Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در استان خراسان رضوی اظهار کرد: واکسیناسیون تاثیرخوبی در کاهش میزان ابتلا و احتمال بد حالی و مرگ ومیر افراد دارد، از همین رو از عموم مردم درخواست می کنیم براساس فراخوان اعلام شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد علی کیانی ابراز کرد: واکسیناسیون یکی از مهم ترین استراتژی های مقابله با بیماری کرونا است از همین رو مردم در فرایند تلقیح واکسن تعللی نداشته باشند و در صورت احتمال ابتلا با سامانه 191 تماس بگیرند تا راهنمایی لازم را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت کرونا در پیک پنجم شرایط متفاوت و شدیدتر از پیک قبلی است و میزان ابتلا و بستری و مرگ میر در چند روز اخیر نشان می دهد که متاسفانه آمارها به شدت روبه افزایش است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در استان خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط فعلی آمارها بالا رونده است و نشان می دهد که ما هنوز به قله این پیک نرسیدیم تا بعد از این منتظر پایین آمدن تعداد بیماران باشیم، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پیش بینی می شود در 10 روز آینده آمارها افزایش خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه تجربه چنین آمار بالایی به لحاظ ابتلا، بستری و سرپایی و مرگ و میر را تاکنون نداشته ایم ، عنوان کرد: کنترل وضعیت و شرایط به وجود آمده تنها در صورت قطع زنجیره انتقال میسر می شود که آن هم در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی اتفاق می افتد.

دکتر کیانی با اشاره به اینکه با کمک مردم و در خانه ماندن آنها می توان زنجیره انتقال کرونا را کاهش داد، علاوه براین برای مدیریت شرایط به وجود آمده نیاز به تمهیداتی از سوی مردم و مسئولین است ، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی زمانی موثر واقع می شود که حداقل 80 درصد مردم نسبت به آن دقت نظر داشته باشند.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در استان خراسان رضوی با بیان اینکه میزان سرایت پذیری سویه دلتا نسبت به سایر سویه ها بالاست، ابراز کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دورهمی و مهمانی ها و شستشوی مداوم دستها تاثیر زیادی در قطع زنجیره انتقال بیماری دارد البته تعطیلی 10 روزه تا 2 هفته برخی از مراکز و ارگانها از سوی مسئولین نیز می تواند در کنترل بیمار نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر با وجود قرمز بودن وضعیت شهر مشهد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را شاهد نیستیم و این موضوع باعث نگرانی در خصوص افزایش حجم بیماران می شود، گفت: باید محدودیت های شهر قرمز در شهر مشهد رعایت شود زیرا در غیر این صورت جای نگرانی جدی وجود دارد.

دکتر کیانی با بیان اینکه از عموم مردم درخواست می کنیم تا اگر دچار علایم بیماری شدند با ساده انگاری از کنار موضوع عبور نکنند و شرایط خود را به سرما خوردگی و یا حساسیت نسبت ندهند، عنوان کرد: اگر در یک دورهمی شرکت کردید که یک نفر مبتلا به کرونا بود حتما برای انجام تست کرونا اقدام کنید و برای دریافت مراقبت های لازم به مراکز 16 ساعته و  یا درمانگاه های 24 ساعته مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون سامانه واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد