Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:28:39 GMT

وزارت میراث فرهنگی در جشنواره شهید رجایی برگزیده شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۰۱۹۱

وزارت میراث فرهنگی در جشنواره شهید رجایی برگزیده شد

به گزارش  گروه فرهنگی ایرنا از روابط ‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، علاءالدین رفیع‌زاده، در تشریح نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: به استناد مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مربوط، هر ساله تمامی دستگاه‌های اجرایی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ دستگاه­های اجرایی کشور با همت، تلاش و همکاری امورهای تخصصی سازمان (در بعد شاخص­های عمومی) و با همکاری امورهای بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور (در بعد شاخص‌های اختصاصی) طی یک زمان‌بندی دقیق در قالب سامانه الکترونیکی اجرا و در نهایت دستگاه ­های برگزیده بر اساس مفاد بخشنامه جشنواره شهید رجایی به شماره ۲۷۰۱  در تاریخ ۲۳ فرودین ماه سال چاری مشخص شدند.

وی ادامه داد: در ارزیابی انجام‌شده از میان ۲۴ وزارتخانه و سازمان مستقل تعداد ۱۲ دستگاه موفق به کسب بیش از ۷۵ درصد مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی شده و در سطح «خوب» قرار گرفتند. بر این اساس در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل، دستگاه های برگزیده عبارتند از:

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ دستگاه برگزیده در «مجموع ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دستگاه برگزیده در «مجموع ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی»  

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ دستگاه برگزیده در «مجموع ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی»

وزارت نیرو؛ دستگاه برگزیده در «تحقق اهداف برنامه ­اصلاح نظام اداری دوره دوم» (بر اساس ارزیابی شاخص‌های عمومی سال ۱۳۹۹)

وزارت میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری؛ دستگاه برگزیده در «تحقق اهداف برنامه ­اصلاح نظام اداری دوره دوم» (بر اساس ارزیابی شاخص‌های عمومی سال ۱۳۹۹)

سازمان اداری و استخدامی کشور؛ دستگاه برگزیده در «شاخص‌های اختصاصی»

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری؛ دستگاه برگزیده در «شاخص‌های اختصاصی»

همچنین بر اساس ارزیابی ۱۰۱ دستگاه در سطح سازمان‌های تابعۀ وزارت‌خانه‌ها، تعداد ۵۲ دستگاه موفق به کسب بیش از ۷۵ درصد مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی شده و در سطح «خوب» قرار گرفتند.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه به توضیح برگزیدگان ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ در سطح سازمان‌های تابعۀ وزارتخانه­ها پرداخت و گفت:

شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور؛ سازمان وابسته برگزیده در «مجموع ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی»

سازمان ثبت احوال کشور؛ سازمان وابسته برگزیده در «مجموع ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی»

سازمان بنادر و دریانوردی؛ سازمان وابسته برگزیده در «تحقق اهداف برنامه جامع ­اصلاح نظام اداری دوره دوم» (بر اساس ارزیابی شاخص‌های عمومی سال ۱۳۹۹)

شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران؛ سازمان وابسته برگزیده در «تحقق اهداف برنامه ­اصلاح نظام اداری دوره دوم» (بر اساس ارزیابی شاخص‌های عمومی سال ۱۳۹۹)

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ سازمان وابسته برگزیده در «شاخص‌های اختصاصی»

 شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ سازمان وابسته برگزیده در «شاخص‌های اختصاصی»

وی با اشاره به اینکه ملاک انتخاب دستگاه‌های برگزیده نتایج ارزیابی عملکرد آن‌ها در شاخص‌هایی است که بر اساس اسناد بالادست نظیر برنامه ششم توسعه و برنامه جامع اصلاح نظام اداری تدوین و ابلاغ شده است، تصریح کرد: تقدیر از این دستگاه‌ها به معنی بی‌نقص‌بودن یا رضایتمندی کامل از عملکرد آنان نبوده و تنها نشان‌دهنده توفیق نسبی آن‌ها در انجام تکالیف قانونی و برنامه‌ای نسبت به سایر دستگاه‌ها است.  

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام ارسال نتایج ارزیابی عملکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور به همراه امتیازات مکتسبه در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، از طریق سامانه مدیریت عملکرد دولت به سامانه دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: انتشار عمومی نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای سومین سال متوالی در دستور کار این سازمان قرار دارد و نتایج ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در ابعاد عمومی و اختصاصی همزمان با هفته دولت به صورت عمومی از طریق وبگاه سازمان به آدرس  https://performance.aro.gov.ir که از سال گذشته به همین منظور طراحی و پیاده‌سازی شده است، برای اطلاع‌رسانی و اخذ نظر عموم مردم و خبرگان منتشر خواهد شد.

 رفیع‌زاده در پایان به بخشنامۀ اخیر ریاست جمهوری درخصوص تمدید زمان برنامه اصلاح نظام اداری دورۀ دوم تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اهداف دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری در برخی از محورها به‌طور کامل تحقق نیافته است و نظر به ضرورت همسویی برنامۀ بعدی با برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تمدید برنامۀ دورۀ دوم تا پایان برنامه ششم توسعه ارائه و با ابلاغ ریاست جمهوری و رئیس شورای‌عالی اداری، این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شد، لذا دستگاه­های اجرایی در سال جاری نیز باید به اجرای تکالیف خود در این برنامه اهتمام جدی داشته باشند. همچنین این برنامه ملاک ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های عمومی خواهد بود که آیین‌نامۀ اجرایی آن نیز به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها گردشگری جشنواره شهید رجایی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری جشنواره شهید رجایی ایران گردشگری جشنواره شهید رجایی ایران سازمان اداری و استخدامی کشور نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ارزیابی عملکرد سال دستگاه برگزیده تحقق اهداف برنامه شاخص های اختصاصی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی

دادستان جیرفت از توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت خبر داد و گفت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، افشین صالحی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در حاشیه شهر قدیم و تاریخی جیرفت اقدام‌ به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرده که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، افزود: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

صالحی‌نژاد بیان کرد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

در استان کرمان از ابتدای طرح نور یک پرونده هم تشکیل نشده است

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است، اظهار داشت: دستگاه قضائی از آمران به معروف و نیروهای فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: 99 درصد افراد به توصیه‌های آمران به معروف و نیروهای فراجا تمکین می‌کنند و از زمان اجرای طرح نور در استان کرمان یک پرونده هم تشکیل نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: سیستم قضائی استان کرمان شناسایی صفحات اینستاگرامی هنجارشکن را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین دادستانی با افرادی که به در قبال دریافت پول اقدام به تبلیغ بی‌حجابی و هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی قاطع خواهد کرد.

وی بیان کرد: لازم است آموزش و پرورش و دیگر نهادهای متولی در جهت فرهنگسازی حجاب همت کنند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری را برای رفع این معظل درنظر بگیرند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی