Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه؛ نشست مسئولان هیئات مذهبی شهر و بخش پاتاوه با امام جمعه منطقه پاتاوه برگزار شد. 

حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) و تشریح حدیث جامع شیعه؛ «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) با تشریح فضائل وبرکات قیام امام حسین ع و واقعه ی کربلا با بیان اینکه امام حسین ع شهید امربه معروف ونهی از منکر بود عنوان داشت: قیام و حرکت حضرت امام حسین(ع) از مدینه تا کوفه (مسیر آزادگی), تا لحظه شهادت ایشان همه گفتار، رفتار و نحوه برخورد با یاران و قبایل در مسیر حرکت، خود سرشار از نکات عملا آموزنده و در راستای امر به معروف و نهی ازمنکر است.

وی افزود: اگر بخواهیم فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر همان‌گونه که امام حسین(ع) در راستای اصلاح و راهنمایی جامعه آن را بکار گرفتند، ما نیز اگر در شرایط فعلی جامعه بخواهیم مسیر آن امام همام را در این مقوله طی کنیم می‌بایست بسترهای مورد اشاره را در سطح جامعه آماده و مهیا کنیم.

سیادت به اهتمام نماز اول وقت عزاداران حسینی گریزی زد و گفت: نماز اول وقت پیام عاشورا است، نماز ظهر عاشورا یکی از ماندگار ترین صحنه های حادثه عاشوراست، هیئات نباید تا دیر وقت به عزاداری بپردازند که نماز صبح آنان قضا شود، نماز یکی از واجبات دین اسلام است که همه ائمه اطهار از جمله پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) اهتمام ویژه ای در برپایی این فریضه واجب الهی داشتند.

حجت الاسلام سیادت خطاب به مسئولین هیئات بخش پاتاوه یادآور شد: ضمن تشکر وقدردانی از زحمات وتلاش کادر درمان ،همه ما باید تابع دستور العمل ستاد ملی کرونا باشیم و نباید در برگزاری مراسم این دهه خودسرانه  عمل کنیم می طلبد مردم  ضمن رعایت فاصله گذاری های اجتماعی همواره از ماسک استفاده کنند.هیئت ها باید مجوز لازم را از سازمان تبلیغات کسب کنند و قانون‌مند عمل کنند و به ماه محرم اکتفا نکنند باید در تمام طول سال برنامه های دینی مذهبی را اجرا و نباید با روشن کردن بلندگوی مساجد در دیر وقت باعث اسباب ناراحتی و سلب آرامش مردم بشوند.

حجت الاسلام سیادت بر سیاه پوشی سطح شهر  و سر درب ادارات تاکید کرد و از مسئولین هیات ها خواست با مشارکت اداره تبلیغات نسبت به سیاه پوشی محدوده هیات های  خود اقدام کنند.

امام جمعه پاتاوه از رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواست دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری  دهه اول ماه محرم را به مسئولین هیات ها و روحانیون اعلام کنند و  طبق آن عمل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه  درخصوص مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی در سطح شهر پاتاوه گفت: با توجه به وضعیت کرونایی منطقه بر همین اساس طبق روال سال های گذشته، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع هیئات مذهبی روستاها را در سطح شهر پاتاوه نخواهیم داشت فقط هیئات عزاداری شهر در طول این 2 روز هر کدام به مدت 2 ساعت به صورت پیاده روی عزاداری از سطح شهر تا گلزار شهدای گمنام  انجام خواهد شد.

حجت الاسلام محمد بهشت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا هم در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش با ابراز خرسندی و خوشحالی خدمتگزاری به خدام ابی عبد الله الحسین که عمر خود را به پای مکتب و علم امام حسین گذراندند به حدیثی از رسول خدا اشاره و اظهار داشت: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» فلسفه شهادت امام حسین(ع) احیاء ارزشهای دینی بوده است. لذا در طول تاریخ برای مومنان واقعی که دنبال حقایق و ارزشهای دینی هستند الهام بخش بوده و باعث تحولات فردی و اجتماعی فراوانی برای مومنان شده است.

حجت الاسلام بهشت به شعار محرم 1400اشاره و عنوان کرد: شعاری که برای امسال انتخاب شده است «حسین جان زیر علمت، امن ترین جای جهان است*آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است»هیئت ها در تیزرهای تبلیغاتی و پارچه نوشته وبنرهای تبلیغی خود استفاده کنند.واقعآ پای مکتب ابی عبدالله ع امن ترین جای جهان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا با بیان اینکه شهروبخش پاتاوه 30 هیات مذهبی ثبت شده دارد وآن چیزی که ما درهیئات رقم بزنیم افزود: مکتب ودین سید الشهدا اینست که دین وعزاداری را به سیستم اداری گره نزنید،همه ما باید حرکت کنیم تا این بیرق وپرچم زمین نماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید امام حسین محرم برنامه ها اداره تبلیغات حجت الاسلام امام حسین ع سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد