Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:18:31 GMT

تخلفات مربوط به اجرای قانون چک بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۵۹۴

تخلفات مربوط به اجرای قانون چک بررسی شد

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات کمیسیون متبوع خود گفت: مقرر بود که اگر لیست اعضای پیشنهادی کابینه به کمیسیون ارائه شود در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون بررسی برنامه‌های و یاری پیشنهادی را داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: به این دلیل کمیسیون دستور کار عادی خود را بررسی کرد. اولین طرحی که بررسی شد بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود و دستگاه‌های مختلفی به عنوان کارشناس و میهمان مثل بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اتاق اصناف، اتاق تعاون، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در این جلسه حضور داشته و نظرات کارشناسی خودشان را ارائه کردند.

مرحبا خاطر نشان کرد: درباره مسائلی مثل حجم و نوع تراکنش‌هایی که باید به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و رویکرد قانون به آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موصوع تنظیم گری برای سرمایه‌های غیر مولد و یا درامدی نیز مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه متن نهایی نشده بود به مرکز پژوهش‌ها ماموریت داده شد که تا پایان هفته ویرایش نهایی متن قانون را تهیه و به کمیسیون ارائه کنند تا بررسی نهایی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی توضیح داد: یک گزارش نظارتی درباره تخلفات مربوط به اجرای قانون چک مطرح شد، نماینده بانک مرکزی توضیحاتی را ارائه کردند و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد و مقرر شد از دستگاه‌های دیگر استعلام‌ها صورت بگیرد.

مرحبا اظهار کرد: کشور با توجه به اینکه کشور به دلیل شیوع کرونا در شرایط خاصی است و بعضی از تاخیر‌ها در اجرای قانون ممکن است به علت تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده باشد، مقرر شد این مسائل بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسات آتی گزارشاتی را ارائه کنیم. فردا مجلس جلسه علنی ندارد، اما کمیسیون اقتصادی جلسه خواهد داشت و ادامه دستور پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس کمیسیون اقتصادی کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد