Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه آموزشی با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ اقامتگاه بومگردی و رستوران محلی روستاها و شهرهای پیرامون ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا (شامل طَبل، سُهِیلی، گَوَرزین، دِهخُدا و هَفت‌رَنگو) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه نکاتی پیرامون حفاظت از طبیعت، محیط زیست دریایی و انواع کوسه ماهیان در منطقه و نحوه مشارکت در برنامه حفاظت از گونه‌های جانوری ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی و رستوران‌های محلی از ظرفیت‌های گردشگری منطقه هستند و با طبخ و ارایه غذاهای محلی برای گردشگران، نقش کلیدی در گردشگری پایدار جزیره قشم دارند.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن در قشم نیازمند همراهی جامعه محلی در زمینه‌های مختلف هستیم و خوشبختانه اشتیاق زیادی برای مشارکت در برنامه‌های حفاظتی وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بی نظیر منطقه است.

زارعی ادامه داد: هم اکنون سطح آگاهی و درک مردم نسبت به گنجینه ارزشمند دانش بومی و ارزش‌های محیط زیست و حیات وحش جزیره قشم افزایش یافته و همکاری و مشارکت جامعه محلی در برنامه‌های محیط زیستی قابل تقدیر است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز حیات وحش اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز حیات وحش اقامتگاه بوم گردی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک با طعم سبزیجات

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: تونی استانژه، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک، در مراسم بدرقه مشعل، شعله آن را در فانوسی به کشتی سه دکله «بلم» حمل کرد و این یعنی در چشم بر هم زدنی، رقابت‌های ورزشکاران جهان، بدون در نظرگرفتن فرهنگ‌ها و ملیت‌ها، آغاز می‌شود و کلی هیجان و زیبایی برای جهانیان به ارمغان می‌آورند.

بیش‌تر بخوانید: برج ایفل بر سینه قهرمانان المپیک

اما برگزارکنندگان و حامیان المپیک امسال، رویکردی جدید را به جهان اعلام کرده‌اند که مورد توجه دوستداران محیط‌زیست قرار گرفت؛ آنها اعلام کرده‌اند که در تلاشند با ارائه غذاهای گیاهی بیشتر در طول ۱۷روز مسابقات، نقش مؤثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید دی‌اکسید کربن داشته باشند.

یک سوم، سبزیجات!

فرانسه، کشور کافه‌های بی‌نظیر و رستوران‌های رنگارنگ، بیشترین مصرف گوشت گاو و گوساله را در اروپا دارد، اما حالا حامیان المپیک فرانسه، تصمیم گرفته‌اند منوی غذای ورزشکاران، داوران و تماشاگران را به ویترینی از غذاهای گیاهی تغییر دهند. برای اولین‌بار، یک شرکت طبخ غذاهای گیاهی، در گروه حامیان المپیک قرار گرفته و جورجینا گرنون، مدیرعامل آن اعلام کرده که می‌خواهد کلوچه تخم‌مرغی، فلافل نخود و چغندر، کرپ سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی را جایگزین استیک و پیتزای گوشت کند. او می‌گوید: «ما در فرانسه هستیم؛ پس غذا مهم است، اما راه‌های دیگری هم برای پختن غذا، حتی فست‌فودهای خوشمزه وجود دارد؛ فست‌فودهایی مثل فروش سوسیس و همبرگر گیاهی در ورزشگاه‌ها!»

برگزارکنندگان این رویداد تاریخی، تخمین می‌زنند که قرار است حدود ۱۳میلیون غذا در روزهای برگزاری بازی‌ها سرو شود و این یعنی، فرانسه در آن روزها، به بزرگ‌ترین رستوران ۲۴ساعته جهان تبدیل خواهد شد.

البته حدود ۱۵هزار ورزشکاری که در مسابقات شرکت می‌کنند، به گوشت، مرغ و ماهی هم دسترسی دارند، اما گرنون می‌گوید: بیش‌ از یک سوم غذاها، گیاهی پخته می‌شوند.

شارل ژیلوی هم، سرآشپز رستوران‌های دهکده المپیک است. او می‌گوید: قرار است به‌خاطر احترام به محیط‌زیست و برای اولین‌بار، به‌جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، قاشق‌ها و بشقاب‌های قابل شست‌وشو در اختیار ورزشکاران قرار گیرد. او به ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توصیه می‌کند حتما عدسی معروفش را در پیاله‌های قابل شست‌وشو امتحان کنند؛ غذایی خوشمزه و مقوی که با طرز پختی منحصربه‌فرد و با استفاده از دال عدس، سبزی‌های معطر و تازه فرانسوی، زعفران و همراه با یک تکه نان ذرت، سرو می‌شود.

میوه‌های محلی

اتفاق باشکوه دیگری که قرار است در المپیک امسال رخ دهد، این است که فرانسه در روزهای المپیک، قرار است به بزرگ‌ترین سالادبار میوه و سبزیجات جهان تبدیل شود؛ اما مسئولان این کشور، می‌خواهند میوه‌ها و سبزیجات مورد نیاز ورزشکاران را تا جایی که می‌توانند از کشاورزان داخلی تأمین کنند تا لازم نباشد برای حمل‌ونقل آنها، دست به دامن هواپیماهایی با سوخت‌های فسیلی شد.

کد خبر 848119 برچسب‌ها گوشت سبزی ویژه ورزشی غذا و گردشگری محیط زیست جهان المپیک ورزش فرانسه

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • المپیک با طعم سبزیجات