Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲۰ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) خالی است و دعوای حقوقی بین بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری‌های البرز پابرجاست. آیا وعده بازگشایی بیمارستان در ۱۹ مرداد عملی می‌شود؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * صبح شنبه، منابع خبری متعددی اعلام کردند که آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج به بیمارستان امام خمینی (ره) کرج رفت تا ببیند چرا در این شرایط کرونایی کشور، ۲۲۰ تخت خالی این بیمارستان وارد چرخه درمان استان البرز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار بیماران و افراد فوت شده در اثر کرونا در البرز مانند سایر نقاط کشور است. روز گذشته ۲۳ نفر در این استان جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. ۱۸۳ نفر جدید در مراکز درمانی بستری شدند و در مجموع هزار و ۲۳۲ نفر در بیمارستان‌های این استان با علائم کووید ۱۹ بستری هستند. اما آنچه در البرز مهم است، اینکه سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به تمام کشور، کمتر است! شاید یک دلیل آن نزدیک بودن به تهران و مراکز درمانی تهران باشد، اما در این شرایط که بیمارستان‌های تهران نیز مملو از بیماران شده، وجود ۲۲۰ تخت مجهز خالی در کرج، هدررفت بیت المال نیست؟

 

برای بهره گیری از امکانات و تجهیزات این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی البرز با بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز و دادگستری این استان نامه نگاری کرده و خواسته تا تخت‌های بیمارستان را در اختیار این دانشگاه قرار دهند.

 

بیمارستان امام خمینی(ره)؛ سهم دانشگاه علوم پزشکی یا بنیاد شهید؟

فتحی، رئیس این دانشگاه به خبرنگار ما گفته بود که مکاتبات و پیگیری‌های لازم را با مقامات استانی انجام داده تا ظرفیت درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا استفاده شود.

در واقع خواسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز این است که تا زمان کاهش موج کرونا در البرز، این بیمارستان با تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به صورت موقت در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج از ۱۹ مرداد وارد چرخه درمان می‌شود / واگذاری بیمارستان به بنیاد شهید چرا از امکانات بیمارستان امام خمینی کرج برای درمان بیماران کرونایی استفاده نمی شود؟ امام جمعه کرج برای پیگیری مسائل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج وارد این بیمارستان شد چرا مسئولان برای حل مشکلات حقوقی و مالی بیمارستان امام خمینی (ره) چاره‌ای نمی‌اندیشند؟ تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌شود

در جلسه روز گذشته که با حضور مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره)، امام جمعه کرج و برخی مسئولان استانی برگزار شده بود، تصمیم آن شد که بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. پرسنل بیمارستان به کار برگردند و در این مدت که بیمارستان در اختیار دانشگاه است، حقوق خود را از دانشگاه دریافت کنند. براساس اخبار منتشر شده از این جلسه، مقرر شد هزینه‌های بستری بیماران هم از طرف دانشگاه پرداخت شود و صرفا تخت‌های بیمارستان برای بستری کردن بیماران کرونایی اختصاص یابد.

 

بنیاد شهید مدیریت بیمارستان را به عهده می‌گیرد

اما علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مصاحبه‌ای که روز گذشته با خبرنگار ما داشت، اعلام می‌کند که مقرر شده بنیاد شهید از ۱۹ مرداد، یعنی سه شنبه، بیمارستان را در اختیار بگیرد و پرسنل را برای کار فراخوانی کند.

عباسی در واقع درباره نتیجه جلسه‌ای در استانداری صحبت می‌کند که در آن، نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید هم حضور داشته است.

 

به گفته نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در این جلسه مقرر می‌شود که تا یک ماه آینده هم روند اداری و حقوقی برای واگذاری کل بیمارستان به بنیاد شهید صورت گیرد.

 

او در پایان سخنان خود به نکته مهمی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: بنیاد شهید حتما به خانواده معزز شهدا و ایثارگران خدمت رسانی می‌کند و در کنار آن حتما به عموم مردم نیز خدمات درمانی را ارائه می‌دهد.

عباسی البته تصریح می‌کند که در این جلسه اهتمام استاندار، مسئولان بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی بر این بوده است که سرانه درمانی استان البرز افزایش یابد. به نظر می‌رسد به همین دلیل است که بنیاد شهید هم از سودای تغییر کاربری بیمارستان فاصله گرفته و به دنبال ادامه کار به صورت مجموعه درمانی و بهداشتی است.

 

دانشجویان: راه‌حل داریم

با این حال، دانشجویان معتقدند که راه حل‌هایی برای بازگشت بیمارستان به چرخه درمان به صورت عاجل و البته حل مشکلات حقوقی آن برای همیشه دارند.

 

محمدرضا فلاحی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز است که طی یکی دو سال گذشته، به صورت تخصصی و ویژه روی پرونده بیمارستان امام خمینی (ره) کار می‌کند.

 

او به خبرنگار ما می‌گوید: با کمک دانشجویان یک جزوه با عنوان «مرهم زخم باشیم» تهیه کرده ایم که در آن پس از بررسی علل و چرایی ایجاد مساله بیمارستان امام خمینی (ره) ۶ راهکار برای حل این مشکل ارائه کرده ایم.

 

جزوه مرهم زخم باشیم را به طور کامل می‌توانید از اینجا دانلود کنید. در این جزوه دانشجویان به بررسی تاریخچه بیمارستان، ریشه یابی مسائل حقوقی و مالکان آن، بدهی‌های بیمارستان و چگونگی ایجاد این بدهی‌ها اشاره کرده اند.

 

در بخش پایانی این جزوه دانشجویان راه حل‌های خود را به طور مفصل ارائه کرده اند که براساس آن بنیاد شهید و سازمان همیاری باید برای رفع مشکل حقوقی این بیمارستان با هم همکاری کنند.

 

در بخشی از راه حل حقوقی دانشجویان اینطور آمده است: «دغدغه دیگر سهم ۲.۲۷ دانگی بنیاد شهید است که باعث شده یکی از اصول خصوصی سازی و واگذاری دست یعنی تسویه حقوقی صورت نگیرد و باوجود مدعایان متفاوت حقوقی، خصوصی سازی انجام شود. در واقع نحوه درست واگذاری به این شکل است که بعد از رفع تعارضات حقوقی (تفاهم سازمان همیاری و بنیاد شهید) همه قرارداد‌های قبلی منحل و قرارداد جدیدی نوشته شود.»

 

براساس این جزوه راه حل دیگر دانشجویان شفاف سازی دقیق میزان بدهی‌های بیمارستان است. مساله‌ای که طی چند سال گذشته هم از سوی مسئولان دولتی و بنیاد شهید و هم از سوی مالکان و برندگان مزایده هر بار به نحوی جدید تعریف شده است.

فلاحی به خبرنگار ما می‌گوید: راه حل برای رفع مشکلات بیمارستان و قراردادن آن در چرخه درمان وجود دارد، اما آنچه اکنون اهمیت بسیار دارد این است که در وضعیت کرونایی که در حال حاضر استان البرز با آن درگیر است، نباید یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان، تعطیل و بلااستفاده باشد.

 

او معتقد است که برخی مسئولان قصد دارند این چند روز موج پنجم کرونا بگذرد و از کنار بیمارستان باز هم عبور کنند و مساله آن را حل نکنند. فلاحی می‌گوید: در وضعیت فعلی اسم‌ها مهم نیست، بنیاد شهید یا دانشگاه علوم پزشکی؛ بیمارستان تجهیزات تنفسی و قلبی خوبی دارد و در این شرایط باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز توضیح می‌دهد: یک راه حل سریع این است که بیمارستان به سیستم درمانی استان برگردد و برای آن مبالغی از سوی نهاد‌های مربوطه اختصاص یابد. اما مسلما راهکار قطعی حل این مشکل خصوصی سازی صحیح و درست بیمارستان یا واگذاری آن به بنیاد شهید یا سازمان همیاری شهرداری‌ها و حل مشکلات حقوقی و مالکیتی بیمارستان است.

 

او می‌گوید: ما امیدواریم که با اهتمامی که در مسئولان استان شکل گرفته، دوباره بیمارستان را فعال ببینیم.

 

باتوجه به اینکه یکی از طلبکاران بزرگ بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید است، مسئولان بنیاد می‌توانند مسئولیت پذیرانه‌تر نسبت به این موضوع نگاه کنند و مانع بازگشت بیمارستان به فضای درمانی استان البرز نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی بسیج دانشجویی البرز بنیاد شهید سازمان همیاری شهرداری های البرز بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی سازمان همیاری بنیاد شهید درمانی استان بنیاد شهید استان البرز چرخه درمان خبرنگار ما ۲۲۰ تخت راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مطهری امام
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟