Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سجاد گنج‌زاده» ملی‌پوش سنگین وزن تیم ملی کاراته ایران به مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو دست یافت و نامش را در تاریخ جاودانه کرد.

امروز (شنبه) در آخرین روز بازی‌های المپیک توکیو، مبارزات اوزان به اضافه ۶۱ کیلوگرم زنان و به اضافه ۷۵ کیلگرم مردان برگزار شد که «حمیده عباسعلی» و «سجاد گنج‌زاده» نمایندگان کشورمان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین عباسعلی در مرحله گروهی حذف شد تا ناکامی تیم زنان کشورمان کامل شود.

گنج‌زاده که امید زیادی به مدال‌آوری او می‌رفت در مرحله گروهی با سه پیروزی و یک تساوی و هفت امتیاز، به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او مقابل «ایوان کوسیچ» از کرواسی، «برایان ایر» از آمریکا و «دانیل گاسنسکی» از کانادا برنده شد و با «طارق حمدی» عربستانی هم به تساوی صفر بر صفر رسید.

وی سپس در نیمه‌نهایی مقابل «ایگور آکتاش» ملی‌پوش باتجربه و عنوان‌دار ترکیه ایستاد که این مبارزه تماشایی با تساوی دو بر دو همراه شد اما گنج‌زاده به دلیل قانون سنشو (گرفتن امتیاز اول) به برتری دست یافت و با شایستگی به فینال رسید. در این مبارزه هم «شهرام هروی» سرمربی تیم ملی ایران بار دیگر از کارت خود به موقع استفاده کرد تا با استفاده از سیستم ویدئو چک، امتیاز سجاد داده شود.

در دیگر مبارزه نیمه‌نهایی، «ریاتارو آراگا» ستاره تیم ملی ژاپن با «طارق حمدی»‌ از عربستان مبارزه کرد که این رقابت تماشایی با برتری دو بر طارق همراه شد تا این جوان عربستانی با شایستگی به فینال برسد.

با این اوصاف گنج‌زاده و طارق حمدی از عربستان در آخرین مبارزه کاراته بازی‌های المپیک رو در روی هم ایستادند که این مبارزه پس از گذشت یک دقیقه با برتری چهار بر یک نماینده عربستان در حال پیگیری شد.

سپس در حمله گنج‌زاده، طارق حمدی ضربه خطرناکی با پا به گلوی سجاد زد که موجب مصدومیت شدید گنج‌زاده و انتقال او به بیمارستان شد.

در نهایت داوران پس از مشورت خود، کاراته‌کای عربستانی را به دلیل ضربه خطرناک، هانسکو (اخراج) کردند تا گنج‌زاده به مدال طلا دست یابد.

پیش از این و در بخش زنان، حمیده‌عباسعلی در حالی که قرعه مناسبی داشت با ۲ برد و ۲ باخت حذف شد. «سارا بهمنیار» هم روز پنجشنبه از دور مسابقات کنار رفت بود.

مسابقات کاراته در دو گروه برگزار شد و از هر گروه دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و به صورت ضربدری برای راهیابی به فینال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

«سمانه خوش‌قدم» سرمربی تیم زنان است و «شهرام هروی» هدایت مردان کاراته ایران را برعهده دارد.

این اولین و شاید آخرین حضور رشته رزمی کاراته در بازی‌های المپیک بود. با این اوصاف نام «سجاد گنج‌زاده» در تاریخ کاراته و ورزش ایران جاودانه شد. او توانست با هدایت تحسین برانگیر «شهرام هروی» به این موفقیت برزگ دست یابد.

در نهایت کاروان وررزشی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازی های المپیک طارق حمدی گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: گذشته المپیک نشان داده غیر از لندن تک طلایی بودیم، اما امیدوارم امسال از این حالت خارج شویم و مدال‌های طلای بیشتری بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حمید یاری درباره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی، عنوان کرد: باتوجه به شرایط تیم‌های ملی و چرخه انتخابی از دل مسابقات و همینطور رقابت‌های بین‌المللی که داشتیم سرمربیان ملی بتواند خروجی لازم را دریافت کنند

وی ادامه داد: میزبانی جام تختی بسیار خوب بود و جا دارد از عوامل برگزاری تشکر کنم. با گرمای شهر اهواز در سالن از نظر سرمایشی شرایط خوب بود. 

رییس سازمان لیگ کشتی درباره برگزاری مسابقات لیگ، خاطرنشان کرد: لیگ برتر از اوایل شهریور بعد از المپیک استارت می‌خورد. در نظر داریم لیگ را بیش از ۹۰ روز ادامه دهیم و بتوانیم مسابقات خوب و منظم برگزار کنیم.

یاری در پاسخ به این سوال که چرا کشور‌های بیشتری در جام تختی شرکت نکردند، عنوان کرد: قبول دارم از نظر زمان بندی مسابقات بین‌المللی و اعلام آن در دو سال گذشته مشکلاتی داشتیم، اما باید از نظر زمان بندی شرایط لازم را داشته باشیم. ما تاریخ‌هایی را انتخاب می‌کنیم که به درد خودمان بخورد و کادر فنی بتوانند تیم‌های خود را انتخاب کنند. 

او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه نتایج تیم‌های ملی را برای المپیک چطور پیش‌بینی می‌کنید، تصریح کرد: ما همیشه در بازی‌های المپیک دستخوش تغییر بوده‌ایم. پدیده‌هایی داشتیم که نتایج خوبی رقم زدند و برخی دیگر انتظارات را برآورده نکردند. امیدوارم با شرایطی که هست فارغ از یک سهمیه آزاد، نتایج قابل توجهی در المپیک داشته باشیم. گذشته المپیک نشان داده غیر از لندن تک طلایی بودیم، اما امیدوارم امسال از این حالت خارج شویم و مدال‌های طلای بیشتری بگیریم. 

وی همچنین درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان بهترین ورزشکار، گفت: او کشتی‌گیر شاخص سنگین‌وزن ماست و جزو طراز اول وزن خود است. او در مسابقات آسیایی و چند رویداد دیگر مرد سال ورزش ایران انتخاب شد و مردم هم ایم اعتماد را کردند. امیدوارم او با حمایتی که گرفته دل مردم را با طلای المپیک شاد کند. عملکرد فدراسیون در حوزه فنی، زیرساختی و ... مشخص است. ما شاهد تلاش‌های ریاست فدراسیون بودیم و این موضوع از دید علاقمندان به کشتی جا نمانده است. مردم هم ورزش را می‌فهمند و کشتی را می‌شناسند. آن‌ها فردی نگاه نکردند و به خانواده کشتی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد