Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:04:22 GMT

بومی سازی ساخت قطعات مورد نیاز پالایشگاه شازند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۷۲۵

بومی سازی ساخت قطعات مورد نیاز پالایشگاه شازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامحسین رمضان‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی پس از اجرای فاز دوم و در حاضر با ظرفیت پالایشی روانه 250 هزار بشکه نفت خام مدرن ترین و سودآورترین پالایشگاه نفت کشور و از جمله پالایشگاه های به روز منطقه خاورمیانه می باشد به طوری‌که تطابق مشخصات کیفی محصولات تولیدی این پالایشگاه با استاندارهای اروپا یورو چهار اهمیت آن را دو چندان میکند 
وی افزود: از سال 85 طرح ارتقای کیفیت محصولات این شرکت با هدف حداکثر سازی تولید بنزین کاهش نفت کوره و رعایت استانداردهای محیط زیست ایجاد ارزش افزوده آغاز شده و علی رغم تمامی کمبودها و به ویژه فشارهای ناشی از تحریم های بین المللی به‌حول و قوه الهی و باهمت والای متخصصان متعهد داخلی فاز دوم تکمیل و کلیه واحد‌های جدید تا پایان سال 91 به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفظ و نگهداری ظرفیت فرآورش نفت خام و استمرار عملیات تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور بون وقفه و بالاتر از ظرفیت طراحی و برنامه از پیش تعیین شده، اجرا بهره برداری و افتتاح پروژه تولید نرمال نگران و نرمال پنهان با توان تولید سالانه 50هزار تن و با صرفه جویی ارزی بالغ بر 45 میلیون دلار در سال بدون صرف هزینه سرمایه گذاری ، انجام موفقیت آمیز بزرگترین تعمیرات اساسی 12واحد عملیاتی در سطح کشور در طی این سالها در شرایط سخت بیماری منحوس کووید19 با حضور حداقل 3600 نفر نیروی اورهالی بدون حادثه با صرفه‌جویی 100میلیارد ریالی زودتر از برنامه مصوب،  تعمیر دو دستگاه مبدل فشار بالای واحد آیزوماکس که سالیان متمادی در محوطه سلویج پالایشگاه نگهداری میشده در کارگاه مرکزی و با استفاده از دانش توانمندی و تجهیزات داخلی پالایشگاه را از اهم اقدامات برشمرد.

در حال به روز رسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی بومی سازی پالایشگاه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی