Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان ضمن تذکر به متولیان برخورد با تخلفات کرونایی و تأکید بر اینکه برای حفظ سلامتی مردم، هیچ تعارفی نداریم، گفت: در صورت عدم اجرای مصوبات این ستاد توسط دستگاه های ناظر، تذکر کتبی داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان، به تأکید آیت الله دکتر رئیسی رئیس‌جمهوری مبنی بر ارسال موانع پیش رو و پیشنهادات استانداران در جهت کنترل پیشگیری، بهبود درمان و مقابله با کرونا در جلسه امروز ستاد ملی اشاره و اظهار کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودسازی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان به انتظار رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از گروه‌های مردمی، جهادی، بسیج و سمن ها همانند روزهای نخستین شیوع این بیماری اشاره و بر ضرورت تحقق این امر تأکید و تصریح کرد: مردم با اجرای مصوبات ستاد ملی به عنوان واجب شرعی و قانونی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کادر درمان را همراهی کنند و حافظ سلامتی خود باشند.

وی با اشاره به تخلف برخی از پزشکان، اصناف، رستوران ها، تالارها و پاساژها در اجرای محدودیت های متناسب با شرایط قرمز کرونایی و تذکر شفاهی به سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تشدید نظارت ها گفت: برای حفظ سلامتی مردم، با کسی تعارف نداریم و در صورت عدم اجرای مصوبات توسط دستگاه های ناظر، تذکر کتبی داده می شود.

استاندار گیلان به اعلام آمادگی مجموعه اصناف برای همراهی و اثبات این همکاری طی حدود 18 ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم نوبت دهی پزشکان برای جلوگیری از ازدحام در مطب ها و تعطیلی رستوران ها (به جز خدمات بیرون بر)، پاساژهای سربسته، تالارها، بازارهای هفتگی و مشاغل دارای محدودیت با جدیت اجرایی و در صورت عدم رعایت، واحد متخلف به مدت 15 روز پلمپ شود.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر واردات بیشتر واکسن و تقویت تولید واکسن داخلی با تأمین ارز مورد نیاز اظهار داشت: براساس نمودارهای ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، گیلان در موضوع واکسیناسیون و تجهیز اماکن، در رتبه نخست کشوری قرار دارد که نشان از وحدت عوامل دست اندرکار دارد و مایه افتخار است.

دکتر زارع بر ضرورت افزایش مراکز تجمعی  تزریق واکسن و بهره گیری از ظرفیت های بسیج و سپاه و تقویت امکانات مورد نیاز تأکید و با اشاره به اختصاص محل نمایشگاه دائمی بین الملی رشت و دانشگاه گیلان برای واکسیناسیون، گفت: پیرو تاکیدات قبلی در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان، بخشی از مجتمع درمانی لاکان تحت عنوان نقاهتگاه برای پذیرش 120 بیمار در حال آماده سازی و تجهیز است تا خدمات لازم را به مراجعان ارائه دهد.

وی با قدردانی صمیمانه از تلاش های فداکارانه مجموعه کادر درمان، از همراهی بیمارستان های دولتی، بخش خصوصی و تأمین اجتماعی برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی و آماده سازی امکانات موردنیاز در شهرستان ها تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اختصاص اماکنی تحت عنوان نقاهتگاه در شهرستان های مختلف با توجه به شکننده بودن تعدادی از شهرهای با وضعیت قرمز، افزود: درمانگاه های سازمان ها ، دستگاه ها و نهادها برای پذیرش بیماران سرپایی یا بستری، مشارکت و همکاری کنند.

نمایند عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم دراختیار گذاشتن برخی از نیروهای خدماتی دستگاه ها همچون آموزش و پرورش برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها تأکید و اظهار کرد: در ایام نخستین شیوع بیماری؛ جمعی از طلاب با لباس روحانیت برای انجام امور خدمات به صورت جهادی در بیمارستان ها حضور داشتند که باتوجه به شرایط کنونی، حضور گروه های جهادی و بسیجیان عزیز مورد انتظار است.

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) متناسب با پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: مراسم ایام محرم با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک با تعداد محدود و اولویت فضای باز و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

دکتر زارع به ولایتمداری مردم گیلان و اجرای نذورات در ایام ماه محرم نیز اشاره و بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی در پخت و پزها و توزیع به صورت بیرون بر در مساجد، هیات ها و تکایا تأکید کرد.

وی با قدردانی از تلاش های ارزنده صدا و سیما و رسانه ها، تولید محتواهای متفاوت برای انجام یک حرکت جدید آگاهی بخش را مورد انتظار دانست و ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و همه خبرنگاران شهید کشورمان که گام هایی استوار برای نمایش خدمات و فعالیت های صورت گرفته در نظام و انقلاب اسلامی برداشتند را گرامی داشت.

استاندار گیلان مناسبت روز خبرنگار را به همه فعالان پرتلاش عرصه رسانه گیلان تبریک گفت و از اهتمام و کوشش آنان در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف مخصوصا حضور در صف مقدم آگاهی افزایی عمومی در زمینه کرونا قدردانی کرد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد مدیریت بیماری کرونا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روز خبرنگار استاندار گیلان ایام ماه محرم کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا تخلفات کرونایی جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان آیین عزاداری محرم دستگاه ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک

به گزارش «تابناک»، بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.  

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.  

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

دیگر خبرها

  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک