Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-اخبار رسیده از بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی حاکی از، در حال تکمیل بودن تخت‌های بیمارستانی و افزایش مرگ و میر در استان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی 13 شهر ارومیه، خوی، شاهین‌دژ، ماکو، چایپاره، تکاب،سردشت،شوط، مهاباد، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز و سه شهر چالدران، اشنویه و پیرانشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در روزهای گذشته آمار جان‌باختگان روزانه دو رقمی شده و متاسفانه در شبانه روز گذشته نیز 13 نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع کل فوتی‌ها به چهار هزار و 964 نفر برسد.

13 فوتی شبانه‌روز گذشته شامل 6 فوتی در ارومیه، 2 فوتی در خوی، 2 فوتی در ماکو و در پلدشت، مهاباد و بوکان نیز هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

متاسفانه مبتلایان روزانه کرونا نیز چهار رقمی و تخت‌های بیمارستانی پر شده و با ابتلای یک هزار و 155 نفر دیگر، شماره کل مبتلایان از مرز 200 هزار و 801 نفر گذشته است.

قادر آشنا: 27 میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشتیم/ گروه‌های تئاتری چه زمانی واکسن کرونا می‌زنند؟مرگ 7 بلژیکی کاملا واکسینه شده به دلیل آلودگی به نوع جدیدی از ویروس کرونارکوردهای ابتلا به کرونا در چین شکسته می‌‎شوند

هم‌اکنون آذربایجان‌غربی نیز مانند سایر استانهای کشور با کمی تاخیر وارد موج پنجم ویروس کرونا از نوع دلتا شده و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی،این ویروس قدرت سرایت و انتشار بالایی دارد.

جواد آقازاده همچنین گفته که آذربایجان غربی نسبت به هفته گذشته با تعداد بیماران بستری در بخش و ICU و نیز بیماران متصل به ونتیلاتور بیشتری مواجه بوده است.

وی همچنین از روند در حال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های ارومیه با این سیر صعودی مبتلایان اظهار نگرانی کرده است.

بنابراین وضعیت وخیم سلامتی در آذربایجان‌غربی و آمار بالای مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها این پیام را به عموم مردم می‌دهد که همانند همیشه ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در مجامع عمومی نیز از ماسک استفاده کنند و خود را در معرض خطر بیماری قرار ندهند.

بی‌تردید افزایش بیماری و پر شدن تخت‌های بیمارستانی در استان آذربایجان‌غربی سبب کاهش خدمات به بیماران و خستگی کادر درمان خواهد شد بنابراین مردم باید«خودمراقبتی» را سرلوحه کار خود قرار دهند و این بیماری را عادی نپندارند.

انتهای پیام/7548/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد