Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@00:15:48 GMT

اجرای نیت ۲۵۰۰ موقوفه در ماه محرم و صفر

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۲۰۰

اجرای نیت ۲۵۰۰ موقوفه در ماه محرم و صفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی، ۲۵۰۰ موقوفه منطبق ماه محرم و صفر با اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی اجرای نیت می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود ۲۵۰۰ موقوفه منطبق خراسان رضوی اجرای نیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان سیاه‌پوش می‌شوند و ویژه برنامه «لبیک یاحسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی»، برنامه «احلی من العسل» همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می‌شود. احمدزاده با اشاره به برگزاری ۴۵۰ ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع‌متبرکه استان، تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۷۹ بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار خواهد شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آنهم در فضای باز مجاز است، افزود: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر (به ازاء هر نفر ۴ متر مربع) در زمان ۶۰ دقیقه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این برنامه‌ها برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته‌جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه‌های استانی و ملی، برپایی خیمه‌های معرفت در مناطق کم‌خطر با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی از جمله برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی بکار گیری شده‌اند، بیان کرد: حدود ۲۰۰۰ مراسم روضه‌خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌شود. احمدزاده گفت: به ۲۵۰ هیئت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک خواهد شد. همچنین در طرح «شمیم حسینی» حدود ۵۰۰۰ بسته معیشتی و بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود. انتهای پیام منبع: ایکنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وقف ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی طرح بصیرت عاشورایی ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: احداث ۵ هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جاسم حسین‌پور در نشست خبری که در حاشیه مراسم روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان اسفند امسال 2 هزار و 500 کلاس درس را هدف‌گذاری کردیم و تا پایان سال آینده احداث 5 هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش‌آموزی کشور است،گفت: هر چه جمعیت دانش‌آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 دهم متر مربع می‌باشد، در حالی که این رقم در خراسان رضوی 4.3 دهم مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی 105 کلاس، بنیاد برکت 177کلاس، کمیساریای عالی 40کلاس، سازمان مسئولیت های اجتماعی 70 کلاس و خیرین 500 کلاس درس در استان خراسان رضوی ساختند.

حسین پور با بیان این مطلب که 5 استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شده است گفت: امسال نیز 4 استخردیگر تحویل می‌شود و برای 4 استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است. سال گذشته این اداره کل 3 هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 301 پروژه آموزشی با تعداد هزار و 500 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال 1401 معادل 50درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ نشست خبری مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به همراه تور مدرسه گردی از مجتمع آموزشی سردار سلیمانی که از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم و با معماری ایرانی اسلامی متناسب با سند تحول بنیادین ساخته و تأسیس شده امروز  برگزار شد و در پایان از پوستر روز معلم با شعار  #همه_مدیون_توایم رونمایی شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی