Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:30:46 GMT

تسلط معنوی از شاخصه‌های جهاددانشگاهی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۰۶۹۵

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان تسلط معنوی را یکی از شاخصه‌های جهاددانشگاهی دانست و گفت: در کارهای ارزشی و معنوی و خدمت کردن به انقلاب و دین فقط به خاطر تعهد اخلاقی کار انجام می‌گیرد و در قبال این خدمت نباید انتظاری از کسی داشته باشیم زیرا خدمت در جهاددانشگاهی در کنار علمی بودن، کمک به انسانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز، ۱۷ مردادماه در دیدار با جهادگران استان کردستان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انقلابی اظهار کرد: طی ۱۳ سال گذشته که در استان‌های مختلف کشور مشغول ارائه خدمت بوده‌ام، ارتباط و تعامل خوبی با جهاددانشگاهی داشته‌‍‌ام.

وی جهاددانشگاهی را یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: همچنان که از عنوان این نهاد انقلابی پیداست، جهاد و دانشگاه تلفیقی از یک حرکت ارزشی، تلاش بدون منت با رویکرد علمی است که به لطف خداوند متعال به عینه مشاهده کردم که جهادگران جهاددانشگاهی جوانان زحمت‌کش و پرتلاشی هستند که در کنار انجام کارهای روتین خود درصدد توسعه و پیشرفت علمی کشور هم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه هیچگاه نباید در جهاددانشگاهی انگیزه را از دست بدهیم، بیان کرد: حضور در جهاددانشگاهی یک امر معنوی، ارزشی و متفاوت‌ با سایر ادارات است چرا که خدمت در این نهاد انقلابی ضمیمه اخلاقی و معنوی داشته و کارکنان آن باید یک فرهیختگی علمی و اخلاقی نیز داشته باشند که این امر برآیند انگیزه خدمت در جهاد است.

وی تسلط معنوی را یکی از شاخصه‌های جهاددانشگاهی دانست و ادامه داد: در کارهای ارزشی و معنوی و خدمت کردن به انقلاب و دین فقط به خاطر تعهد اخلاقی کار انجام می‌گیرد و در قبال این خدمت نباید انتظاری از کسی داشته باشیم زیرا خدمت در جهاددانشگاهی در کنار علمی بودن، کمک به انسانیت است.

پورذهبی با اشاره به اینکه نباید به بسنده بودن فعالیت اکتفا کرد، افزود: جهاددانشگاهی کردستان باید همواره در حال بسط و گسترش فعالیت‌ها خود باشد و این نهاد انقلابی در استان منشاء کارهای ارزشی، علمی و بزرگی باشد که نمونه آن در سایر استان‌های کشور وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید همواره جویای موفقیت باشد، افزود: جستجوی موفقیت برای یک فرد یا تشکیلاتی می‌تواند آن فرد یا سازمان را فعال و پویا کرده و از روزمرگی و انجام کارهای روتین دور می‌کند و در نتیجه به موفقیت خواهد رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، تعامل و ارتباط جهاددانشگاهی با مراکز دیگر در داخل و خارج استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: ارتباط با مراکز دیگر هم می‌تواند به جهاددانشگاهی در رسیدن به پیشرفت و توسعه کمک کند و هم این نهاد انقلابی به این مراکز در رسیدن به پیشرفت کمک خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در زمینه محتوایی به موفقیت‌هایی برسند که در سطح کشور ممتاز شوند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نهاد انقلابی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد