Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:41:33 GMT

خبرنگاران قمی در ایام شیوع کرونا خوش درخشیدند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۱۰۹

خبرنگاران قمی در ایام شیوع کرونا خوش درخشیدند

محمدجواد محرابی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: قم به معنای واقعی فراتر از یک استان است و فعالیت در عرصه خبر در استان قم با سایر استان‌ها بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه اخبار این استان اغلب ظرفیت انتشار ملی و گاهی فراملی دارد، تصریح کرد: شرایط ویژه استان قم مانند وجود بارگاه بانوی کرامت حضرت معصومه (س)، بیوت مراجع بزرگ شیعه و وجود مراکز بزرگ پژوهشی شیعه، موجب آمد و شد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به استان قم شده و انتشار خبر در استان قم با سایر استان‌ها بسیار متفاوت است و در این راستا خبرنگاران نیز وظیفه خطیری برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به یکی از ویژگی‌های استان قم درعرصه رسانه گفت: در استان قم جدای از انتشار اخبار در حوزه عمومی در رسانه‌ها، دارای رسانه های تخصصی در موضوعات مختلف است.

وی افزود: رسانه‌هایی در قم فعالیت دارند که در زمینه علمی و پژوهشی فعالیت دارند و بواسطه موسسات علمی که در استان قم وجود دارد این نشریات نیز تخصصی است که در حوزه تولید محتوا و تولید علم وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

محرابی اضافه کرد: جایگاه رسانه‌های استان قم به دلیل ظرفیت ویژه ای که این استان دارد بسیارخطیر است و با توجه به مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا و پس از اعلام شناسایی آن در قم، مشکلات جدی بوجود آمد رسانه های قم شرایطی متفاوت را تجربه کردند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه در این برهه زمانی برای اطلاع رسانی صحیح به مردم و همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی از جان مایه گذاشتند و پای کار بودند و نتیجه فعالیت‌ها در حوزه مطبوعات به مدیریت این بیماری در استان قم کمک شایانی کرد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقداماتی که در راستای ارتقاء سطح دانش و تخصص اصحاب رسانه صورت می‌گیرد عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مورد نیاز اصحاب رسانه را با همکاری مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از تخصصی ترین مراکز آموزشی است با حضور اساتید برجسته دانشگاهی برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: هرسال دوره‌های مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود و هر دو سال یکبار دوره‌های حرفه ای آموزش روزنامه نگاری برگزار در دستور کار است، اما شیوع ویروس کرونا شرایط را سخت کرد و نتوانستیم این دوره‌ها را برگزار کنیم که امیدواریم با کمرنگ شدن کرونا دوباره دوره‌های تخصصی روزنامه نگاری را برای بالا بردن سطح و توان حرفه ای خبرنگاری را داشته باشیم تا کمکی به رشد و توسعه کار حرفه ای اصحاب رسانه داشته باشیم.

محرابی خاطرنشان کرد: شرایط خبری در استان قم بسیار خاص است و دفاتر مرکزی سه خبرگزاری در قم واقع شده و از خبرگزاری‌های تخصصی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و همه این مسائل دست به دست هم داده سطح اصحاب رسانه در قم نسبت به سایر استان‌ها بسیار حرفه ای باشد.

انتهای پیام /۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: محرابی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز خبرنگار اصحاب رسانه استان قم رسانه ها حرفه ای دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد جواد زاده کمد عصر دوشنبه در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ایلام گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند.

سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم به سزایی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند

کد خبر 6092492

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان