Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: در راستای تحقق شعار سال بنا داریم که تهیه و تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی را به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی برون‌سپاری کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدمحمد موسوی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از اتحادیه‌های دامداری و دامپروری شهرستان تاکستان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال بنا داریم که تهیه، تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی را به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی برون‌سپاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قانونی بالا برای انتقال تصدی‌گری دولت به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی گفت: متأسفانه از این ظرفیت‌ها تاکنون بهره کافی و مناسبی‌ نبردیم و باید مجموعه مدیران دولت و به ویژه وزارت جهادکشاورزی باید واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی را در اولویت قرار دهند.

موسوی اضافه کرد: در این حوزه یک تجربه موفق جهانی هم داریم و امروز کشورهای توسعه‌یافته همه امور مربوط به تولید از جمله تأمین خوراک دام و طیور و توزیع بذر، نشا و ادوات و تجهیزات زراعی را به اتحادیه‌ها و سندیکاهای کشاورزی سپرده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به اشراف کشاورزان به همه حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی این گروه به بهترین صورت می‌توانند امور روزمره خود را اداره کنند و دولت در این حوزه فقط باید نظارت کند و هیچ نیازی به درگیرشدن دولت در همه حلقه‌های تولید به ویژه در حلقه تأمین نهاده وجود ندارد.

موسوی با تأکید بر لزوم‌ طراحی و پیاده‌سازی یک سامانه نظارت مردمی ادامه داد: ایجاد چنین سامانه‌ای برای شفاف‌سازی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی اهمیت زیادی دارد و امکان نظارت‌ جدی بر اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها را مهیا می‌کند.

لزوم پشتیبانی مدیران از تولیدکنندگان بخش کشاورزی 

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت امنیت غذایی در ایجاد و حفظ استقلال سیاسی کشورها اشاره کرد و گفت: به همین جهت در قانون اساسى بعضی از کشورها امنیت غذایی‌ مقدم بر امنبت ملی مطرح شده است.

موسوی کشاورزان و زارعان را فرماندهان حوزه امنیت غذایی جامعه توصیف کرد و افزود:  به همین خاطر وظیفه همه مدیران و مسئولان ما پشتیبانی کامل از کشاورزان است و در این حوزه باید از همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور باید استفاده شود.

بنادر پُر از نهاده دامی است/ دلیل گران‌شدن قیمت لبنیات چه بود؟واکنش گمرک به دپوی 6هزار تن نهاده دامی در اسکله‌های جنوب کشور/ در بندر بوشهر هیچ نهاده دامی نداشته‌ایمخروج 3.5 میلیون تن نهاده دامی بخش خصوصی از بندر امام (ره)

قیمت تمام‌شده محصولات کاهش یابد

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت کاهش هزینه تولید در بخش کشاورزی گفت: کاهش قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی باید به موازات رشد کیفی این محصولات‌ انجام شود تا نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور پررنگ‌تر شود و تأمین غذایی هم به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

موسوی با تأکید بر لزوم افزایش اختیارات تشکل‌های مردمی حوزه‌ کشاورزی ادامه داد: در ضمن این تشکل‌ها هم باید همواره به دنبال توسعه فناوری‌های تولید در بخش کشاورزی باشند و کیفیت و کمیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

ضرورت تسریع در ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این مراسم کم‌آبی را یکی از چالش‌های اتحادیه‌های روستایی برای تولید محصولات دامی دانست و گفت: بحران آب سبب ذبح زودهنگام دام و احشام در برخی روستاهای استان قزوین شده که بر تولید گوشت قرمز استان تأثیر منفی دارد.

حمیدرضا عزتی اضافه کرد: همچنین در این شرایط باید نهاده‌های دامی و طیور به سرعت از بنادر ترخیص شده و در اختیار دامداران و مرغداران قرار بگیرند که شاهد کاهش دوره‌ای محصولات پروتئینی در بازار نباشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین تعاون کشاورزی استانداری قزوین تعاون کشاورزی اتحادیه ها و تعاونی ها اتحادیه ها بخش کشاورزی تأمین نهاده نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران