Web Analytics Made Easy - Statcounter

فستیوال جدیدی در وین، پایتخت اتریش، برگزار شده که در آن، نوع جدیدی از هنر خیابانی با مفهومی بحث‌برانگیز در معرض نمایش عمومی مردم قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند روز اخیر وین میزبان فستیوال جدیدی تحت عنوان هنرهای خیابانی Calle Libre بوده که در آن، دیوارنگاره‌هایی به سبکی نوین باعث شگفتی بازدیدکنندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندانی که آثار خود را در کوچه و محله‌های شهر به معرض عموم مردم قرار داده‌اند در نظر دارند پس از پایان جشنواره نیز در روزهای جمعه و شنبه تورهایی برگزار و افراد بیشتری را به تماشای هنرهای خود در خیابان‌ها دعوت کنند. آثار هنری این افراد، متفاوت با نوع رایج دیوارنگاری‌های سراسر کشور اتریش به طور گسترده روی اغلب دیوارهای سازه‌های شهر به تصویر کشیده شده است.

هنرمندان اهل وین در نظر دارند در تورهای خود، بازدیدکنندگان را از نقطه به نقطه شهر عبور دهند تا مردم به تماشای آثار هنری این افراد بپردازند. بعضی از مسیرهای تور به حدی طولانی است که بازدید از تمام آثار هنری آن بیش از دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

جالب است بدانید که هنرمندان شخصاً در این تورها شرکت می‌کنند و به بازدیدکنندگان فرصت پرسیدن هر گونه سوالی را در خصوص تکنیک‌های استفاده شده در خلق یک اثر هنری و حتی مفهوم آن را به مردم می‌دهند.

فستیوال هنر خیابانی Calle Libre از هشت سال پیش تا به امروز هر ساله با مفهوم متفاوتی برگزار شده است که هنرمندان مضمون آثار هنری سال جاری را "ظهور دوباره" معرفی کرده‌اند. این مضمون مباحثی نظیر بیگانه‌هراسی، قطبی‌شدن اجتماعی و وسواس امنیتی را که در سراسر نیمکره جنوبی ترویج یافته است در بر می‌گیرد.

هنرمندان ریشه تمام این اتفاق‌ها را به استعمار، استیلای فرهنگی و مقهور سازی مردم در گذشته فرض کرده و آن را در آثار هنری خود در خیابان‌های وین به تصویر کشیده‌اند. این زمینه تاریخی منجر به جاودانگی مردمی با عقاید و سنت‌های متفاوت به ویژه در کشورهای غربی شده که همه این واقعیات به خوبی از طریق تلفیق کنش‌گرایی با بعد زیبایی‌شناسی در دیوارنگاره‌های جدید به تصویر کشیده شده است.

کد خبر 512953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان اتريش وین فستیوال هنرهای خیابانی دیوار نگاری دیوارنگاری شهری آثارهنری آثار هنری خیابانی فرهنگ هنر دیوارنگاره گرافیتی هنر خیابانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین در مراسم تجلیل و تقدیر از استادان و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام با تأکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، عنوان کرد: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال رنشان می‌دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می‌رسد در قوس نزول و سقوط می‌افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است، خاطرنشان کرد: باید نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید باهم باشند و این ایده جدید نجات‌بخش آموزش عالی است.

جهان‌بین متذکر شد: تربیت تخصصی براساس آمایش سرزمینی و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید و آموزش عالی است، چراکه دانش‌آموختگان براساس نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه امکان بهره‌برداری درست و مناسب از دانش خود را کسب خواهد کرد.

وی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی بیان کرد: خواسته جامعه و خانواده‌ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و ... است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دانشگاه باید از حافظه‌محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته‌های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده‌انگاری در فهم و‌حل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می‌گیرد.

جهان‌بین مطرح کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

به گزارش آنا، تجدیدمیثاق با شهدای گمنام واحد زاهدان، دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفت‌وگو با استادان همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل‌ها و کانون‌ها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیئت علمی تازه درگذشته، مرحوم دکتر سرگلزایی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»