Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه از ۲ واحد تامین کننده کپسول اکسیژن مستقر در محور مشهد- قوچان بازدید کرد و برای رفع مشکلات آنها از جمله تامین مایع اکسیژن از کارخانه فولاد خراسان و تامین سیلندر از استانهای دیگر دستور لازم را به مدیران مربوطه صادر کرد و نسبت به رفع مشکلات آنها در اسرع وقت، قول مساعدت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط استان، در هفته های اخیر که با موج پنجم شیوع کرونا مواجه شده، به علت ورود مسافر و زائر از دیگر استانها، حساس تر شده است.

مرتضی اشرفی بیان کرد: افزایش شیوع کرونا باعث شده است که نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به کپسولهای اکسیژن بیش از ماه های گذشته شود و این موضوع واحدهای تولیدی اکسیژن را در شرایط دشواری قرار داده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۹ واحد تولید و یا تامین کننده کپسول اکسیژن در خراسان رضوی وجود دارد که چهار واحد آن در شهرستان مشهد قرار دارد که با مشکلاتی از جمله تامین اکسیژن مایع از کارخانه فولاد خراسان، واقع در نیشابور، و نیز کمبود سیلندر یا کپسول مواجه هستند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش نیاز واحدهای تولیدی مزبور به اکسیژن مایع، با دستور استاندار، کارخانه فولاد خراسان موظف شد ظرفیت تولید این مایع را افزایش دهد تا نیاز واحدهای تولیدکننده کپسول اکسیژن تامین شود.

اشرفی اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی رایزنی هایی نیز برای تامین سیلندر یا کپسول اکسیژن انجام داده است تا بتوان تعدادی از آنها را به کمک خیرین و فعالان اقتصادی از استانهای دیگر تامین و نیاز بیماران کرونایی را برطرف کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: واحدهای تولیدی کپسول اکسیژن با مشکلات ترافیک در رساندن به موقع کپسولها به مراکز درمانی نیز مواجه بودند که استاندار در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، دستور لازم برای مساعدت پلیس راهور و سازمان ترافیک با ناوگان حمل کننده اکسیژن را داد تا دیگر مشکلی در این مسیر برای بیماران کرونایی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: واحدهای تولید کننده کپسول اکسیژن نیازهای دیگری از جمله کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیز دارند که نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار به رفع مشکلات نقدینگی این واحدها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی صنعتی اکسیژن ملائکه که امروز مورد بازدید استاندار خراسان رضوی قرار گرفت، ظرفیت تولید ۱۶ هزار لیتر گاژ اکسیژن در سه نوبت کاری و چهار هزار لیتر نیتروژن در سه نوبت کاری را دارد. این واحد در سال ۱۳۴۰ با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و برای ۲۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

شرکت تولیدی صنعتی اکسیژن خوراکیان، نیز که به عنوان دومین واحد تولیدی اکسیژن مورد بازدید استاندار قرار گرفت، تولید کننده گازهای طبی و صنعتی و مخازن نگهداری اکسیژن، نیتروژن و آرگون مایع است.

مشکلات مشترک این ۲ واحد شامل نیاز به مایع اکسیژن برای افزایش ظرفیت تولید به منظور تامین نیاز مراکز درمانی و بیماران کرونایی، عدم قطع برق، همیاری پلیس برای رسیدن سریع به مقصد، افزایش میزان سوخت ناوگان واحدهای تولیدی در مواقع اضطراری، پرداخت مطالبات در زمان مناسب از سوی مراکز درمانی است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا اقلام دارویی مشهد تولید داخلی محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا اقلام دارویی تسهیلات بانکی ویروس کرونا اقلام دارویی مشهد تولید داخلی محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی کننده کپسول اکسیژن بیماران کرونایی واحدهای تولیدی واحدهای تولید مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند