Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اولین روز بررسی برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و شعارهای گزینه‌های پیشنهاد شده برای تصدی پست شهرداری بندرعباس به حضور 3 نفر از 7 گزینه اعلام شده، گذشت. البته هنوز صبح امروز جلسه شورای شهر آغاز نشده بود که حسین اخلاقی یکی از گزینه‌های پیشنهادی با اعلام این که در جهت وحدت، انسجام و پرهیز از چند دستگی در دوران خدمت به جامعه هدف، بعنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ شهرداری ضمن تقدیر و تشکر از نگاه عمیق و ژرف اعضاء محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس انصراف خود را از گزینه شهردار بندرعباس اعلام میدارم، از صحنه رقابت کنار کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه گزینه دیگر روز اول اما با حضور در جلسات یک ساعته شورای شهر در دو نوبت صبح و عصر به بیان و ارائه راهکارهای خود پرداختند.

برنامه‌ها، شعارها و دیدگاه‌های سیدناصر اشرفی:

اولین کاندیدای روز اول بررسی برنامه‌ها و دیدگاه‌های گزینه‌های شهرداری بندرعباس، سید ناصر اشرفی بود که اکنون عهده‌دار مسؤولیت سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان است.

 

وی در ارائه برنامه‌هایش به «ساماندهی، حفاظت و بهبود مستمر کیفیت و پایداری محیط‌زیست شهری» اشاره و آن را نخستین هدف راهبردی خود عنوان کرد و بیان داشت: نگهداری و توسعهٔ هدفمند و متوازن فضای سبز شهری و پیراشهری، ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهری و صیانت و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی سه سیاستی است که برای تحقق این هدف در دستور کار است.

اشرفی خاطرنشان کرد: مدیریت و کنترل تولید پسماند شهر، ایجاد ایستگاه‌های ثابت و موقت جمع‌آوری پسماند خشک و احداث کارخانجات بازیافت پسماند خشک در اولولیت برنامه‌هایم است و از سوی دیگر بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری فضای سبز، تصفیه پساب و استفاده در آبیاری فضای سبز، انتقال و ساماندهی صنوف کارگاهی آلاینده، ساماندهی و رفع مزاحمت اصناف و پالایش مستمر آلایندگی‌های زیست محیطی نیز تأکید جدی دارم.

این گزینه تصدی شهرداری بندرعباس، بهبود نظام حمل‌ونقل و بهبود ترافیک شهری را دیگر اولویت خود عنوان کرد و گفت: باید در محور امام خمینی مونوریل را راه‌اندازی کنیم، بی‌آرتی جواب نمی‌دهد. مترو یا قطار شهری را راه‌اندازی کنیم. اینکه کدام را به کار بگیریم یک چالش اصلی شهرداری است. مطالعاتی در این زمینه انجام شده است. برای هر بخش بندرعباس متناسب با وضعیت آن با یکی از این موارد سیستم حمل‌ونقل را توسعه دهیم.

وی همچنین گفت: به دنبال ایجاد اپلیکیشن شهر من و صدور کارت الکترونیک شهروندی هستم و باید به سمت توسعه خدمات الکترونیک پیش رویم و اکنون مـتاسفانه در بندرعباس زمینه خدمات الکترونیک چندان بهره گرفته نشده است و همین طور باید باید به دنبال زیباسازی و ارتقای کیفی سیما، منظر و فضای سبز شهری باشیم.

برنامه‌ها، شعارها و دیدگاه‌های علی تیماس:

علی تیماس دومین فردی بود که با حضور در جلسه شورای شهر بندرعباس، برنامه‌های خود را برای تصدی پست شهردار بندرعباس  ارائه کرد.

 

وی که رونامه‌نگار و محقق  نویسنده است، عنوان کرد: شهرهای بزرگ دارای نماد هستند همچون پاریس، لندن، دبی، تهران، اصفهان و شیراز اما در بندرعباس با آن سابقه تاریخی و فرهنگی فاقد نماد یا المانی است که همگان در تصورشان با تماشای آن به یاد شهر بندرعباس بیفتند. به یک المان و نماد منحصر به فرد با استفاده از صاحب‌نظران فرهنگی و معماری نیاز مبرم داریم، باید به دنبال نمادی باشیم همچون برج میلاد تهران که علاوه بر زیبایی در جذب گردشگر و درآمدزایی موثر باشد. اگر برج مدنظر بنده بتواند پیاده‌سازی شود به طور حتم به سودآوری می‌رسد.

تیماس بیان داشت: بندرعباس از مشکل ترافیک به شدت رنج می‌برد و حتی از تهران هم پیشی گرفته و امروز به یک معضل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است و با طرح‌های مختلفی که تا امروز محقق شده تنها مسکنی بر این درد بوده اما ریشه‌ای این مشکل حل نشده است.

وی گفت: یکی از اولویت‌ها را ایجاد کشتی‌های دریایی تفریحی آیین‌های ازدواج، جلسات و اینچنین برنامه‌‌هایی را به داخل کشتی‌های تفریحی ببریم تا علاوه بر جذابیت سبب ایجاد اشتغال و درآمد برای شهرداری بندرعباس و شهروندان شود و این روش و شیوه را از طریق تفکر به توسعه دریامحور با رویکرد ایجاد زیرساختهای تفریحی ساحلی پیگیری کنیم.

این نویسنده و روزنامه‌نگار عنوان داشت: چرا به فکر راه‌اندازی یک تله‌کابین بین هرمز و بندرعباس نیستیم که علاوه بر جذابیت سبب ایجاد درآمد و حتی تسهیل در رفت‌وآمد می‌شود؟

وی همچنین با تأکید بر استفاده از رسانه‌ها جهت فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت شهروندان، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند بازوی توانمند شهرداری باشند تا علاوه بر آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی شهرندان به سمت مشارکت شهروندان در توسعه شهری پیش برویم و از سوی دیگر با شفاف‌سازی به سمت کاهش فساد و افزایش قدرت اهرم نظارت بر دستگاه‌های اجرایی پیش بروند

 

برنامه‌ها، شعارها و دیدگاه‌های عباس کمالی: 

در جلسه عصر شورای شهر بندرعباس، عباس کمالی معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ارائه برنامه پرداخت.

وی گفت: توسعهٔ حمل‌ونقل شهری در اولویت برنامه‌هایم قرار دارد و گسترش حمل‌ونقل عمومی، افزایش پارکینگ‌های عمومی، ترویج پیاده‌روی و افزایش موقعیت‌های دوچرخه سواری ایمن، ساماندهی و بهبود معابر اصلی شهر و محدودیت‌های ترافیکی در مرکز شهر در ساعاتی از شبانه‌روز در رئوس این برنامه‌ها قرار دارد.

 

کمالی گفت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز مبرم و ضروری امروز بندرعباس است، باید هدایت و دفع آب‌های سطحی در بندرعباس را جدی بگیریم تا بتوانیم از مشکلات بزرگ‌تر در این زمینه در آینده جلوگیری کنیم. همچنین کاشت درختان بومی، استفاده از پساب شهری جهت آبیاری و زیباسازی ورودی شهر از موارد مهم در توجه به زیباسازی شهری است.

این گزینه شهرداری بندرعباس ادامه داد: توسعه گردشگری جهت افزایش درآمد و جذب گردشگر از دیگر اهم برنامه‌هایم است و به احیای بافت‌های تاریخی و مذهبی، افزایش پارک‌های ساحلی، احداث مارینا، احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی درون‌شهری، کمک به گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تبدیل خورهای سطح شهر به فضای گردشگری برای رسیدن توجه ویژه‌ای دارم.

وی تصریح کرد برای رفع مشکلات بندرعباس یا باید راهی باشد یا راهی خواهیم ساخت، ۲۰کیلومتر ساحل قابل بهره‌برداری در بندرعباس وجود دارد که باید به گونه‌ای ساماندهی و هدایت شود که به جذب گردشگر بیانجامد و با استفاده از توان بخش خصوصی می‌توان کارهای بزرگی در سواحل بندرعباس کرد.

کمالی گفت: تکدی‌گری یکی از معضلات شایع است که سبب چهره ناپسند شهری شده و معضلات اجتماعی به دنبال دارد که با استفاده از دستگاه‌های حمایتی و نظارتی باید این امر را ساماندهی کنیم و همچنین باید به توسعه ورزش‌های ساحلی در بندرعباس توجه پررنگی کنیم. ورزش همگانی یکی از برنامه‌هایی است که باید شهرداری آن را دنبال کند و با توسعه زیرساخت‌های ورزشی در محلات این امکان را تسریع بخشیم.

به گزارش فارس، صبح فردا (دوشنبه 18 مردادماه) نیز قرار است تا سه گزینه دیگر تصدی پست شهردار از جمله محمد مالکی‌زاده  (مدیرکل اسبق امور شهری و روستایی استانداری هرمزگان)، محمد محسنی (مدیر بخش کارخانه صبافولاد) و مهدی نوبانی (معاون سابق عمرانی و مهندسی سپاه امام سجاد) به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود برای تصدی پست شهردار بندرعباس بپردازند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان محمد محسنی عباس کمالی شهرداری بندرعباس تصدی پست شهردار شهر بندرعباس برنامه ها شورای شهر حمل ونقل فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم