Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خبرنگاری، حرفه‌ای است که باید با عشق در مسیر آن قدم گذاشت تا موفق شد. خبرنگاری عشقی است که باید همواره همراه خبرنگار باشد تا او بتواند از سختی‌های این شغل عبور کند و مطلبی صحیح و مطابق واقع به گوش مردم برساند.

خبرنگاران دردمندانی هستند که درد دیگران را به گوش همه می‌رسانند و برای رفع آن اقدام می‌کنند و گاهی تا پای جانشان فعال اند، اما کسی از درد‌های خود آن‌ها خبر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خبرنگاران دردمند نباشند، بسیاری از لحظات و اتفاقات و وقایع ثبت و ضبط نمی‌شود و در یاد‌ها نمی‌ماند.

خبرنگاری، حرفه ای که تعطیلی ندارد

همه ما خبرنگاران خاطرات تلخ و شیرینی از روز‌ها و ماه‌ها و سال‌های دور و نزدیک داریم که در شب و روز به تولید و انتشار اخبار پرداخته ایم.

ارزش کار خبرنگار آن قدر زیاد است که می‌توان گفت این حرفه، ادامه دهنده مسیر انبیاء است؛ پیامبران که خود خبرنگار بودند و اخبار و وحی حضرت حق را به مردم می‌رسانند صدق و راستی را برای امانت داری از پیام خدا پیشه کرده بودند.

خبرنگاران امانت داران درد‌های مردم اند؛ خبرنگاران همان افرادی هستند که همکارشان محمود صارمی در روز ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

خبرنگاران همان افرادی هستند که خبرنگار شهید محسن خزاعی را در نبرد‌های دفاع از حرم پیشکش پیشگاه خداوند متعال کردند.

این شهدا نشان دادند که خبرنگاران در لحظه‌های حساس و سخت و جان فرسا حضور دارند و به هر شیوه‌ای سعی در اطلاع رسانی دارند.

هم صحبت شدم با همکارانم در باشگاه خبرنگاران جوان مرکز خراسان جنوبی تا درد و دل‌های آن‌ها را در باب خبرنگاری بشنوم.

خبرنگاری، کاری بدون وقفه/ گزارش هایی که با طعم گرما و سرما تولید می شوند

ابتدا به سراغ سردبیر حوزه مکتوب رفتم؛ رضایی سردبیر بخش مکتوب باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران از جمله افرادی بودند که در زمان شیوع کرونا و علی رغم محدود شدن فعالیت ادارات، کار آن‌ها بی وقفه ادامه پیدا کرد.

او افزود: خبرنگاران با عشق به کار خود ادامه می‌دهند؛ روز‌هایی بوده است که در گرم‌ترین و سردترین جا‌ها برای تهیه و انتشار اخبار در موقعیت مورد نظر حاضر شده اند و سنگر اطلاع رسانی را ترک نکرده اند.

بیشتر بخوانید

دورهمی اهالی رسانه در بیرجند برگزار شد تبریک استاندارخراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار خبرنگاری به مانند کاری زینبی است

رضایی اظهار کرد: شاید در نگاه اول همه به این موضوع بیاندیشند که خبرنگاران به دلیل اینکه با مسئولین در ارتباط هستند، از مزیت‌ها و امتیازاتی برخوردارند در حالی که واقعیت، عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

سردبیر مکتوب باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند تصریح کرد: گاهی مسئولین با بی توجهی به خبرنگار از کنار آن‌ها رد شده اند و پاسخ مناسبی را به او نداده اند که این امر یک ضعف در بین کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

او بیان کرد: سختی کار خبرنگار تا آن جاست که حتی باید از تعطیلی‌های خود هم دل بکند و پای سایت و شیفت خود باشد تا بتواند سایت را بروز نگه دارد.

رضایی ادامه داد: گاهی اوقات خبرنگار باید زندگی خود را کنار بگذارد و به کارش ادامه دهد و این موضوع بین سردبیران و خبرنگاران فعال وجود دارد.

سردبیر حوزه مکتوب در پایان گفت: تعامل بین همکاران، روحیه دادن آن‌ها به یکدیگر، همکاری آن‌ها در تهیه و انتشار اخبار و درک شرایط می‌تواند به داشتن یک محیط سالم برای کار کمک کند که این امر بازدهی فرد را نیز افزایش می‌دهد.

اول تا آخر خبرنگاری سختی دارد/ عشق به خبرنگاری، عامل ادامه دادن کار

پس از سردبیر مکتوب به قسمت تصویر رفتم؛ همکاران در حال تدوین اخباری بودند که قرار بود ساعت ۱۱ صبح از شبکه استانی پخش شود.

به سراغ یکی از فعال‌ترین خبرنگاران حوزه تصویری و مکتوب رفتم، خانم رضوانیان. از او پرسیدم که وقتی برای تهیه گزارش تصویری اقدام می‌کند، چه سختی‌هایی می‌بیند؟ چنین پاسخ داد: انتخاب سوژه‌های خاص برای پخش، هماهنگی با مصاحبه شوندگان، سختی‌های منطقه گزارش که می‌تواند در نوک کوه باشد یا در پایین‌ترین نقطه معدن، تدوین گزارش و دل کندن از زندگی برای آماده کردن گزارش از جمله سختی‌های کار خبرنگاری است.

او افزود: باید همه خبرنگاران بدانند که در مقابل خبری که برای مردم آماده می‌کنند، مسئول اند و باید حقیقت هر ماجرا را به آن‌ها انتقال دهند.

رضوانیان عنوان کرد: کار خبرنگاری بر خلاف سختی هایش، شیرینی‌های خاص خود را هم دارد؛ در میان مردم بودن، دغدغه مندی برای حل مشکل مردم، خوشحال شدن از رفع مشکلات افراد از جمله زیبایی‌های این کار است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: با همه سختی‌های کار خبرنگاری، به کار خود علاقه دارم و به آن ادامه می‌دهم.

همکاران باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی با پشتکار و دقت، هر لحظه برای انتقال و انعکاس اخبار آماده هستند و در حد توان خود برای آگاهی بخشی به هم استانی‌ها تلاش می‌کنند.

به امید آن که خبرنگاران در سنگر اطلاع رسانی موفق و پیروز باشند.

گزارش از سید محمد علی سجادی

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران روز خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کار خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • شش دانگ حواس حردانی به استقلالی سابق!
  • احمدعباسی: برای سختی‌هایی که کشیدم گریه کردم
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • سختی دوست‌داشتنی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟