Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-عضو ستاد مبارزه با کرونای کشور گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر نسبتاً بالاست اما در حال تدوین روشی جدید برای مهار کرونا در کشور هستیم.

 قاضی‌زاده هاشمی عضو ستاد مبارزه با کرونای کشور و دهقان متخصص بیماری‌های عفونی امشب ۱۶ مرداد ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اخبار از کووید ۱۹ و طرح تحول مقابل کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد مبارزه با کرونای کشور با اشاره به اینکه در حال تدوین روشی جدید برای مهار کرونا در کشور هستیم گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر نسبتاً بالاست، مشکلات زیادی در سطح پشتیانی و در سطح درمان و رسیدگی دیده می‌شود، کرونا آثار اجتماعی، فرهنگی و حتی آثار روانی ناشی از خانه نشینی دارد، لذا مسائل همه جانبه پیرامون کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی به عمل آمده ۲۱ ابرچالش در این عرصه داریم ادامه داد: با توجه به تجربه کشور‌های موفق و مطالعاتی که در داخل کشور صورت گرفته، توانستیم به جمع بندی برسیم لذا به ۲۱ ابرچالش رسیدیم و بیست و یک استراتژی را تدوین کردیم لذا باید تغییر محور ایجاد کنیم و از انفعال تبدیل به اقدامات فعال شویم.
لزوم واکسینه کردن جمعیت بالای ۱۸ سال

عضو ستاد مبارزه با کرونا کشور با اشاره به اینکه باید هدف‌گذاری واکسیناسیون را ببینیم که چیست افزود: باید جمعیت بالای ۱۸ سال را واکسینه کنیم لذا باید بیش از ۷۰ درصد جمعیت را واکسینه کنیم تا بتوانیم در داخل کشور زنجیره بیماری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه قطع زنجیره بیماری مدنظرمان است گفت: باید به یک هدف‌گذاری روشن برسیم، می‌خواهیم در عرصه زندگی مردم را به حالت عادی برسانم، لذا باید جنبه‌های پشتیبانی اقتصادی مسئله را لحاظ کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه اهداف دو ماهه‌ای را در پیش گرفته ایم ادامه داد: هر دو ماه اهداف پیش‌بینی شده است، با تشخیص تمام منابع داخلی و خارجی واکسیناسیون تا بهمن ماه طول می‌کشد، واکسیناسیون طبق زمان‌بندی از منظر عدم تمهید مقدمات و عدم تمهید مالی به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق خاص و یک کمیته محوری در ستاد ملی کرونا برای این کار پیش بینی شده است اظهار کرد: باید چهار محور واکسیناسیون، شیوه نامه ها، فرماندهی و ستاد ملی کرونا باید بازبینی شود و قرارگاه‌های زیرمجموعه و روش تصمیم گیری‌ها تغییر پیدا کند.

عضو ستاد مبارزه با کرونا کشور با بیان اینکه اقتصاد دچار مشکل شده است افزود: باید تمهیدات از ناحیه کرونا مد نظر قرار گرفته شود. لذا با تمهیداتی که پیش‌بینی شده باید واکسن برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر انجام شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه عوامل متعددی دست به دست هم داده که ما شاهد وضعیت کنونی هستیم اظهار داشت: متاسفانه ساده انگاری صورت گرفته، خیلی ساده از کنار آن عبور می‌کنیم، یعنی انگار که اتفاقی نیفتاده است، رنگ شهر‌ها را اعلام می‌کنیم، ولی در سطح شهر کاملاً اوضاع عادی است و رعایت شیوه نامه‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار میلیارد تومان کرونا برای بیمه سلامت بار مالی داشته است که قابل پیش‌بینی نبود با اینکه بودجه بخش سلامت را حدود ۷۰ درصد در بودجه امسال رشد دادیم باز هم منابعی که می‌بلعد خیلی بیشتر از اینهاست، البته باید در دو بخش کار کنیم که یکی کاهش هزینه‌ها است و دیگری مربوط به شیوه نامه‌ها است که کمترین هزینه را دارد.

عضو ستاد مبارزه با کرونای کشور با اشاره به اینکه باید به سمت کاهش بستری‌ها و پیشگیری‌های اجتماعی برویم گفت: از سوی دیگر باید منابع را تزریق کنیم، الان حجم زیادی از آزمایش‌ها و تست انجام شده است که مازاد بر نیاز است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه بیماریابی کافی انجام نمی‌شود ادامه داد: همه پیش‌بینی‌ها انجام شده به طوری که شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی در حال باز بینی است، استراتژی‌ها ظرف یک هفته روشن می‌شود و هدف‌گذاری‌ها هم به همین ترتیب، اما سناریو‌های اجرایی ذره ذره در بخش‌های مختلف باید اجرایی شود و سپس ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه ما نگران عادی انگاری هستیم عنوان کرد: کرونا مسئله جدی بین المللی است، با اجرای این پروژه شیوه نامه‌های بهداشتی را باید جدی‌تر رعایت کنیم، باید همواره از ماسک استفاده کنیم و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنیم، لذا برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا انتهای پاییز مردم به یک حد معمولی از زندگی عادیشان برسند، مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند و خدمات مراکز تولیدی و تجاری با رعایت دستورالعمل‌ها ارائه شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما در خصوص مرگ و میر رسیدن به عدد زیر ۵۰ فوتی است افزود: حتی ممکن است این مسئله در انتهای مهر اتفاق بیفتد، سالانه یک میلیارد دلار مواد اولیه و مواد مورد نیاز واکسن برای تولید داخل کشور نیاز داریم، این ذخیره استراتژیک تولید داخل را باید گسترش دهیم تا بتوانیم صبر کنیم که دچار بحران نشویم.

وی ادامه داد: ستاد و دستگاه‌های مربوطه باید قوی و مقتدر عمل کنند ولذا تصمیم گیری قوی و پاسخگویی قوی را در دستگاه‌ها داشته باشیم، نظارت فعال در دستگاه‌ها باید صورت بگیرد تا دستگاه‌ها بتوانند به وظایف شان به خوبی عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی با اشاره عضو ستاد مبارزه با کرونا شیوه نامه ها دستگاه ها هدف گذاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است

کودکان بومی اوکراین همیشه حاضر نیستند اوکراین را دوست داشته باشند، حتی در آن سوی اقیانوس. ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره ایالات متحده که در اوکراین به دنیا آمده است، با تخصیص کمک به کی یف مخالفت کرد. 

آسوشیتدپرس با استناد به منابع خود گزارش داد این نماینده کنگره از همکارانش خواست که به جای عملیات خارجی، کنترل بهتری بر سرمایه‌های آمریکایی داشته باشند. اکنون هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) بیشتر مشغول آماده سازی و واگذاری بسته کمکی که اخیرا برای اوکراین تصویب شده، هستند.

اسپارتز برای تأکید بر تمرکز خود بر مسائل آمریکا اخیراً اظهار داشت که برای محافظت از مردم آمریکا احساس "مسئولیت" می‌کند. این سیاستمدار در تفسیر خود درباره وضعیت کنونی تاکید می‌کند که امنیت مرز‌های خارجی باید اولویت بالاتری برای کنگره باشد.

او اخیرا گفته ظاهراً باید همیشه از اوکراین حمایت کند. اما این درست نیست، زیرا او معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس