Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از بررسی روند آبرسانی از چارک به بستک به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب دو شهرستان بستک و جناح نیازمند اقدمات ماندگار و پایدار است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز پس از بازدید از روند احداث طرح آبرسانی از چارک به بستک در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رفع کم آبی بستک اقداماتی انجام شده اما آنچه به پایداری آب این شهرستان کمک می‌کند، اتمام خط انتقال آب از بندر چارک به بستک است که عملیات اجرایی آن با اعتبار 250 میلیارد تومان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خط انتقال به طول 70 کیلومتر در حال احداث است که به دلیل ارتفاع از سطح دریا می‌بایست در چهار مرحله پمپاژ شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این پروژه در سازمان برنامه و بودجه ردیف ندارد از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواست برای تسریع در آبرسانی به شهرستان بستک ردیف مشخصی برای آن در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: برای تامین آب شرب مردم دو شهر جناح و بستک و 39 روستا، احداث آب شیرین کن 8 هزار متر مکعبی چارک در دستور کار است.

جانباز با اشاره به اینکه سامانه آبرسانی به بستک و جناح و روستاهای مسیر در دو جز تعریف شده، گفت: همه هزینه‌های آن را وزارت نیرو تامین می‌کند که مناقصه آن نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع 70 کیلومتر خط انتقال آب از چارک به بستک، 15 کیلومتر آن انجام شده که خوشبختانه در جلسه با اعضای کمیسیون عمران مجلس و حمایت رئیس این کمیسیون و نمایندگان عضو قرار شد سه روش تامین اعتبار مالی این پروژه مورد بررسی و عملیاتی شود.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با مذاکرات انجام شده در این نشست راهکارهای تامین اعتبار از محل سرمایه گذاری بانک‌ها، اعتبارات مدیریت بحران و .. پیشنهاد شد که به‌زودی تصمیم گیری نهایی با حمایت کمیسیون عمران مجلس صورت خواهد گرفت.

وی گفت: عزم وزارت نیرو بر این است که پروژه مذکور در زمان کوتاه به سرانجام برسد و مشکلات کمبود آب ناشی از خشکسالی و تغییر اقلیم از طریق شیرین‌سازی آب دریا مرتفع شود.

در ادامه این نشست امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه بستک منابع آبی بسیار محدودی دارد، افزود: در حال حاضر از طریق شش حلقه چاه در دشت لاورمیستان 80 لیتر بر ثانیه آب برداشت و به روستاهای و شهرهای شهرستان بستک پمپاژ می‌شود.

وی افزود: 80 درصد جمعیت بستک در روستاها ساکن هستند و این شهرستان هیچ منبع آب شیرینی ندارد و مجبوریم با احداث آب شیرین‌کن بروی چاه‌ها مشکل تامین آب این مناطق را در کوتاه مدت حل کنیم اما به دلیل پیشروی آب‌های زیر زمینی به سمت شوری بیشتر، قابلیت تبدیل به آب شرب با استفاده از آب شیرین‌کن‌های موجود ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تنها راه نجات شهرستان بستک را اجرای سامانه تامین آب بستک از بندر چارک عنوان کرد و گفت: با کمک هایی که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور کرده است حدود 15 کیلیومتر در مناطق صعب العبور خط انتقال را اجرا کرده ایم و مخزن خط الراس نیز در حال اجراست.

وی افزود: این پروژه در سه فاز اضطراری، فاز اول و فاز دوم طراحی شده است که در فاز اضطراری حدود 14 روستا در شهرستان لنگه از آب شرب بهره مند خواهد شد.

قصمی ادامه داد: در فاز اول، خط انتقال 20 کیلومتری در نظر گرفته شده است که با احداث آن آب به جناح خواهد رسید.

وی اعتبار مورد نیاز برای فاز اول این پروژه را 160 میلیارد تومان عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: با توجه به نگرانی کمبود آب بستک، بایستی این پروژه تا سال آینده تکمیل و علاوه بر جناح و بستک 39 روستای مسیر نیز از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

به گفته وی با تکمیل این طرح 43 هزار نفر از جمعیت فعلی و در افق طرح حدود 75 هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

قصمی تصریح کرد، مردم بستک با امید به تکمیل این پروژه نهایت همکاری با آب و فاضلاب داشته اند والان زمان آن رسیده تا برای این پروژه فکر اساسی کرد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حمیدرضا جانباز شرکت آب و فاضلاب کشور

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون حمیدرضا جانباز شرکت آب و فاضلاب کشور آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعضای کمیسیون عمران مجلس شرکت آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت شهرستان بستک چارک به بستک وزارت نیرو انجام شده خط انتقال تامین آب آب شیرین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طبق برنامه مجموعه وزارت نیرو پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پاییز امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لیکک، محسن منصوری عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی اظهار داشت: 11 سال پیش خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پروژه آغاز شد که تا ابتدای دولت سیزدهم تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: امیدوارم تا مهرماه امسال پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد که انتظار می‌رود متولیان امر از الان تلاش خود را چند برابر کنند، زیرا هیچ کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

منصوری با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل پروژه آبرسانی به بهمئی از طریق سد کوثر تأکید شد، افزود: یک هزار میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح خط انتقال آب علاوه بر 5.5 میلیون متر مکعب برای شرب مردم، 3.5 میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داده می‌شود و شاهد ایجاد اشتغال خوبی در این دو حوزه خواهیم بود.

منصوری تأکید کرد: ما در مجموعه دولت در کنار استاندار و سایر مسئولان این استان و همچنین مجموعه وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌کنیم که پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است