Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:24:01 GMT

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۰۰۰

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه این استان با هدف کنترل سیلاب وجلوگیری از فرسایش خاک خبر داد.

حسن غلامی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: فعالیت‌های آبخیزداری با اهداف،مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی،کنترل هرز آب‌ها، کنترل سیلاب و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقاء آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم و توسعه فعالیت‌های مطالعاتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون123 سازه شامل سازه خاکی، سنگ و ملات، گابیون و... با هدف کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان ها و جلوگیری از فرسایش خاک در سال 1399 اجرای شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه در سال 1399 به میزان 244 هزار و 550 میلیون ریال  در 17 حوزه آبخیز  اجرا شد ادامه داد: پروژه‌های صندوق توسعه به تفکیک شامل، حوزه چنداب و حبله رود(شهرستان گرمسار)، حوزه ده نمک و حبله رود(شهرستان آرادان)، حوزه آبگرم و حبله رود(شهرستان سرخه)، حوزه آسوران-جاشلوبار، چاشم و هیکوه (شهرستان مهدیشهر)، حوزه اگره ،کلاته و آستانه (شهرستان دامغان)، حوزه سورخان، دهملا، ابرسج-میقان و ابر (شهرستان شاهرود)، حوزه ارمیان، قدس، سودآغلن-باغچه و دشت دانیال (شهرستان میامی) است.

غلامی از عملیات اجرایی به حجم بیش از 103 هزار مترمکعب است از محل اعتبارات صندوق توسعه خبر داد و اظهار کرد: امسال  بیش از 67هزار مترمکعب سازه خاکی، بیش از 35 هزار مترمکعب سنگ و ملات، 608 مترمکعب سرریز سنگ و ملاتی، 680 متر مکعب گابیون و 200 مترمربع بند سبک در این استان اجرایی شد.

رییس  دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری منابع طبیعی وآبخیزداری استان عنوان کرد: با اجرایی شدن 123 سازه از محل اعتبارت صندوق توسعه، 406 هزار مترمکعب حجم مخزن ایجاد شده که این حجم مخزن ایجاد شده سالانه بیش از 1میلیون و400 هزار مترمکعب سیل را کنترل می کند و علاوه بر آن از خسارت به پایین دست جلوگیری می کند.ضمن اینکه این طرح‌ها باعث می شود آبخوان های سطح استان سالانه بیش از 122 هزار مترمکعب تغذیه شوند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبيعي سمنان بحران کم آبی کنترل سیلاب هزار مترمکعب صندوق توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان

سید عماد شاهرخی در جلسه با کارشناسان خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزه‌ی تولید دوشادوش هم پای کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به روحیه‌ی جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ کلین که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به تمام معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.
احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان نیز توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه‌ی کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند