Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دیدن فیلم کودک زابلی در روزهای گرم تابستان که با گریه و دردمندانه می‌خواهد فکری برای بی‌آبی این منطقه و وضعیت هشداردهنده شهرهای جنوبی و شرقی کشور کنند؛ آه از نهاد همگان برآورد و بلافاصله تشکل‌های مردمی و دولتی برای رفع این معضل تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که این اقدامات ضرب‌العجل‌گونه و پرشتاب می‌تواند مرهمی موقتی و کوتاه برای این گونه مشکلات باشد؛ اما راه چاره نیست.

ایران را کشوری خشک و محصور شده در کمربندی خشک کره زمین می‌دانیم اما این معضل همیشگی راه‌کارهایی دارد و می‌توان با اتخاذ تصمیماتی درست و فناورانه اقدام به مدیریت آن کرد و از دل این تهدید پیش آمده برای کشور فرصتی بی نظیر و ظرفیتی دانشی بیرون کشید. استفاده از توان فناوران و دانشمندانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، آمادگی کاملی دارند تا با نوآوری‌ها و ظرفیت‌های خود به این مشکلات پاسخی ماندگار دهند؛ یکی از این ظرفیت‌های موجود در کشور است.

بر همین اساس نیز کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد برآمده است تا با افزایش سهم تولید محصولات دانش‌بنیان و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری داخلی، این تلاش‌ها را در کشور کاربردی‌تر کند.

اقداماتی که به تجاری‌سازی ایده‌ها و به کارگیری آنها در حل معضل خشکسالی و کمبود آب در کشور کمک می‌کند و راهی اساسی و مرهمی ماندگار بر زخمی است که می‌تواند نسل آینده کشور را با مخاطرات جدی روبرو کند.

این کار در کنار کاربردی کردن و تجاری‌سازی نتایج حاصل از پژوهش‌های مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی قرار می‌گیرد تا پیوندی عمیق میان صنعت، دانشگاه و فناوران شکل گیرد و کشور از عوائد آن بهره‌مند شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کم آبی مشکلات آب دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود