Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با صدور پیامی، درگذشت رحیم نیکبخت، از نویسندگان حوزه تاریخ انقلاب و مرثیه‌پژوه را تسلیت گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن کامل این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت استاد گرامی رحیم نیکبخت، پژوهشگر اندیشمند با اخلاق را به جامعه علمی کشور به خصوص مردم آذربایجان و مورخان انقلاب اسلامی و فعالان عرصه تاریخ شفاهی و نیز شاعران عاشورایی و شیعی تسلیت عرض می‌نماییم و برای آن مرحوم غفران الهی و برای خانواده محترم‌شان صبری جمیل خواهانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خداوند او را با اولیای خود و خاندان نبوت و رسالت محشور فرماید.

 رحیم نیکبخت، نویسنده تاریخ انقلاب، محقق تاریخ آذربایجان و مرثیه‌پژوه، دیروز (جمعه، 15 مرداد ماه)، پس از چند روز مبارزه با بیماری کرونا، چشم از جهان فرو بست. 

این نویسنده، متولد سال 1350 در روستای میرکوه علی‌میرزا از توابع شهرستان سراب بود که در پژوهش‌هایش، افزون بر حوادث انقلاب اسلامی، به نقش پُر رنگ آذربایجان در تاریخ معاصر ایران هم توجهی ویژه داشت. 

از این  دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مقاله‌ها و کتاب‌های بسیاری از جمله دوره سه‌جلدی "پژوهشنامه انقلاب اسلامی"، دوره دوجلدی "مبدا نهضت نیمه خرداد"، "زندگانی و مبارزات شهید قاضی طباطبایی"، "جنبش دانشجویی تبریز به روایت اسناد و خاطرات"، "زندگانی و مبارزات شهید دکتر مفتح"، "مبارزات آیت‌الله سیدیونس اردبیلی به روایت اسناد و خاطرات"، "بازخوانی مشروطیت"، "نقش آذربایجان در تحکیم هویت ایران"، "پیدایش فرقۀ دموکرات به روایت اسناد و خاطرات"، "تحولات منطقه اردبیل از مشروطه تا جنگ جهانی اول"، "فرقه دموکرات آذربایجان در سراب"، "تحولات غرب آذربایجان به روایت اسناد مجلس"، "اسنادی از تحولات سیاسی اجتماعی آذربایجان از شهریور 1320 تا 1332"، "بازخوانی جنگ‌های روسیه علیه ایران" و ... به یادگار مانده است. 

طبق اعلام خانواده‌ زنده‌یاد رحیم نیکبخت، مراسم تدفین وی فردا، یک‌شنبه 17 مردادماه ساعت 10 در بهشت زهرای تهران، قطعه 255، (قطعه نام‌آوران) ردیف 20، شماره 21 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا سازمان اسناد مرکز اسناد انقلاب ادبیات انقلاب اسلامی عاشورا سازمان اسناد مرکز اسناد انقلاب ادبیات انقلاب اسلامی روایت اسناد رحیم نیکبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی