Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:55:05 GMT

ارتباط دستگاه قضا با رسانه‌های گروهی تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۶۴۶۵

ارتباط دستگاه قضا با رسانه‌های گروهی تقویت می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد بابایی در آیین اختتامیه جشنواره عدلیه و رسانه یزد به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و مبتی با قانون اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و انجام امور بر مدار قانون نقش مهمی در انعکاس دقیق اخبار و گزارشات و موجب اعتمادبخشی به مردم است .

وی با بیان اینکه در سند تحول قوه قضاییه توجه و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌های گروهی به صورت خاص مدنظر قرار دارد ادامه داد: برای معرفی چهره واقعی این دستگاه و ارایه خدمات به عموم و انعکاس فعالیت‌ها بیش از گذشته از رسانه‌های مختلف گروهی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان کشور با اشاره به اینکه جریان‌های معاند نظام با خبرسازی‌های جعلی و کذب برای رسیدن به اهداف خود علیه نظام و اشخاص استفاده می‌کنند، عنوان کرد: باید دستگاه قضا با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مناسب در پیشگیری و مقابله با این اقدامات ماموریت خود را انجام دهد.

بابایی گفت: ایجاد اتاق فکر برای مقابله با اخبار جعلی جزو موارد اساسی است که باید در قوه قصاییه شکل بگیرد و با همکاری رسانه‌های گرهی و تقویت آن و بهره‌گیری از نخبگان برای رسیدن به اهداف و خدمت بیشتر و بهتر به مردم تلاش مضاعف صورت گیرد .

معاون فضای مجازی دادستان کشور به طرح اخیر مجلس در مورد صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی طرح حمایت از مردم و کسب و کارها در کشور است در حالی که باید قبل از طرح آن برای آگاهی مردم به نحو مناسب اطلاع رسانی صورت می‌گرفت.

بابایی بیان کرد: یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهتربن راه برای ارتباط برون سازمانی با آحاد مردم و انعکاس خدمات و فعالیت‌ها، بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی است و این زمینه در قوه قضاییه وجود دارد و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و با قوت همچنان ادامه دارد.

وی گفت: رسانه‌های گروهی مختلف با روش اقتاعی در تحقق عدالت و رسیدن به اهداف نقش‌آفرین هستند و باید بنحو درست از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای اطلاع رسانی و همکاری و خدمت به جامعه در نظام اسلامی بیش از قبل استفاده کرد.

این مسئول، آگاهی‌بخشی به مردم با استفاده از رسانه‌های گروهی موجب پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه است و احیای حقوق عامه موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید برای تحقق اهداف شاهد توسعه و استفاده ار ظرفیت رسانه ها باشیم .

بابایی گفت: تقویت ارتباط دستگاه قضا با رسانه‌های گروهی در رسیدن به سند تحول جزو اهداف و ضروریات است و تاکنون گام‌های مهمی در این عرصه خطیر برداشته شده و این روند با قوت و برگراری برنامه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد.

گفتمان سازی جزو برنامه های اصلی سند تحول قضائی است

رئیس ‌کل دادگستری یزد نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و تشکر از همراهی و همکاری با این مجموعه در سطح استان گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی است تا به بهانه تبین برنامه‌ها و دستاوردهای دستگاه قضا، از رسانه‌ها تجلیل به عمل آید.

غلامعلی دهشیری با بیان اینکه گفتمان‌سازی جزو اهداف و برنامه‌های اصلی سند تحول قضایی است، افزود: ترسیم و تبیین چهره دستگاه قضایی نیازمند همکاری رسانه‌هاست و در این زمینه طی سال‌های اخیر گام های بلندی برداشته شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شروع فعالیت دولت جدید عنوان کرد: مردم و نخبگان باید به دولت جدید مردمی و تحول‌خواه کمک کنند تا نظام و انقلاب اسلامی به قوت وظایف دینی، ملی و انقلابی خود عمل کند.

رئیس‌ کل دادگستری یزد همچنین پیام رییس قوه به مناسبت برگزاری اولین جشنواره رسانه و عدلیه را قرائت کرد.

در پایان این جشنواره به برگزیدگان سه بخش اصلی، ویژه و رسانه در خصوص مسائل قضایی و فرهنگی، لوح، تندیس و هدایایی تقدیم شد.

کد خبر 5276360

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد جواد بابایی ویروس کرونا شورای شهر محرم 1400 ماه محرم بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه روز خبرنگار ایلام رسانه های گروهی رسانه ها دستگاه قضا برنامه ها سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است