Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر اراک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در ایسنا حضور پیدا کرده و با خبرنگاران این خبرگزاری به گفتگو نشستند.

وحید میرنظامی رئیس شورای شهر اراک در این بازدید، ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه، اظهار کرد: امید است اصحاب رسانه و خبر زبان ناطق صادقی داشته و انعکاس دهنده حقایق باشند چراکه آنچه در خبررسانی حائز اهمیت است، صداقت در انعکاس واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت اولیه جامعه خبری انعکاس صادقانه و واقعی اخبار و اطلاعات در راستای پاسداشت حقوق عمومی است، در واقع این حق شهروندان است که نسبت به حقوق عمومی خود آگاه باشند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای ششم افرادی رسانه ای و جزو فعالان فرهنگی و اجتماعی بوده و هستند، گفت: انتظار می رود در خصوص شورا نیز رسانه ها ضمن انعکاس واقعیت ها، انتقاد منصفانه، عالمانه و مشفقانه را نیز فراموش نکنند و همگی در راستای استیفای حقوق عمومی اقدام کنیم.

لزوم نگاه متوازن و متعادل به مسائل شهری

وی با بیان اینکه مجموعه مسائل مبتلابه مدیریت شهری بسیار گسترده است و نمی توان به همه این مسائل به صورت جامع و در آن واحد رسیدگی کرد، اولویت بندی را روشی عقلانی در رسیدگی به امور دانست و افزود: " شهر را با هم بسازیم" شعار شورای ششم است و برای تحقق این مهم برخورداری از نگاه متوازن امری ضروری است. در ادوار گذشته گاهی نگاه شهرداران به مسائل شهری تک بعدی یا دو بعدی بوده است در حالی که در این خصوص یک نگاه متوازن و متعادل نیاز است و باید به همه مباحث مدیریت شهری توجه داشت.

میرنظامی با بیان اینکه معدل تحصیلی و جایگاه علمی اعضای شورای ششم از تمامی دوره های گذشته بالاتر است و اعضای شورای حاضر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و بر این اساس نگاه آنها به مسائل، علمی و مبتنی بر نظم و اولویت بندی است، گفت: نکته حائز اهمیت اینست که منابع و زمان محدود و نیازها نامحدود هستند و در چنین شرایطی حتما باید اولویت بندی را در اقدامات مد نظر داشت. خوشبختانه روسای کمیسیون ها افرادی متخصص و قوی هستند و با توجه به تجربیات و اندوخته های قبلی متولی هر یک از کمیسیون ها شده اند و با رعایت اولویت بندی به همه موارد به صورت جامع خواهند پرداخت.

نگاه فرهنگی اجتماعی شورای ششم

وی یکی از وجوه تمایز شورای ششم با شوراهای قبلی را رویکرد اجتماعی و فرهنگی اعضا عنوان کرد و گفت: در این دوره نگاه اعضای شورا که افرادی دارای دیدگاه فرهنگی اجتماعی هستند، علاوه بر توجه به مواردی همچون طرح جامع شهر اراک و پروژه های عمرانی و ... به عنوان سخت افزارهایی که برای زیست شهری مورد نیاز هستند، توجه ویژه و پررنگ تر به مباحث اجتماعی و شهری است که در دوره های گذشته مغفول مانده و توجه لازم به آنها صورت نگرفته است.

میرنظامی درخصوص سیاست های شورای ششم در بحث انتخاب شهردار گفت: گرفتاری که در بحث انتصاب ها نه فقط در شوراهای اسلامی و شهرداری، بلکه در بخش های مختلف کشور وجود دارد اینست که گاه افرادی با یک دلیل و حتی در برخی موارد بی دلیل منصوب می شوند و پس از مدتی باید هزار و یک دلیل برای برکناری آنها آورد و این یکی از چالش های مدیریتی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت برای کسی مالکیت ایجاد نمی کند، همه خدمتگزارند و ماموریت هایی دارند، افزود: یکی از چالش های موجود در کشور ما عدم تربیت نیروی انسانی است. برای مثال در حال حاضر با تغییر دولت یکی از چالش های جدی پیش روی دولت جدید، کمبود افراد کادرسازی شده است و در واقع به تربیت منابع انسانی در دوره های مختلف توجه صورت نگرفته و شهرداری یکی از این عرصه هاست.

شورای ششم بدنبال بی ثباتی در مدیریت شهری نیست

 وی اظهار کرد: وقتی انتصاب بدون شایستگی باشد، برداشتن فرد از یک پست هم سخت خواهد بود چراکه اگر فردی صالح باشد و تعلق خاطر به پست و مقام نداشته باشد وابستگی به شغل و مقام هم ندارد. شورای ششم بدنبال بی ثباتی در مدیریت شهری نیست و در خصوص شاخص های شهردار و برنامه مدیریت شهری و ... از قبل تبادل نظر و آرا داشته ایم. به دنبال شهرداری هستیم که بتوانیم چهار سال مدیریت شهری را به او بسپاریم، در واقع در بحث انتخاب شهردار بدنبال ثبات مدیریت و انتخاب فردی هستیم که دارای رویکرد اجتماعی و فرهنگی باشد.

میرنظامی با بیان اینکه شورای جدید در خصوص انتخاب شهردار نگاه ویژه ای دارد و از آنجاکه رویکرد اجتماعی و فرهنگی را دنبال می کنیم باید شهرداری را انتخاب کنیم که متناسب با این رویکرد حرکت کند، افزود: کسی را می خواهیم که نگاه متوازن داشته باشد و در عین حال که پروژه های عمرانی را دنبال می کند به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم نگاه ویژه داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا با قدرت از سرپرست جدید شهرداری حمایت خواهد کرد و مسئولان اجرایی و شهری این را بدانند که شورای جدید از او حمایت می کند، اظهار کرد: در انتخاب شهردار تلاش می کنیم کسی را انتخاب کنیم که در طراز شهرمان باشد و . بی ثباتی در مدیریت شهری و تغییر متعدد شهرداران منافع مردم را به خطر می اندازد و برای شهر خسارت بار است.

میرنظامی با بیان اینکه فعلا گزینه ای مد نظر ما نیست، اظهار کرد: فراخوانی در این زمینه منتشر شده است که بر اساس آن از فرهیختگان مدیریت شهری خواسته شده است که یا خودشان را برای پست شهرداری اراک معرفی کنند یا کسانی را برای تصدی این پست معرفی کنند، پس از این مرحله این افراد غربالگری خواهند شد و در نهایت وقتی به چند گزینه اصلی رسیدیم، با آنها مذاکره می کنیم هر کسی که توانمندی اداره شهر را داشته باشد و پاسخگوی مطالبه گری شورا باشد و منافع مردم را تامین کند به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد .

بومی بودن مهم است/ به کسی قول شهردار شدن نداده ایم

وی بومی بودن را یک اولویت در انتخاب شهردار عنوان کرد و افزود: هیچ بازه زمانی را برای انتخاب شهرار در نظر نداریم. هیچ قولی برای شهرداری اراک به کسی نداده ایم و تنها توانمندی فرد برای ما اهمیت دارد. برای شهرداری اراک هیچ قولی به کسی نداده ایم و پس از رسیدن به جمع بندی در زمان مناسب شهردار جدید را پس از طی فرایند مورد نظر معرفی خواهیم کرد.

خسروانی سخنگوی شورای شهر اراک نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار گفت: شورای شهر رسانه را یار خود می داند و اصل را بر تعامل با اصحاب رسانه قرار داده و فضا را برای مطالبه گری و نقادی رسانه ها باز خواهد کرد. ما ارائه اخبار درست و به موقع را تکلیفی در قبال رسانه ها برای خود می دانیم چرا که مطالبه گری رسانه باید بر اساس اطلاعات درست و دقیق صورت بگیرد و شورا وظیفه دارد این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه اصل پاسخگویی مدیران شهری را دنبال خواهیم کرد و آنها ملزم خواهند شد که به رسانه پاسخگو باشند، این تعامل دو سویه را به نفع شهر و مردم دانست و افزود: سعی می کنیم کانال های رسمی اطلاع رسانی را فعال کنیم تا اخبار صحیح و دقیق شورا و اعضا از طریق این کانال ها و رسانه ها منتشر شود و دچار سوء‌برداشت و تفسیرها و نگارش سلیقه ای خبرها نشویم که ممکن است برای شورا حاشیه ایجاد کند.  

تلاش برای تحقق شهرداری شیشه ای

خسروانی گفت: اصل شفافیت که شورای ششم به عنوان یک شعار جدی مطرح کرده جزو برنامه های اصلی شوراست و رسانه ها می توانند در تحقق آن به ما کمک کنند. تلاش می کنیم شهرداری شیشه ای را بویژه در مقوله بودجه شهری در اراک پیاده کنیم چراکه مردم باید بدانند عوارض و مالیات پرداختی آنها دقیقا در کجای شهر، چگونه و توسط چه کسانی هزینه می شود و آیا ناظر بر مشکلات آنها هست یا نه و اگر اینگونه نباشد، مطالبه گری عمومی صورت بگیرد تا ما اولویت ها را تغییر دهیم. در مجموع تلاش می کنیم شهر و مدیریت شهری را در خدمت شهروندان قرار دهیم نه در خدمت سلایق و منویات شخصی اعضا .

پرداختن به درآمدهای پایدار شهری از برنامه های شورای ششم

وی یکی از تفاوت های جدی مدیریت شهری با سایر نهادها را درآمد هزینه بودن مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بر اساس قانونی که سال‌های قبل تصویب شد شهرداری درآمدی را از دولت دریافت نمی کند و متاسفانه لایحه جایگزین این کمک های دولتی نیز به تصویب نرسید و شهرداری ها نتوانستند خلائی که با جدا شدن از دولت برای آنها بوجود آمد را پر کنند. این مبلغ مبلغ کلانی بود و از دست دادن آن، مدیریت شهری را در اجرای پروژه ها و مدیریت شهر دچار مشکلات اساسی کرد، لذا یکی از برنامه های شورای ششم پرداختن به درآمدهای پایدار شهری در اراک و پرهیز از درآمدهای ناپایدار شهری و ورود به عرصه هایی چون جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری و فراهم کردن بسترها و شرایط جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های خوب از جمله پروژه های نشاط اجتماعی و مراکز تفریحی و رفاهی در اراک است که برای تحقق آنها شورا باید نگاه دقیق و بازی به اصل سرمایه گذاری داشته باشد.

خسروانی درخصوص انتخاب شهردار گفت: موضوعی را در این رابطه از قول شورای ششم مطرح کردیم با این عنوان که " شورای ششم از شهرداران برنامه نمی خواهد" که متاسفانه این خبر با شیطنت های برخی افراد، به شکل بدی به مردم منتقل شد .

وی در توضیح این مسئله گفت: شورای ششم از شهرداران برنامه نمی خواهد، بلکه برنامه ها موجود است و شورا برنامه ها را به گزینه های شهرداری ابلاغ می کند و در جلساتی که با این افراد خواهیم داشت، آنها روش های خود برای اجرای این برنامه ها را برای ما تشریح می کنند و بر اساس آنچه اظهار می کنند امتیازاتی به افراد تعلق می گیرد و در نهایت از بین آنها هر کدام توانمندی بیشتری در اجرای برنامه های مد نظر شورای ششم داشته باشد، شهردار اراک خواهد شد.

انتخاب شهردار خارج از بده بستان های سیاسی و رفاقتی گروهی خواهد بود

وی اظهار کرد: ما در جلسات تخصصی به یک لیست شامل ۱۵ شاخص بسیار مهم رسیده ایم که جدول بندی در خصوص آن صورت گرفته و در اختیار هر یک از اعضا قرار می گیرد و اعضا براساس این شاخص ها گزینه های معرفی شده را ارزیابی خواهند کرد، لذا انتخاب شهردار در شورای ششم خارج از بده بستان های سیاسی و رفاقتی گروهی خواهد بود و شهردار صرفا براساس اصل شایسته سالاری انتخاب خواهد شد.

خسروانی با بیان اینکه تا امروز حدود ۲۱ نفر رزومه خود را برای تصدی شهرداری اراک اعلام کرده اند و بزودی کارگروه شورای ششم برای بررسی گزینه ها تشکیل می شود، گفت: ما در مرحله اول شرایط اولیه قانونی وزارت کشور را که شرایط بسیار سختی است لحاظ خواهیم کرد و در مرحله بعد ۱۵ شاخص سنجیده و نمره دهی می شود و در مرحله بعد کسانی که بالاترین امتیاز را بیاورند وارد بحث گفتگوی رو در رو با اعضای شورا خواهند شد.

وی با اشاره به بیانیه ای که در این خصوص صادر شده گفت: بر اساس این بیانیه مردم، نهادها و انجمن ها و هر کسی که احساس می کند در حوزه مدیریت شهری صاحب فکر است، گزینه های مناسب شهرداری را به ما معرفی می کند یا اینکه اگر خود را در طراز شهرداری اراک می بیند خود را به عنوان گزینه شهرداری معرفی کند تا در ادامه، برای انجام فرایند انتخاب شهردار اراک از او دعوت به عمل آید. این بدان معناست که شورای ششم می خواهد شهر را براساس نظرات مردم، نخبگان و کارشناسان اداره کند.

خسروانی تاکید کرد: فرایند انتخاب شهردار را مرحله به مرحله و شفاف به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند و قطعا از ظرفیت تیم رسانه ای مجربی که تدارک دیده ایم در قالب قانون استفاده خواهیم کرد و فضای تعاملی خوبی را با رسانه و مردم ایجاد خواهیم کرد.

اراک نیازمند شورای اسلامی شیشه ای

پیمان عین القضاتی  رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: آنچه ما امروز نیاز داریم تحقق شورای اسلامی شیشه ای است و شفافیت و مبارزه با فساد دو رویکرد اساسی است که نه تنها در شهرداری بلکه در حوزه مدیریت شهری آنرا در جایگاه یک مطالبه گر دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنا داریم سطح شورای اسلامی را در میزان واقعی خود دنبال کنیم به این معنا که ما نمایندگان واقعی مردم هستیم برای پیگیری خواسته های آنها از مدیریت شهری و نه تنها شهرداری تلاش می کنیم، افزود: این نکته ای است که استاندار نیز بر آن تاکید و اظهار کرد که اگر شورای شهر از دستگاه و نهادی دعوت به عمل آورد ولی در راستای خواسته های شورا همکاری لازم توسط آن دستگاه صورت نگیرد، با او برخورد خواهد شد. ما در شورا این رویکرد را به فال نیک می گیریم و تلاش می کنیم برنامه ها و اقدامات شورای شهر را در طراز پارلمان شهری دنبال خواهیم کرد.

عین القضاتی گردش اطلاعات را یک محور اصلی در رشد عمومی جامعه دانست و اظهار کرد: شورای ششم معتقد است که مهمترین گام در مبارزه با فساد گردش آزاد اطلاعات است. رسانه ها عضو دوازدهم شورا هستند و در پیشبرد اهداف و برنامه های شهری یاریگر شورا خواهند بود.

تلاش می کنیم صدای مردم در شورای ششم شنیده شود

وی هدف شورا را امیدبخشی به جامعه و پرهیز از سیاه نمایی و نقد غیرمنصفانه نسبت به عملکرد شوراهای قبلی و در عین حال بررسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آنها دانست و گفت: در دوره های گذشته پل ارتباطی مردم و شورا به خوبی تدوین و تقویت نشده بود ولی ما تلاش می کنیم صدای مردم در شورای ششم شنیده شود.

عین القضاتی با تاکید بر اینکه اگر در مسیر اقدامات، مانعی ایجاد شود، موضوعات را به صورت شفاف به مردم خواهیم گفت و از آنها برای رفع موانع کمک و راهنمایی خواهیم خواست. برای پیشبرد برنامه های عمرانی و اقتصادی، اقناع افکار عمومی یک شرط لازم و ضروری است در نتیجه در اجرای پروژه ها به افکار عمومی مراجعه خواهیم کرد.

به دنبال عدالت شهری خواهیم بود/اصلاح برنامه محله محور موجود

وی رشد سرمایه اجتماعی را یکی از اهداف شورای ششم عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم حس تعلق شهری را افزایش دهیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه اعتماد و مشارکت مردم را افزایش دهیم و اینجاست که نقش رسانه ها به عنوان یک پل واسط خودنمایی می کند . ما به دنبال عدالت شهری خواهیم بود و آنرا در اجرای برنامه های محله محور دنبال خواهیم کرد، البته به برنامه محله محوری که در حال حاضر وجود دارد انتقاد داریم و آنرا اصلاح خواهیم کرد و به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

عین القضاتی گفت: در کنار رفع مشکلات خدمات شهری، آنچه برای مردم اهمیت بسیار پیدا کرده است، ایجاد یک شهر پرنشاط و مفرح است و امید است که این مهم به کمک مسئولان و اعضای شورا و رسانه ها محقق شود.

از این پس ممکن است جیغ های زرد و بنفشی شنیده شود

حسن قربانی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت نیز در این جلسه روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت و افزود: اولویت ویژه شورای ششم مباحث فرهنگی و اجتماعی است ولی یقینا بدانید که ما از بحث مبلمان شهری و مدیریت شهری غافل نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه کلید مفقوده مبلمان شهری عدم تدوین یک طرح جامع مدون و سالم بوده که بدان خواهیم پرداخت، اظهار کرد: تلاش می کنیم در حوزه تفرجگاهی شرایط نشاط آوری برای مردم اراک فراهم شود.

وی از جامعه نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه خواست که همانگونه انتظار دارند اعضای شورا جهادی عمل کنند، آنها نیز جهادی عمل کرده و در زمینه های مختلفمطالبه گر باشند، تا اگر مباحثی از نگاه شورا مغفول واقع شده باشد با یادآوری و تذکر آنها به آن مسائل نیز پرداخته شود.

قربانی اظهار کرد: از این پس ممکن است اقداماتی را انجام دهیم که به مذاق برخی خوش نیاید و جیغ های زرد و بنفش برخی افراد شنیده شود، در واقع از آنجاکه اعضای شورای ششم رای های خودشان را داشته اند و به جریان های سیاسی بدهکار نیستند، ممکن است کارهایی انجام دهند که اعتراض کسانی را بدنبال داشته باشد، اینها کسانی هستند که قطعا دستی در کیسه بیت المال داشته اند. قطعا در این شرایط این افراد شروع به فحاشی های سیاسی خواهند کرد بر این اساس از رسانه می خواهیم که در این شرایط یار دوازدهم شورا باشند تا حداقل تبعات برای شورا ایجاد شود و خدمت حداکثری به انجام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك شهرداري دنبال خواهیم اجتماعی و فرهنگی انتخاب شهردار شهرداری اراک تلاش می کنیم اعضای شورای مدیریت شهری نگاه متوازن اولویت بندی روز خبرنگار مطالبه گری مدیریت شهر اعضای شورا برنامه ها شورای ششم شورای شهر شنیده شود پروژه ها گزینه ها خواهد شد شهر اراک رسانه ها بر اساس شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند

رییس شورای عالی استانها با اشاره به مردمی بودن نهاد شورا اظهار داشت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

به گزارش ایسنا، «شهرام دبیری» رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت فرارسیدن روز ملی شوراها ظهر امروز در نماز جمعه تهران سخنرانی کرد.

دبیری در این سخنرانی در حضور نمازگزاران تهرانی عنوان کرد: روز ملی شوراها را به عموم مردم و جامعه شورایی و روز کارگر و معلم را به کارگران زحمتکش و فداکار و معلمان فرهیخته و خدوم کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جای بسی افتخار است که ایران امروز در اوج اقتدار و عزت به‌عنوان الگوی انقلابی و آزادی خواهی در دنیا و منطقه مطرح شده است. پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران چشمگیر و صعودی بوده و چشم جهانیان را خیره کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با فرمان تاریخی حضرت امام به شورای انقلاب مبنی بر تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستایی است که متاسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی، فعالیت شوراها با تأخیر از سال ۱۳۷۸ شروع به کار کردند. 

دبیری ادامه داد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است. به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی با اشاره به مردمی بودن نهاد شورا اظهار داشت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند. در همین موضوع سیل اخیر سیستان و بلوچستان، اعضای شوراهای شهر و روستا و شورای عالی استان‌ها از استان سیستان و بلوچستان از اولین لحظه‌ها و به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات مردم سیل زده بودند. چراکه اعضای شورا خود از جنس همین مردمند و هنوز هم برای باز گشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری‌ها است. از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین وظیفه دولت، ما و تمامی مسئولان، مهار تورم است. این وظیفه ماست که با ایجاد امکانات رفاهی، امید را در جامعه افزایش دهیم و بتوانیم مشارکت مردم را در تمام امور ارتقا دهیم. راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است. پس بیایید متحد و همدل، با هم مشارکت مردم را افزایش داده و مردم را محرم خود بدانیم. چرا که مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه شورایی با توجه به ظرفیت قانونی خود مبنی بر برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در راستای انجام خدمات اجتماعی، رفاهی و عمرانی، آمادگی خود را جهت تحقق شعار سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» و اقدامات عملی در این رابطه را اعلام می‌نماید. از این رو استفاده از ظرفیت عظیم جامعه شورایی که در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و به دنبال حل مشکلات مردم هستند در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

دبیری توضیح داد: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها کمک رسانی و امداد در مواقع بحرانی و تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آن‌ها را از دیگر وظایف شوراها در روستاها برشمرد و گفت: اعضای شوراهای روستا به‌خوبی توانسته‌اند این وظایف را انجام می دهند.

دبیری ضمن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بیان کرد: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت نمایند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما «اجرای مدیریت یکپارچه شهری» است که در آن تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می کنند. همان تجربه موفقی که در تمام دنیا اجرایی شده است. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای عالی استانها، وی با بیان اینکه جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند گفت: اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها بی صبرانه منتظر ملاقات با مقام معظم رهبری هستند و ما اینجا از بیت حضرت آقا درخواست می‌کنیم که در زمان مقتضی اجازه این ملاقات را به جامعه شورایی کشور بدهند تا جامعه ۱۲۷ هزار نفری شوراهای کشور با انگیزه و اشتیاق بیشتر در رابطه با عملی کردن شعار سال قدم‌های بلند و مؤثری را بردارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد