Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ملکی اظهار کرد: تحول در انواع برنامه‌های درسی و چرخش از تک بعدی بودن به چند بعدی بودن و از نتیجه محور بودن صرف به برنامه‌های درسی کارآمد، از مهمترین سیاست های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می باشد. چرخش از یادگیری موضوعی و دانشی، باید به سوی اندیشه ورزی و درک معنا رفته و از جدا دیدن آموزش و پرورش، به سوی یکپارچه نگاه کردن به مسائل تعلیم و تربیت سوق داده شود؛ تا تحول معنا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی ادامه داد: در سند تحول بر حضور مردم و نخبگان تأکید شده است بنابراین ما باید به این موضوعات جدی فکر کنیم و نیازمند بهره مندی از نخبگان هستیم.

ملکی «عدالت» را از جمله مباحث محوری خواند و اظهار کرد: باید روحیه عدالت گستری را از طریق متون آموزشی خود به دانش آموزان بیاموزیم تا فارغ التحصیلان ما عدالت طلب، باشند و این امر به عنوان یک ارزش برای آنان نهادینه شود. نکته دیگر ارائه خدمات عادلانه به استان‌های مختلف است. به عنوان مثال در توزیع کتاب و زمان رسیدن آن به استان‌ها و بخش‌های دوردست و محروم توجه ویژه داشته باشیم. جلوه دیگر عدالت این است که نیاز سنجی‌هایمان به گونه‌ای باشد که در حد سندتحول بنیادین بتوانیم به فرهنگ‌های گوناگون نیز توجه کنیم. درست است که خروجی برنامه‌های درسی ما باید مسلمان ایرانی باشد اما باید به خرده فرهنگ‌های مختلف نیز توجه داشته باشیم.

وی توجه به «ارزش‌های انقلاب محور» را در کتب درسی حائز اهمیت دانست و گفت: لازم است به عنوان یک سازمان به درونی کردن این ارزش‌ها توجه داشته باشیم؛ در این مسیر ارزش‌ها را نمی‌توان با رمز و ایما و اشاره بیان کرد زیرا این بخش یکی از ابعاد درسی صریح ماست که باید در آموزش این عرصه، با تدبیر و خردمندانه عمل کنیم. گاهی عملکرد نامناسب باعث تنگی نفس دانش آموزان شود. مسئله این است که ارزش‌ها نگین برنامه‌های درسی است زیرا انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست.

کد خبر 5276575 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن ملکی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران مراسم تحلیف علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی چمران ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران پلیس راهور قوه قضاییه میراث فرهنگی دانشگاه فرهنگیان برنامه های درسی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جریان بازدید از غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم توانمندی‌های استان را در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کشور و بازدیدکنندگان خارجی معرفی کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شرایط رقابتی‌تری را در حوزه زنجیره‌ ارزش داشته باشیم نیاز است تا زنجیره‌ای که در آن بر اساس اولویت‌های استان مزیت داریم را شناسایی کنیم و در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: یک گفت‌وگوی اولیه در نمایشگاه می‌تواند ما را به مذاکرات و جلسات بعدی هدایت کند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در تکمیل زنجیره ارزش در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه زنجیره ارزش به‌صورت فعال و جامع حرکت کند می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی، تأمین زیرساخت و پشتیبانی در کنار مجموعه‌هایی که در زنجیره هستند شرایط مناسبی را در حوزه ارتباطات و تعاملات فراهم کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روند زیرساخت و پشتیبانی به‌عنوان دولت تلاش کردیم تا برای حضور فعالان اقتصادی در زنجیره ارزش مشوق‌هایی را لحاظ کنیم، ادامه داد: به طوری که در تسهیلاتی که در دولت و استان مدیریت می‌شود اولویت ما برای کمک‌رسانی مجموعه‌هایی هستند که در زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کنار زنجیره ارزش نگاهی به خوشه‌های صنعتی داریم، عنوان کرد: در دو محور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های فناور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نخست در طول زنجیره ارزش در رشته‌های مختلف برای اینکه بتوانیم نگاه پویا و پایدارتری را تعریف کنیم نیاز به حضور واحدهای فناور داریم در این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد به زنجیره ارزش نقش مناسبی را برای شرکت‌های فناور تعریف کند.

استاندار اصفهان افزود: همچنین با توجه به تنوع ‌و گستردگی واحدهای اقتصادی، فراهم کردن ظرفیتی برای واحدهای فناور جهت حضور مؤثر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش، نقش دومی است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند ایفا کند.

کد خبر 749644

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تراکتور و استقلال به دنبال مساوی بودند
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟