Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: یحیی ابراهیمی افزود: نیاز است این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شود و برنامه مدونی را بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و نیاز کشور برای رشته‌های مختلف پزشکی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: بر اساس کادر علمی و توان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نسبت به جذب نیرو اقدام کرد و نمی‌توان تعداد پزشکان را بدون توجه به تامین امکانات و زیرساخت ها افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ابراهیمی بیان کرد: به عنوان مثال برای راه‌اندازی رزیدنتی قلب و عروق در دانشگاه باید کادر هیات علمی، تجهیزات و بخش هایی برای فعالیت متخصص قلب در استان‌ها وجود داشته باشد.
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس  با تاکید بر اینکه دانشگاه برای آموزش دانشجویان باید بیمارستان داشته باشد، گفت: زیرساخت‌‌های اداری و تخصصی برای آموزش رشته‌های پزشکی باید مهیا شود سپس نسبت به پذیرش دانشجو و افزایش ظرفیت ها اقدام کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان یادآور شد: در برخی موارد به صورت مشروط برخی رشته‌ها را در برخی دانشگاه‌ها راه‌اندازی و سپس وضعیت زیرساخت‌ها را ارزیابی می‌کنند و چنانچه توانستند زیرساخت‌ها را فراهم و کادر علمی مناسب را بکارگیری کنند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس ارزیابی ها رشته ها مدنظر را تایید می‌کند اما در صورت عدم تامین زیرساخت‌ها ممکن است رشته حذف و تغییراتی در میزان پذیرش ایجاد شود.
 
ابراهیمی تصریح کرد: بنابراین بهتر است که به وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت‌ها فشار نیاوریم؛ به صورت جدی نیاز است این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شود و برنامه مدونی را بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و نیاز کشور در رشته‌های مختلف پزشکی داشته باشیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با تاکید بر اینکه مناطق محروم به صورت جدی به بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی نیاز دارند، گفت: این مناطق در برخی رشته‌ها تنها یک پزشک متخصص دارند در حالی که بر اساس منشور اخلاق پزشکی بیمار حق دارد پزشک خود را انتخاب کند؛ متاسفانه پزشکان بر اساس نیاز واقعی در سطح کشور توزیع نشده‌اند و اغلب متخصصان در کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز متمرکز شدند و بسیاری از شهرها و استان‌های محروم از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برند.
 
ابراهیمی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید ارزیابی دقیقی از میزان پزشک عمومی و متخصص داشته باشد و این موضوع را چکش کاری و بررسی کند و وزارت بهداشت مجری اجرای آن شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یحیی ابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد