Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر بر اساس دستورالعمل ابلاغی از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم در همه شهرستان‌های استان در فضای باز با یک سوم ظرفیت، و فضاهای بسته با ارتفاع ۶ متر با یک چهارم ظرفیت مکان مراسم و خروج تدریجی جمعیت جهت جلوگیری از ازدحام مجاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: علاقه‌مندان به اقامه عزای سید و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به سامانه بیرق برای تمدید یا صدور مجوز برگزاری مراسم اقدام کنند.

ادامه داد: مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی باید بدون جابجایی و ایجاد شرایط لازم برای تهویه مناسب و عبور هوا در محل برگزاری مراسم و همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای عزاداران و ممنوعیت پذیرایی در حین مراسم مجاز است.

حداکثر مدت اجرای مراسم دو ساعت خواهد بود

حجت‌الاسلام قادری گفت: حداکثر مدت اجرای مراسم دو ساعت خواهد بود و برگزاری روضه‌های خانگی و برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی شامل موکب، خیمه و چادر جهت سرو نذورات و چای در تمامی نقاط استان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در صورتی مجاز خواهد بود که با اولویت شخصی باشد و در غیر این صورت ضدعفونی کردن قبل از استفاده شخص دیگر الزامی است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: فراهم کردن اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده درب ورودی مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی برای استفاده عزاداران ضروری است.

وی با اشاره به ممنوعیت سینه‌زنی سنتی و دمام‌زنی به دلیل عدم امکان فاصله‌گذاری و ایجاد تجمع گفت: ایجاد موکب‌های سلامت برای توزیع ماسک و سایر اقلام بهداشتی و پخش نوای حسینی و تعیین افرادی به عنوان همیار سلامت برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی مجاز است.

قادری ضدعفونی محیط و تجهیزات مورد نیاز مراسم قبل و بعد از اجرای مراسم، همکاری همه مسئولین هیئات مذهبی با مأمورین بهداشت و دستگاه‌های انتظامی را ضروری دانست.

نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و خام

وی با توصیه به عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم از مجاز بودن دسته‌روی به صورت محلی و ممنوعیت اجتماع هیئات مذهبی و همچنین ممنوعیت جابجایی دسته‌های عزاداری شهر به شهر خبر داد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و خام و به صورت کمک‌های مؤمنانه به محرومین صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: نذورات خاصی که در آن‌ها امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی؛ طبخ؛ بسته‌بندی و بدون هر گونه تجمع، تراکم جمعیت و به صورت بیرون بر توزیع شوند.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به مجاز بودن برگزاری مراسم تعزیه در فضای باز و با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی وسایل و ابزار اجرای تعزیه ابراز داشت: در صورت عدم امکان فاصله‌گذاری اجرای تعزیه در یک مکان (بدون جمعیت) برگزار شده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی منتشر خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با شعار محوری «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» در سطح استان تصریح کرد: این مراسم‌ها حداکثر به مدت ۲ ساعت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کلیه موازین بهداشتی برگزار خواهند شد.

کد خبر 5276271

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر تبلیغات اسلامی بوشهر ماه محرم و صفر محرم 1400 محمد قادری اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ویروس کرونا شورای شهر ماه محرم محرم 1400 واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام روز خبرنگار تبلیغات اسلامی بوشهر برگزاری مراسم فاصله گذاری هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد