Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز شنبه در نشست بررسی مشکلات نخلداران دشتستان افزود: در چند سال اخیر نسبت به بحث خرما به عنوان یکی از محصولات مهم تولیدی استان بوشهر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با قرار دادن طرح نجات نخلستان در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر، روی این محصول بطور ویژه در کارگروه های فعال تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین فر بیان کرد: جشنواره های خرما و مصوبات آن، تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره برای بررسی مسائل مربوط به این محصول در طول سال، همکاری با مجموعه انجمن خرمای کشور، استفاده از همه ظرفیت ها و حمایت از تشکل ها از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در زمینه قیمت گذاری با هماهنگی انجمن خرما، صنف باغداران، تعاون روستایی، سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هر چه زودتر اقدام و  در یک کارگروه ابتدای هفته آینده تصمیم گیری شود.

زرین فر اضافه کرد: باید برای خرید تضمینی خرما نیز با یک برنامه صحیح تصمیمی درست گرفته شود که موجب خدشه به بازار آن نشود.

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی پیگیری لازم را برای اعلام قیمت تضمینی، صنعت، معدن و تجارت در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش که بتواند به نخلداران کمک کند و تعاون روستایی برای گنجاندن خرما در سبد غذایی ضروری خانواده ها و تلاش در ارتباط با عرضه این محصول در میادین شهرهای بزرگ اقدامات لازم را داشته باشد.

زرین فر افزود: شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز برای کاهش هزینه نخلداران در زمینه حقآبه تصمیم متعارف و عادلانه بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ای استان بوشهر برای معرفی این محصول راهبردی غذایی نیز استفاده شود.

فرماندار دشتستان گفت: این شهرستان با دارا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل و تولید سالانه ۱۲۷ هزار تن خرما قطب تولید خرمای استان بوشهر محسوب می‌شود.

فتح الله نوروزی افزود: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم دشتستان بویژه روستائیان ، کشاورزی،  باغداری و تولید خرما است رفع مشکلات این قشر و مسائل مربوط به این محصول در اولویت دستگاه های اجرایی مربوطه باشد.

وی بیان کرد : در این روزها که فصل برداشت محصول است تشکیل و فعال کردن کارگروه ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، نرخ گذاری، فعالیت سردخانه ها و تعدیل حقابه کشاورزان بسیار ضروری است.

  در استان بوشهر بیش از ۶ میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بیش از ۱۶۰  هزارتن محصول خرما تولید می کنند.

برچسب‌ها بوشهر نخل دشتستان خرید تضمینی خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نخل دشتستان بوشهر نخل دشتستان خرید تضمینی خرما استان بوشهر زرین فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات