Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، المپیک ۲۰۲۰ هم تمام شد؛ دیروز اختتامیه این رویداد جهانی ورزشی برگزار شد و رفته رفته ورزشکاران حاضر در این رویداد به وطنشان بر می‌گردند.

المپیک ۲۰۲۰ با همه اشک‌ها و لبخندهایش به پایان رسید؛ چه بسیار ورزشکارانی که آمده بودند برای کسب مدال طلا و ناباورانه حذف شدند و چه زیاد قهرمانانی که در عین ناباوری تلاششان نتیجه داد و مدال گرفتند در حالی که کسی انتظارش را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المپیک ۲۰۲۰ پر بود از خنده، شادمانی، اشک، اندوه و فریاد. نه راکت پرت کردن نیما عالمیان یادمان می‌رود و نه راکت شکستن نوواک جوکوویچ را. جوکویی که آمده بود در غیاب رقبای اصلی‌اش رافائل نادال و راجر فدرر مدال المپیک بگیرد، دستش از مدال کوتاه ماند و حتی برنز را هم به خانه نبرد.

یادمان نمی‌رود ورزشکاری را که مدال طلایش را با حریف ایتالیایی خود شریک شد و اشک شوق را به چشمان او آورد. یادمان نمی‌رود گریه‌های رضا اطری بعد از شکست در دیدار نیمه نهایی را؛ یادمان نمی‌رود حسن یزدانی و فریادهایش بعد از شکست در ثانیه‌های آخر کشتی با دیوید تیلور آمریکایی را. لحظه‌ای را که با حسرت روی تشک کشتی زد و پذیرفت که مدال طلای المپیک از کفش رفته است. یادمان نمی‌رود که با بغض گفت «قسمت ... نبود دیگه. شرمنده مردم هستم ...»

باز هم یادمان نمی‌رود حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده را که با وجود آسیب‌دیدگی برای افتخارآفرینی کشورمان در اولین و آخرین حضور کاراته در ایران جنگیدند. عباسعلی حذف شد، اما گنج زاده یک مدال طلای دراماتیک را برای ما به ارمغان آورد.

کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های المپیک توکیو با ۳ مدال طلا (جواد فروغی، محمدرضا گرایی و سجاد گنج زاده)، ۲ مدال نقره (علی داودی و حسن یزدانی) و ۲ مدال برنز (محمد هادی ساروی و امیرحسین زارع) به کار خود پایان داد. تا این لحظه ایران در رده بیست و هفتم جدول المپیک توکیو قرار دارد.

روز‌های اول المپیک توکیو را با طلا شروع کردیم؛ طلایی که جواد فروغی در رشته تیراندازی برای ما گرفت و روز آخر هم طلایی شدیم؛ طلایی که به قیمت بیهوش شدن سجاد گنج زاده کاراته کای کشورمان به دست آمد. ما این طلا‌ها را از رشته‌هایی گرفتیم که امید زیادی برای مدال آوری‌شان نداشتیم. باز هم از همان ابتدای المپیک حرف از مدال آوری کشتی‌گیران، تکواندوکاران و شمشیربازان بود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها در رشته‌های شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک و ... مدال آوردند. باز هم المپیکی دیگر آمد و رفت و ما دستاوردی در بسیاری از رشته‌های ورزشی نداشتیم. حتی در رشته‌هایی که امید مدال آوری برای ما بودند (تکواندو، شمشیربازی و ...) اتفاق خوبی برایمان نیفتاد.

المپیک ۲۰۲۰ کرونازده بود و اوایل آغازش حرف از لغو این مسابقات بود؛ اما با همه سختی‌ها برگزار شد. المپیک بعدی سه سال دیگر است؛ پاریس ۲۰۲۴. خیلی از کشور‌ها از همین امروز برای سه سال بعد استارت زده اند. ما چطور؟ سه سال دیگر هم حرف و حدیث از نبود امکانات و چشم امید داشتن به کشتی گیران است؟! کاش مسئولان محترم از همین امروز شروع کنند و برای گرفتن نتیجه درخشان در المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنند. گذشته‌ها هرچه بود گذشت و رفت؛ باید به آینده فکر کنیم. 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو یادمان نمی رود المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ مدال طلا گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به سهمیه المپیک برسیم

سرمربی تیم ملی والیبال پس از ورود به تهران گفت: یک هدف بزرگ داریم و آن کسب سهمیه المپیک است، روی آن متمرکز هستیم و آن را به دست می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موریس موتا پائز پس از ورود به تهران اظهار کرد: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران مهم است، یاد دارم که از سال ۲۰۱۴ تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

وی با بیان این‌که من می‌توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، افزود: امیدوارم که در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می‌دانم که همه هواداران اینجا واقعاً والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد؟ چه کسی مربی است؟ چه بازیکنانی حضور دارند؟ اما من واقعاً روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعاً باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست دهیم و باید متمرکز پیش رویم، چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس ۲۰۲۴ باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

به گزارش ایمنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: ایرنا کد خبر 747548

دیگر خبرها

  • حذف تلخ عربستان از صعود به المپیک پاریس
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست