Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت:بر اثر سیل در بخش الموت شرقی ۲ نفرمفقود شده بودند که تیم‌های امدادی در مسیر روستای کوشکدشت به سمت قوره‌در و همچنین مسیر روستای باغ دشت تا روستای مزرعه در بخش الموت شرقی اقدام به جست و جوی این افراد کردند که متأسفانه اثری از آن‌ها پیدا نشد و عملیات جستجو ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان آوج نیز بر اثر سیل ۲ نفر شامل یک پیرمرد و یک نوزاد مفقود شده بودند که پیکر بی جان مرد ۶۰ ساله از اهالی روستای شهید آباد در عملیات جستجوی نیرو‌های هلال احمر پیدا شد.

آصفی گفت: عملیات جست و جو و نجات تیم سیلاب شهرستان آوج در محدوده سفیدکوه تا روستای وروق و همچنین تیم آنست مرکز استان در محدوده رودخانه روستای میلاق در شهرستان آوج برای پیدا کردن فرد مفقودی دیگر انجام شد، که با توجه به پیدا نشدن فرد مفقودی عملیات جستجو همچنان در حال پیگیری است.

آصفی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان، همه توان خود را به کار گرفت تا این سیل و آبگرفتگی کمترین تلفات جانی را داشته باشد، افزود: ۶۴ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۲۰ تیم، خدمات امدادی لازم را به ۴۴۸ نفر از هموطنان در مناطق درگیر در سیل ارائه کرده و آن‌ها را از مهلکه خطر دور کردند و از ۲۲ باب منزل مسکونی و ۲ واحد دامداری نیز تخلیه آب صورت گرفت.

آصفی افزود: رهاسازی سه دستگاه خودرو، اسکان اضطراری ۲۰ خانوار، تخلیه آب و انتقال مصدومان از دیگر خدمات ارایه شده به هم استانی‌های عزیز توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر بوده است.

وی به تغذیه اضطراری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ تخته پتو، ۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و همچنین ۲۰ دستگاه چادر امدادی و اقلام غذایی و امدادی دیگر بین هم استانی‌های متاثر از سیل در شهرستان آوج و بخش الموت شرقی توزیع شد.

آصفی کسب رضایت مردم از خدمات خود را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رضایت مردم از هلال احمر استان به جهت خدمات ارائه شده در سیل اخیر باعث افتخار این جمعیت است که با همکاری، همراهی و رشادت نیروها، امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امکان پذیر شد.

سیل در آوج علاوه بر مفقودی ۲ نفر موجب مرگ سه تن دیگر شد و خساراتی به منازل مسکونی، تاسیسات برق، گاز و آب و راه وارد کرد.

در الموت شرقی نیز علاوه بر مفقودی ۲ نفر موجب بروز خسارت به شبکه آبرسانی، برق و گاز در منطقه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر مفقود شدن تیم های امدادی هلال احمر استان شهرستان آوج الموت شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر