Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:17:24 GMT

فیلم| چهارمین هفته اعتراضات علیه سیاست کرونایی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۵۵۶۱

فیلم| چهارمین هفته اعتراضات علیه سیاست کرونایی در فرانسه

‍‍‍‍‍‍

هزاران معترض در سراسر فرانسه برای چهارمین هفته متوالی علیه سیاست های کرونایی اتخاذ شده از سوی دولت این کشور تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری میزان - هزاران معترض روز شنبه در سراسر فرانسه برای چهارمین تعطیلات متوالی در اعتراض به الزام گذرنامه بهداشتی جدید برای ورود به اکثر مشاغل یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خیابان‌ها رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش «اِن پی آر»، آخرین دور اعتراضات پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی فرانسه قانون جدیدی که افراد را موظف به دریافت گذرنامه واکسیناسیون کرده و در واقع افراد باید برای ماندن در شغلشان واکسن کرونا دریافت کنند، تایید کرد.


این دادگاه اعلام کرده که این مقررات با اساسنامه تاسیس کشور مطابقت دارد.


معترضان روز شنبه در شهر‌های سراسر فرانسه تظاهرات کردند و آنچه را که به عنوان قوانین ظالمانه می‌دانند، محکوم کردند.


تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که در شهر لیون، پلیس برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور شلیک کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معترضان همچنین در خیابان‌های پاریس، نیس، مون پلیه و دیگر شهر‌ها تجمع کردند و پلاکارد‌هایی با شعار‌های «نه به دیکتاتوری» و شعار «مکرون، ما گذرنامه بهداشتی نمی‌خواهیم» سر دادند.


وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سراسر فرانسه در این تظاهرات شرکت کردند که بیشترین میزان در ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اعتراضات مردم فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی دولت مکرون افزایش دامنه اعتراضات علیه سیاست‌های کرونایی دولت فرانسه

گروه‌های مختلفی از مردم فرانسه در این اعتراضات حضور دارند؛ شبه نظامیان راست گرای افراطی، حامیان جنبش‌های ضد دولتی «جلیقه زردها»، مخالفان واکسیناسیون و مخالفان سیاست‌های تبعیض آمیز.


از روز دوشنبه مردم فرانسه باید برای غذا خوردن در رستوران، دسترسی به درمان‌های غیر ضروری در بیمارستان یا سفر با قطار بین شهری، گذرنامه سلامتی خود را نشان دهند.


معترضان در فرانسه مکرون را متهم می‌کنند که آزادی‌های مردم را زیر پا گذاشته و با شهروندان نابرابر رفتار می‌کند؛ در طرف مقابل مکرون می‌گوید که آزادی‌ها مسئولیت‌هایی را شامل می‌شوند که شامل حفظ سلامت دیگران است.


در شهر کامبرای در شمال فرانسه، تقریباً همه رستوران‌ها و کافه‌ها در اعتراض به الزامات گذرنامه بهداشتی در‌های خود را بستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون کرونا واکسن کرونا سراسر فرانسه علیه سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در تل‌آویو گرد هم آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، معترضان همچنین خواستار آزادی اسرای صهیونیست هستند که در غزه نگهداری می‌شوند. 

در حال حاضر گفته می‌شود پلیس برای مهار تظاهرات برخی از خیابان‌ها را مسدود کرده است. 

در ماه‌های ابتدایی جنگ، معترضان تنها خواستار توافق برای آزادی اسرا بودند، اما با افزایش نارضایتی از نتانیاهو، خواسته‌های آنان تغییر کرده است. طی هفته‌های گذشته، معترضان مکررا نتانیاهو را «مانع توافق» خوانده و خواستار استعفای وی شده‌اند. بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند نتانیاهو برای اهداف شخصی و حفظ جایگاه خود در قدرت به جنگ ادامه می‌دهد.

در همین حال، مذاکرات برای مبادله اسرا و توقف در جنگ علیه غزه ادامه دارد و رسانه‌های مصری از «پیشرفت قابل توجه» در آن خبر داده‌اند. یک مقام فلسطینی که نام او فاش نشده می‌گوید این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد و امکان حصول توافق وجود دارد؛ به شرط آن که اسرائیل آنچه را برای تحقق آن لازم است، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا