Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به یکی از پلتفرم‌های صادراتی محصولات نانو گفت: بنا داریم از طریق تولید مشترک و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در کشورها، صادرات محصولات نانو را گسترش دهیم.

دکتر سعید سرکار  با بیان اینکه تمرکز بر حوزه صادرات از اهداف ستاد توسعه فناوری نانو به شمار می‌رود، بیان کرد: باید کالاهای «های تک» ایران به خارج از کشور راه پیدا کند زیرا ظرفیت کشور برای خرید این محصولات و بازار ۸۰ میلیون نفری برای این محصولات بازار کوچکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: باید در این زمینه تلاش زیادی کنیم که محصولات را به سایر کشورها صادر کنیم زیرا جغرافیای صادراتی خوبی برای محصولات نانو داریم.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو در زمینه صادرات محصولات نانو گفت: برنامه تاسیس واحدهای تولیدی در خارج از کشور با سرمایه گذاری مشترک یکی از این برنامه‌هاست که علاوه بر تولید و صادرات یک یا چند محصول نانوی ایرانی در همان کشور، پلی برای صادرات به سایر کشورها ایجاد می‌شود.

سرکار با تاکید بر اینکه در برخی مواقع شاید صادرات محصول به خوبی مورد استقبال قرار نگیرد زیرا بسیاری از کشورها به دنبال صادرات هستند، بیان کرد: با اجرای این طرح که به صورت تولید مشترک است، ایران با دانش فنی و تا حدودی با سرمایه گذاران کشور دیگری وارد معامله می‌شود تا محصول ایرانی در آن محل به تولید برسد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، به این صورت نیاز بازار همان کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف ما برای تولید مشترک ترکیه و اندونزی هستند، بیان کرد: این دو کشور را به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا بعد از آن بتوانیم الگوی صحیحی را با سایر کشورها در این زمینه داشته باشیم.

سرکار با بیان اینکه این تولید مشترک می‌تواند پلتفرم صادراتی برای صادرات به سایر کشورها باشد، عنوان کرد: اندونزی به تنهایی با جمعیت ۲۵۰ میلیون نفری می‌تواند بازار خوبی برای محصولات نانوی ایرانی باشد؛ همچنین این کشور عضو «آ سه آن» است و امکان صادرات به ۱۰ کشور دیگر بدون عوارض گمرکی برای محصولات نانوی ایرانی نیز فراهم می‌شود.

وی در خصوص تولید مشترک در ترکیه گفت: کشور ترکیه با اروپای شرقی، آسیای میانه و شمال آفریقا ارتباط دارد که همین ارتباطات می‌تواند شرایط خوبی برای صادرات محصولات نانوی ایرانی باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص حوزه واحد مشپلتفرمترک برای تولید محصولات نانوی ایرانی گفت: ما اکنون در تولید مواد اولیه محصولات مصرفی، صنعتی و زمینه‌های مختلف می‌توانیم تولید مشترک داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه تولید مشترک، قرار نیست که دانش فنی به کشوری صادر شود بلکه واحد تولیدی یک شرکت دانش بنیان در ایران مشغول فعالیت است اما همین واحد تولیدی با سرمایه گذاری کشور خارجی در محل دیگری به تولید می‌پردازد.

سرکار خاطرنشان کرد: تاکنون تولید مشترکی به این صورت در حوزه نانو و سایر زمینه‌ها نداشتیم که ان‌شاءالله این روش اجرایی شود و الگویی برای سایر عرصه‌ها در راستای رفع موانع صادرات اجرایی شود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو محصولات نانوی ایرانی محصولات نانو تولید مشترک سایر کشورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد