Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احمد فولادیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مورد رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر "غفلت نکردن از نظرات نخبگان در تصمیم‌گیریها" افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشاره به وجود مشکلات در جامعه و لزوم تلاش جهادی برای رفع آنها، نسبت به کار علمی برای ریشه‌یابی آنها و حل ریشه‌ای مشکلات تاکید فرموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری راهکارهای جاری و معمول برای حل مشکلات جامعه، می‌بایست ایده‌ها، پیشنهادها و نقطه‌نظرات نخبگان دانشگاهی، متخصصان و کارشناسان امور معیشتی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز به منظور یافتن برنامه‌های جامع در این راستا بکار گرفت تا مسائل جامعه در هر بخشی به صورت عمقی بررسی و حل شوند. 

معاون دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد مشهد دانشگاه آزاد، فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را "بهنگام و بجا" توصیف و بیان کرد: ایشان بسیار به‌موقع تاکید کردند که باید از نخبگان دانشگاهی هم در کنار آن حرکات جهادی استفاده کرد تا مشکلات به زودی حل شوند و می‌بایست در این راستا اقدام عاجل صورت گیرد. 
وی گفت: تنگناهای کنونی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی‌ شبکه‌ای در هم‌تنیده است لذا اگر اولویت فقط به یک مورد از آنها داده شود، حل دیگر مسائل با مشکل روبرو می‌شود.

دکتر فولادیان افزود: اگر بطور مثال در اولویت‌بندی امور، مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی جامعه که بیشتر به مردم آسیب رسانده‌ در اولویت حل قرار گیرد اما بطور همزمان سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی به خوبی حفظ و بکار گرفته نشوند، حل مشکلات خیلی سطحی و مقطعی خواهد بود. 
وی ادامه داد: رفع ریشه‌ای و پایدار مشکلات نیازمند استفاده از سرمایه‌ اجتماعی نخبگان دانشگاهی است که در طول سالیان مشکلات را بطور علمی رصد کرده‌اند. 

این جامعه‌شناسی گفت: همین نخبگان در شرایط کنونی قواعدی روشن، چارچوبهایی مستحکم و راهکارهایی علمی و عملی برای حل مشکلات اجتماعی جاری و برون‌رفت از بحرانهای گریبانگیر جامعه را برای ارائه در دست دارند. 
وی افزود: جامعه با تاسیس گروههای کارشناسی خاص حل علمی و عملی مشکلات سیاسی با بکار گرفتن نخبگان دانشگاهی به عنوان گروه مرجع مورد اطمینان مردم و یک سرمایه ارزشمند و موثر اجتماعی، در مسیر مقابله با مشکلات و مهار بحرانها کمتر آسیب خواهد دید.

دکتر فولادیان ادامه داد: معتقدم با سرلوحه عمل قراردادن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ورود همه نخبگان کشور به عرصه سیاستگذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و دستیابی نخبگان و سیاستمداران به اجماع نظر کاربردی و اجرایی، همه مشکلات جامعه ریز و درشت بطور ریشه‌ای و پایدار حل خواهند شد. 
وی همچنین گفت: هم‌اینک قوای سه‌گانه مجریه، قضاییه، مقننه و همچنین رسانه‌ها وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر برای اجرایی نمودن این برنامه قرار دارند. 

عضو هیات علمی واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این وضعیت فرصتی مغتنم است تا همه اجزاء جامعه از جمله نخبگان و دانشگاهیان با دست در دست یکدیگر قراردادن برای اقدامات جهادی و علمی همراه و همگام رییس جمهوری اسلامی ایران شوند. 

وی ادامه داد: بسیج عمومی نخبگان و دانشگاهیانی که دلشان برای مملکت می‌تپد، پیرو مقام عظمای ولایت و زیر پرچم هدایت آن هستند، فارغ از هر سلیقه فرهنگی، وابستگی سیاسی و گرایش اجتماعی مشکلات جامعه را در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به‌ صورت ریشه‌ای حل خواهد کرد. 

رهبر انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه جاری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به شعارهای انتخاباتی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی بر "مردمی بودن، از مردم شنیدن و در میان مردم بودن" اشاره و بیان کردند: مردمی بودن موضوع بسیار مهمی است و رییس‌جمهور محترم و همکارانشان باید تلاش کنند این شعار در واقعیت محقق شود و به معنی واقعی و بدون در نظرگرفتن امتیازهای طبقاتی و گروهی، در میان همه مردم باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته حضور در میان مردم نباید موجب غافل شدن از ارتباط با نخبگان شود و ارتباط و تبادل نظر با نخبگان، لازم و مفید است. 

برچسب‌ها مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری نخبگان بازتاب سخنان رهبر دانشگاه استادان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری نخبگان بازتاب سخنان رهبر دانشگاه استادان دانشگاه نخبگان دانشگاهی انقلاب اسلامی ریشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است