Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:29:58 GMT

هشدار بایدن به طالبان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۱۷۸

هشدار بایدن به طالبان

 روز گذشته شهر زرنج، مرکز نیمروز و شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان در شمال به دست طالبان سقوط کرد و در پی آن هواپیمای جنگی بی- ۵۲ آمریکایی، به طالبان در ولایت جوزجان حمله کردند.

افراد طالبان امروز نیز به پیشروی در شهرهای قندوز و سرپل در شمال ادامه داده و مدعی تصرف قندوز شده‌اند.

همزمان سخنگوی کاخ سفید گفته که رئیس‌جمهور بایدن "احساس می‌کند و اظهار کرده که دولت و نیروهای امنیتی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در بیانیه سفارت آمریکا که شب گذشته در پی خبر سقوط شهرهای زرنج و شبرغان منتشر شد آمده که اقدامات طالبان "بحران انسانی" در این کشور را تشدید می‌کند.

"اقدامات طالبان برای تحمیل حکومتداری خود به زور غیرقابل پذیرش و در تضاد با ادعای حمایت از یک توافق بنا به مذاکره در روند صلح دوحه است و بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به رفاه و حقوق غیرنظامیان را نشان می‌دهد."

گفته می‌شد که نمایندگان طالبان در دوحه به آمریکا تعهد عدم تعرض به شهرها را داده بودند.

روز جمعه نیز در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل که در نیویورک برگزار شد، نمایندگان کشورهای عضو این سازمان نسبت به افزایش کم‌سابقه خشونت‌ها، تشدید حملات طالبان و تلفات غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کردند و از طالبان خواستند که راه صلح و آتش‌بس را در پیش بگیرند.

دبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در این نشست گفت: وضعیت افغانستان وارد یک مرحله خطرناک شده است. او افزود جنگ به طور بی‌رحمانه‌ای جریان دارد و میزان نقض‌ حقوق بشر و خشونت‌ها چند برابر شده است.

سفارت آمریکا از طالبان خواسته که با آتش‌بس دائمی و همه‌جانبه و شرکت در مذاکرات صلح به طور کامل مشارکت کنند تا به رنج مردم افغانستان پایان داده و راه را برای حل و فصل سیاسی فراگیر که به نفع همه افغانها است، باز کنند.

شامگاه روز شنبه هواپیمای جنگی بی-۵۲ آمریکایی اهدافی در ولایت جوزجان را بمباران کرد که گفته می‌شود شمار زیادی از افراد طالبان کشته شده‌اند.

یک سخنگوی سنتکام - فرماندهی مرکزی آمریکا که در خاورمیانه - در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی تایید کرد که "نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر در دفاع از شرکای افغان خود چندین حمله هوایی انجام داده‌اند."

این نوع هواپیمای نظامی قادر است که به مدت ۳۵ ساعت، بیش از ۱۴ هزارکیلومتر را بدون سوختگیری مجدد پرواز کند.

طالبان حمله هوایی آمریکا را "به‌شدت" محکوم کرده است.

جنگجویان طالبان همچنان در تلاش برای تصرف شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند در جنوب افغانستان هستند، گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری‌ شدید نیروهای ویژه ارتش با طالبان بر سر این شهر استراتژیک در جنوب افغانستان است.

ویدیوها و تصاویر نشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ورود افراد طالبان باعث وحشت و فرار مردم شده است.

شهر زرنج بدون مقاومت نیروهای امنیتی افغان سقوط کرده است، شماری از نیروهای پلیس نیز از گذرگاه مرزی میلک به ایران فرار کرده‌اند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: طالبان بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو