Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:13:38 GMT

همزمان با ماه محرم و صفر ۲۵۰۰ موقوفه اجرای نیت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۳۱۵۳

همزمان با ماه محرم و صفر ۲۵۰۰ موقوفه اجرای نیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود دو هزار و ۵۰۰ موقوفه منطبق خراسان رضوی اجرای نیت می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان سیاه‌پوش می‌شوند و ویژه برنامه «لبیک یا حسین»، شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری ۴۵۰ ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان، گفت: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۷۹ بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آنهم در فضای باز مجاز است، افزود: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر(به ازای هر نفر چهار متر مربع) در زمان ۶۰ دقیقه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه‌های استانی و ملی، برپایی خیمه‌های معرفت در مناطق کم خطر با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی از جمله برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی به‌کارگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود دو هزار روضه‌خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌شود. 

احمدزاده گفت: به ۲۵۰ هیأت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسمات در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح شمیم حسینی حدود پنج هزار بسته معیشتی و بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی طرح بصیرت عاشورایی طرح بصیرت عاشورایی ماه محرم و صفر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی