که نیازمند و شرایط را داشته باشد بسرعت تحت پوشش این نهاد قرار می گیرد و در حال حاضر هیچ نیازمند واجد شرایط پشت نوبیت خدمت رسانی قرار ندارد.

حق گویان اضافه کرد: اشتغال و مسکن از مهمترین چالش های ما در کمیته امداد است و با کمک خیرین و اعتبارات نهاد برای خانه دار کردن نیازمندان اقدام کرده ایم.

وی اظهارداشت: تعمیرات و بازسازی  1300 واحد توسط کمیته امداد انجام شده و با تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن امضا کردیم برای ساخت 500 واحد برای نیازمندان اقدام خواهد شد و در صورتی که زمین های مسکن مهر هم در اختیار قرار گیرد می توانیم واحدهای مسکونی بیشتری را احداث کرده و در اختیار محرومان قرار دهیم.

جمع آوری شش میلیارد تومان نذورات در عید قربان

حق گویان بیان کرد: در عید قربان امسال 5.5میلیارد تومان برای نذورات اختصاص دادیم که تاکنون بیش از شش میلیارد تومان نذورات قربانی جمع آوری شد.

وی اظهارداشت: حدود 470 میلیون تومان به صورت نقدی، 700 میلیون تومان به صورت کمک کالایی،  2 میلیارد و 700 میلیون تومان در مراکز نیکوکاری و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان هم در سایر بخش ها جمع آوری شد.

حق گویان تصریح کرد: در عید غدیر خم 70 هزار پرس غذای گرم، تعداد 2 هزار بسته معیشتی و  دو میلیارد و 900 میلیون تومان کمک خیرین جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: میزان پرداخت مستمری برای مددجویان قبلا 540 هزار تومان بود که الان به یک میلیون و 100 هزار تومان در ماه افزایش یافته و دو برابر شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 32 هزار خانوار معادل 62 هزار نفر تحت پوشش این نهاد قرار دارند. 

حق گویان اضافه کرد: در سال قبل به 50 هزار خانواده در قالب وام، کمک درمانی، مسکن،جهیزیه و کمک موردی مساعدت شد و 62 هزار نفر هم تحت پوشش بودند و در مجموع به بیش از 112 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت استان خدمت رسانی کردیم.

وی بیان کرد: سال قبل اطعام حسینی داشتیم و امسال هم با رعایت پروتکلها این کار انجام خواهد شد.

حق گویان با تقدیر از اعتماد مردم به این نهاد اظهارداشت: اعتماد مردم به کمیته امداد بسیار بالاست و هرجا نیاز داشتیم کمک کردند به طوری که امسال 62 میلیارد تومان کمک‌ مردمی داشتیم که نسبت به سال قبل 49 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در طرح اکرام و ایتام هم مبلغ خوبی دریافت می شود و به هر یتیم یک میلیون و200 هزار تومان پرداخت می کنیم.

حق گویان در خصوص جمع آوری زکات هم گفت: در چهار ماهه امسال بیش از 20 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که تا پایان سال این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سال قبل پیش بینی می کردیم  22.5 میلیارد تومان زکات جمع آوری شود که این رقم حدود 28 میلیارد تومان محقق شد و توانستیم نیاز خانواد های محروم را تامین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: 73 درصد مبلغ ز‌کات برای معیشت و بقیه در امور عمرانی هزینه می شود. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیته امداد قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین میلیارد تومان میلیون تومان اعتماد مردم تحت پوشش حق گویان جمع آوری سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری