Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:50:53 GMT

درخواست نایب رییس کمیسیون قضایی از رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۰۱۳۱

درخواست نایب رییس کمیسیون قضایی از رئیسی

 نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: از آیت‌الله رییسی انتظار داریم نسبت به موضوعات اقتصاد، دولت الکترونیک و فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند و تیم منسجمی در این زمینه به عنوان وزیران، مشاوران و معاونین اقتصادی تعیین کنند.

*کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه الکترونیک در دولت سیزدهم محقق شود

به گزارش ایرنا، حسن نوروزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با تبریک روز خبرنگار گفت: با توجه به اصل ۱۱۵ قانون اساسی رییس جمهوری باید از میان رجال مذهبی و سیاسی دارای شرایط مدیر و مدبر، ایرانی‌الاصل و دارای تابعیت ایرانی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت‌الله رییسی از جمله رجال سیاسی، مذهبی، اسلام‌شناس و مجتهد بوده‌اند که به اصول، فنون و قوائد اسلامی ورود داشته‌اند و در این زمینه درس داشته‌ و دارای مدرک دکترین در این حوزه بوده‌اند و ما با افتخار به ایشان رای داده‌ایم.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: از آیت‌الله رییسی انتظار داریم نسبت به دو موضوع بسیار مهم اقتصاد، دولت الکترونیک و فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند و تیم منسجمی در این زمینه به عنوان وزیران، مشاوران و معاونین اقتصادی تعیین کنند.

نوروزی بیان کرد: باید رشد اقتصادی کشور، شتابان و اشتغالزا با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به متوسط رشد ۸ درصدی در سال برسد که تاکنون محقق نشده است.

وی یادآور شد: توسعه پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه‌ای کشور به ویژه با کشورهای منطقه آسیای جنوب غربی برای تبدیل شدن به قطب تجاری و ترانزیتی و همچنین انعقاد قراردادهای پولی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای طرف تجارت، همچنین جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم، همچنین تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصله از آن از منابع تامین بودجه عمومی و منابع سرمایه‌های زاینده اقتصادی از جمله مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از تاسیس شرکت‌های غیردولتی برای سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: من از شرکت کروز بازدید کردم، مسئول این مجموعه مطرح می‌کرد که ۲۵درصد سهام ایران خودرو متعلق به وی است و معتقد بود اجازه دهند مدیر ایران‌خودرو را خودش تعیین کند، اگر در طول یک سال نتوانست این شرکت را خودکفا کند و از زیاندهی به سوددهی برساند، ۲۵ درصد سهام خود را به حرم امام رضا (ع) می‌بخشد.

نوروزی بیان کرد: شخص دیگر به نام آقای قلی‌زاده که دارای ۷ کارخانه سیمان بود متاسفانه برخی باندها وی را از کار برکنار کردند و به زمین زدند و کارخانه‌های سیمان وی را که در حال ساخت بود و یا ساخته شده بود به یغما رفته است و وی توسط آیت‌الله رییسی از زندان نجات پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: تحقق کامل هدفمندی یارانه‌ها در جهت افزایش اشتغال و تولید و بهره‌وری، تقسیم کار و نقش ملی در مناطق استان‌ها، نواحی و سواحل کشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در رباط کریم دارای هزار و ۴۰۰ هکتار منطقه آزاد و دو هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی است. اگر استاندار تهران همین منطقه را تقویت کند بخشی عظمی از تحریم‌ها برداشته می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه باید مستقیم با روسیه و چین ارتباط داشته باشیم، اضافه کرد: باید بانک‌های ایران - روسیه، ایران - هند و ایران-  چین در دو کشور مستقر شوند تا با بهره‌مندی از همین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مشکلات برداشته شوند.

کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه الکترونیک در دولت سیزدهم محقق شود

وی عنوان کرد: توسعه اقتصادی دریایی جنوب کشور و محور چابهار- خرمشهر، توسعه بازارهای دریایی و ایجاد مناطق مهم اقتصادی، توسعه شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب با هدف توسعه صادرات هم باید مورد تاکید قرار بگیرند. اگر همین کریدور شمال- جنوب به‌درستی تاسیس شود همه آنچیزی که به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی هستیم برای اینکه بتوانیم رشد ۸ درصدی در سال داشته باشیم، می‌توانیم با درآمد خودمان داشته باشیم نه با سرمایه‌گذاری دیگران.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی گفت: از آیت‌الله رییسی درخواست دارم سامانه جامع گمرک جمهوری اسلامی ایران را حذف کنند، این سامانه باید در اختیار وزارتخانه‌های دادگستری، اقتصاد، صمت و کشاورزی قرار گیرد نه در اختیار تعدادی محدود، اگر اینچنین بود اکنون شاهد قاچاق سالانه ۲۰ - ۲۵ میلیارد دلار نبودیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس حسن نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال