Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:16:01 GMT

دوئل استقلالی‌ها برای اولین جام

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۳۳۶۵

دوئل استقلالی‌ها برای اولین جام

فینال جام حذفی امشب بین دو سرمربی استقلالی برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ استقلال امشب در فینال جام حذفی به میدان می رود. آبی پوشان که سالی پر از فراز و نشیب را سپری کردند توانستند بعد از سوم شدن در لیگ، به فینال جام حذفی برسند. استقلال در ماه های اخیر توانسته نتایج رضایت بخشی به همراه فرهاد مجیدی کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی ها اگرچه رقابت برای قهرمانی در لیگ را به پرسپولیس باختند اما با شکست دادن این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مثل سال گذشته از رسیدن قرمزها به فینال جام حذفی جلوگیری کردند تا هم انتقام شکست در دربی برگشت را بگیرند هم راه خودشان را برای قهرمان شدن در جام حذفی هموار کنند.

حالا استقلال مثل سال گذشته با فرهاد مجیدی در آستانه کسب یک جام قرار دارد. سال گذشته دعواهای مدیریتی در استقلال و بالا گرفتن اختلاف فرهاد مجیدی و مدیرعامل وقت احمد سعادتمند باعث شد آبی ها در آستانه فینال تمرکزشان را از دست بدهند و با شکست مقابل تراکتور دست شان از رسیدن به جام کوتاه بماند. این بار ولی شرایط برای استقلالی ها فرق دارد. فرهاد اگرچه در ماه های گذشته انتقاداتی از مدیریت باشگاه داشته ولی به نظر می رسد این روزها صلح بین او و باشگاه برقرار است. کاملا مشخص است که فرهاد  نسبت به سال گذشته باتجربه تر شده و بهتر می تواند مسایل مربوط به تیمش را مدیریت کند.

استقلال برای رسیدن به قهرمانی و شکستن طلسم 3 ساله قهرمان نشدن، انگیزه زیادی دارد اما شرایط برای آبی ها دشوار است. فشردگی فصل فوتبالی و خستگی بازیکنان باعث شده آنها شادابی هفته های گذشته را نداشته باشند. ضمن اینکه استقلال غایبان مهمی برای این بازی دارند که شاید تاثیرگذارترین آنها مجیدی است. مجیدی در بازی با گل گهر به دلیل دریافت کارت زرد فینال را از دست داد. با توجه به اینکه مجیدی از جمله مربیان فعال در لب خط است و در حال حاضر هم دستیاری به جز صالح مصطفوی ندارد، به نظر می رسد در غیاب او کار برای آبی پوشان دشوار شود.

به جز مجیدی، دو بازیکن مهم دیگر استقلال هم به دلیل محرومیت در فینال غایب هستند. محمد دانشگر و سیدحسین حسینی هم به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار با گل گهر، فینال را از دست دادند و دیاباته هم به دلیل مصدومیت قطعا در بازی فینال غایب خواهد بود. شاید پر کردن جای خالی حسینی برای مجیدی که خودش هم باید از سکوها در این بازی تیمش را هدایت کند به دلیل حضور رشید مظاهری چندان دردسرساز نشود اما محرومیت دانشگر می‌تواند برای این تیم گران تمام شود.

در آن سوی میدان فولادی قرار دارد که برای رسیدن به سهمیه آسیایی حتما باید قهرمان جام حذفی شود. فولاد که با با پیروزی مقابل ماشین سازی، قشقایی شیراز، سپاهان (در ضربات پنالتی) و ملوان، حریف استقلال در فینال شد با مربیگری جواد نکونام به دنبال اولین قهرمانی در جام حذفی باشد. جدا از رقابت حساس و جذاب برای قهرمانی، آنچه این تقابل را جذاب تر می کند، دوئل فرهاد مجیدی و جواد نکونام است. فرهاد در لیگ امسال آمار فوق‌العاده‌ای جلوی مربیان استقلالی شاغل در لیگ دارد و به جز علیرضا منصوریان بقیه مربیان از جمله نکونام، رحمتی، قلعه‌نویی (2 بار) فیروز کریمی و فراز کمالوند را شکست داده و امیدوار است برای دومین بار نکونام را شکست دهد.

نکته جالب این است که مجیدی در سومین بازگشت به استقلال در نخستین دیدار مقابل فولاد قرار گرفت و در آن دیدار توانست نکونام را شکست دهد. وجه مشترک این فینال برای هر دو سرمربی این است که نکونام هم مثل مجیدی به دنبال اولین جامش در مقام سرمربی است و باید دید در نهایت فرهاد مجیدی به وعده اش به استقلالی ها عمل می کند یا نکونام نخستین جام دوران مربیگری اش را بالای سر می برد. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال جام حذفی فرهاد مجیدی رقابت پرسپولیس بازی فولاد جواد نکونام علیرضا منصوریان فیروز کریمی استقلال جواد نکونام فرهاد مجیدی فولاد فینال جام حذفی فرهاد مجیدی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت

دو تیم تراکتور و استقلال در حساس‌ترین دوئل هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) با قضاوت پیام حیدری به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم خواهند رفت.

تراکتور بعد از غلبه بر ذوب آهن در جام حذفی، تا حدودی از روز‌های اسف‌بار خود فاصله گرفته و برای عدم ورود به حواشی جدید چاره‌ای جز پیروزی بر استقلال ندارد.

در نقطه مقابل، بازی با تراکتور سخت‌ترین مسابقه استقلال برای رسیدن به قهرمانی به حساب می‌آید. آبی‌پوشان تنها یک امتیاز با پرسپولیس رده دومی اختلاف دارند و برای تثبیت جایگاه خود در صدر، محکوم به شکست تراکتور هستند.

عدم نتیجه‌گیری برابر مدعیان از بزرگ‌ترین انتقادات وارده نسبت به سرمربی پیشین تی‌تی‌ها بود. تراکتور با هدایت پاکو خمس در فصل جاری از ۵ بازی بزرگ لیگ (استقلال، سپاهان و پرسپولیس) تنها یک امتیاز کسب کرده بود و حالا حمید مطهری در آخرین بزنگاه دیدار با بزرگان، این فرصت را دارد که اولین پیروزی قرمزپوشان تبریزی در فصل جاری برابر یک مدعی را رقم بزند.

از طرفی تنها یک امتیاز از سه تقابل اخیر دو تیم عاید تی‌تی‌ها شده و شکست سنگین ۷ بر یک فصل قبل و واگذاری ۲ بر صفر بازی رفت، روحیه انتقام جویی در بازیکنان تراکتور را تقویت کرده است.

به روایت آمار:

۳۱ مسابقه بین ۲ تیم در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و ۸ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه ۲ تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۳ مساوی و ۲ باخت

استقلال: ۳ برد و ۲ مساوی

وضعیت جدول:

تراکتور با ۴۰ امتیاز در جایگاه چهارم حضور دارد و استقلال با ۵۳ امتیاز صدرنشین است.

دیگر خبرها

  • اولین واکنش نکونام به برکناری خطیر/عده‌ای همه کار کردند استقلال نتیجه نگیرد
  • مرد سال آسیا شاید به دوئل با رونالدو برسد
  • جلالی - آلوز: دوئل سال برای یک عنوان ارزشمند
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • نقطه ضعف استقلالی‌ها، فن اصلی تراکتور
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است