Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:20:40 GMT

شورای شهر رویکرد عدالت محور و همه جانبه‌نگر داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۲۹۰

شورای شهر رویکرد عدالت محور و همه جانبه‌نگر داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی ظهر یک شنبه در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: خدمت به مردم معادل ۹ هزار سال عبادت و عمل صالح به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: هر کارگزار در نظام جمهوری اسلامی ایران که در حال خدمت رسانی به مردم است، باید دارای دو شاخصه و ویژگی مهم اعم از امانتداری و کاردانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه خمینی شهر به اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تذکراتی داد و ابراز کرد: مدیریت شهری باید به روز و مدرن باشد و حالت سنتی نداشته باشد، زیرساخت‌های شهری باید به گونه‌ای باشد که شهروندان از مزایای آن سال‌ها برخوردار شده و آینده منطقه و شهر به گونه‌ای ترسیم شود که هم برای مردم و هم برای آیندگان کاری ماندگار و الهی در کارنامه خود ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورا باید عدالت محور و همه جانبه نگر باشند و با اختیارات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و غیره که تحت اختیار دارند در تقسیم امکانات و منابع بین محلات و مناطق تبعیضی قائل نباشند.

اختلافات درون جلسه‌ای باید به شکل داخلی رفع شود

موسوی گفت: شورایی موفق است که اختلافات درون جلسه‌ای خود را در همان محل جلسات حل و فصل کنند چه اینکه اعضای یک شورا به مثابه خانواده تلقی می‌شوند که چهار سال باید به مردم شهر خدمت رسانی کنند.

در ادامه این مراسم نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هشت سال گذشته مردم دوران سخت را پشت سر گذاشتند و از چند روز گذشته دولت جدید شروع به کار جهادی کرد.

محمد نقدعلی تصریح کرد: مسئله‌ای که امروز مردم را مورد آزار قرار می‌دهد فساد و تبعیضی است که در جامعه وجود دارد و در تمام رده‌های مدیریتی باید این تبعیض رفع شود.

شفافیت در امور سرلوحه کار اعضای شورای شهر باشد

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت از جمله دیگر مواردی است که اعضای شورای اسلامی شهر در امورات خود به کار بندند و فعالیت‌ها و اقداماتی که در محلات مختلف انجام می‌شود به مردم ارائه دهند تا از برکات این کار نیز بهره مند شده که ماحصل آن آرامش روانی افراد اعضای شورا و ذهن روشن مردم نسبت به آنهاست.

حجت الاسلام نقدعلی تاکید کرد: حق محور اتحاد است و با وجود حق و حقیقت همه حول محور آن جمع شده و باعث می‌شود جدایی و بحث و جدلی به وجود نیاید.

مسئولان حق محوری را مدنظر داشته باشند

عضو کمیسیون قضائی مجلس به اعضای شورا توصیه کرد: مسئولان باید حق محوری را اصل کار خویش قرار دهند و بر ملاک حقیقت و راست‌گویی حرکت و فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان خمینی شهر نیز در ادامه مراسم با تبریک به اعضای شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: هر آمدنی، رفتنی را به دنبال دارد و خدمت به همنوع بهترین ثمره آمدن و ماندگاری آن خدمت بهترین ثمره رفتن است.

علیرضا بصیری با بیان این مطلب که ۴۳ سال از انقلاب بابرکت جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، افزود: ملت بزرگوار ایران خون دل‌های فراوانی جهت اعتلای اسلام و نظام اسلامی به جان خریده است که هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از استقامت و رنجی است که مردم کشور در آن دوران متحمل شدند.

وی به امید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی اشاره نمود و تشریح کرد: مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و به دشمن اجازه هیچ‌گونه دخالت و جسارتی به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهند.

وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان رمز عبور از مشکلات

فرماندار شهرستان خمینی شهر تاکید کرد: لازم است وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان به وجود آید و بتوان شرایط سختی که در کشور به وجود آمده با درایت و مدیریت صحیح مرتفع کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت جدید فعالیت خود را آغاز نموده و با مشکلات فراوانی مواجه است، دولت باید پروژه‌های نیمه تمام را با وضعیت اقتصادی کنونی با سختی به پایان برساند.

بصیری ابراز کرد: شخصی که وارد عرصه خدمت شده باید مسلط به قوانین شوراها باشد تا بتواند تصمیم‌گیری درستی در مسائل مهم شهری از خود ارائه دهد.

بصیری اولین قدم را تشکیل جلسه رسمی شورا و شهر برشمرد و تاکید کرد: اعضای هیأت رئیسه باید مشخص شود و معرفی شهردار از دیگر وظایف مهم اعضای شورای اسلامی شهر است، اعضای شورای شهر باید دقت کامل در انتخاب یک شهردار کارآمد را داشته باشند.

کد خبر 5275249

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد موسوی عدالت اجتماعی ائمه جماعات ویروس کرونا شورای شهر ماه محرم روز خبرنگار محرم 1400 بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا اردبیل کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام شهرستان خمینی شهر شورای اسلامی اعضای شورای اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ۱۳ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزارشد، گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه کار‌های نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شورا‌ها بهترین منابع شناخت هستند.

وی شورا‌ها را در خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی پیشرو دانست و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شورا‌ها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات استان، محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال قرار داده ام تا با ارتقاء سطح درآمد مردم، رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

آقای شفقت اظهارداشت: تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

استاندار لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه دانست و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شورا‌های برتر استان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟