Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از اعلام دستورالعمل برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر امسال این استان خبر داد. 

حجت‌الاسلام محمد قادری  ضمن تسلیت و تعزیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از کمیته امنیتی؛ اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر جهت اطلاع خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برگزاری مراسم در کلیه شهرستان‌های استان در فضای باز با یک سوم ظرفیت، و فضاهای بسته با ارتفاع ۶ متر با یک چهارم ظرفیت مکان مراسم و خروج تدریجی جمعیت جهت جلوگیری از ازدحام مجاز خواهد بود.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: علاقه‌مندان به اقامه‌ی عزای سید و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به سامانه بیرق به نشانی http://beyraghmessenger.ir جهت تمدید یا صدور مجوز برگزاری مراسم اقدام کنند.

قادری مجاز بودن مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ایجاد شرایط لازم جهت تهویه مناسب و عبور هوا درمحل برگزاری مراسم، مراعات فاصله گذاری اجتماعی برای عزاداران (از هر طرف حداقل ۲ متر) و ممنوعیت هرگونه پذیرائی در حین برگزاری مراسم را از دیگر موارد الزامی در برگزاری مراسم‌های عزاداری امسال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: حداکثر مدت اجرای مراسم ۲ ساعت خواهد بود و برگزاری روضه‌های خانگی و برپائی هرگونه ایستگاه صلواتی شامل موکب؛ خیمه و چادر جهت سرو نذورات و چای در تمامی نقاط استان ممنوع اعلام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: استفاده از طبل؛ سنج و وسائل مشابه در صورتی مجاز خواهد بود که با اولویت شخصی باشد و در غیر این صورت ضدعفونی کردن قبل از استفاده شخص دیگر الزامی است.

قادری ضرورت فراهم کردن اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده درب ورودی مساجد؛ حسینیه ها و هیئات مذهبی جهت استفاده عزاداران، ممنوعیت سینه‌زنی سنتی و دمام‌زنی به دلیل ممکن نبودن فاصله‌گذاری و ایجاد تجمع، مجاز بودن ایجاد موکب‌های سلامت جهت توزیع ماسک و سایر اقلام بهداشتی و پخش نوای حسینی و تعیین افرادی به عنوان همیار سلامت جهت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی را از دیگر محورهای دستورالعمل برگزاری عزاداری محرم امسال عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضدعفونی محیط و تجهیزات مورد نیاز مراسم قبل و بعد از اجرای مراسم، همکاری کلیه مسئولین هیئات مذهبی با مامورین بهداشت و دستگاه‌های انتظامی، توصیه به حضورنیافتن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم، و مجاز بودن دسته‌روی به صورت محلی و ممنوعیت اجتماع هیئات مذهبی و همچنین ممنوعیت جابه‌جایی دسته‌های عزاداری شهر به شهر را از جمله نکات دیگر این دستورالعمل ذکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، وی با بیان اینکه نذورات تنها در قالب مواد غذائی خشک و خام و به صورت کمک‌های مومنانه به محرومین صورت پذیرد، اضافه کرد: نذورات خاصی که در آن‌ها امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی؛ طبخ؛ بسته‌بندی و بدون هر گونه تجمع، تراکم جمعیت و بصورت بیرون بر توزیع شوند. 

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به مجاز بودن برگزاری مراسم تعزیه در فضای باز و با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی وسائل و ابزار اجرای تعزیه بیان کرد: در صورت ممکن نبودن فاصله‌گذاری اجرای تعزیه در یک مکان (بدون جمعیت) برگزار شده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی منتشر خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با شعار محوری «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» در سطح استان تصریح کرد: این مراسم‌ها حداکثر به مدت ۲ ساعت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کلیه موازین بهداشتی برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم سرپرست معاونت فرهنگی برگزاری مراسم فاصله گذاری هیئات مذهبی مجاز بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری

به گزارش خبرنگار مهر؛ ویژه برنامه چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با نام «آگاه زمان» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور خانواده شهید مطهری، جمعی از چهره‌های علمی، دینی و همچنین دوستداران و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

شهید مرتضی مطهری متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود، وی قبل از انقلاب اسلامی استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

مهمترین خدمات مطهری در طول حیاتشان ارایه ایدیولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر به خصوص در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ به خاطر افزایش تبلیغات گروه‌های چپ و پدید آمدن گروه‌های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می‌رسد، در این سال‌ها استاد شهید با همکاری تنی چند از شخصیت‌های روحانی، «جامعه روحانیت مبارز تهران» را بنیان می‌گذارد.

شهید مطهری به یک نهضت اسلامی معتقد بود و برای اسلامی کردن محتوای نهضت تلاش‌های ایدئولوژیک بسیاری کرد. از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به کمک به تأسیس حسینیه ارشاد در سال ۱۳۴۶ اشاره کرد.

مطهری ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ پس از بازگشت از یکی از جلسات فکری سیاسی توسط یکی از اعضای گروه فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

امام خمینی (ره) در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت استاد فرمودند: «مطهری شخصیتی بود که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.»

زمان برگزاری این مراسم سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دولت، نبش بن بست صدرا است.

کد خبر 6089537 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول