Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروی مقدم مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۴۷ مورد بازدید فنی و ۲۹۰ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی تحت پوشش این اداره کل به منظور حمایت از مصرف کننده انجام شده است.

او افزود: در چهار ماهه نخست امسال طبق برنامه و هدف تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد، تمام بازرسی‌ها و نمونه برداری‌ها همچون سال‌های گذشته انجام شده است و در این خصوص تعداد ۴۱۶ آزمون از نمونه‌های واحد‌های تولیدی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروی مقدم ادامه داد: براساس ماده ۱۹ قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد سازی، کارشناسان این سازمان مجاز به بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمان‌های مختلف، خطوط تولید و انبار هستند تا بدین منظور نظارت بر واحد‌های تولیدی و در نتیجه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را اعمال کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: بهبود فرآیند تولید و استاندارد سازی کالا‌ها و خدمات امری ضروری است و رعایت و ارتقاء استاندارد کالا‌های تولیدی و ایجاد اعتماد مردم به خرید کالا‌های داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالا‌های خارجی، افزایش بهره وری و رونق تولید را به ارمغان می‌آورد که همه‌ی این عوامل موجب پیشرفت و توسعه پایدار شده و بی شک راهی به سوی رقابت در کیفیت خواهد بود.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی نمونه برداری بازدید فنی واحد های تولیدی نمونه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ترخیص روغن‌های آلوده به سموم چیست؟

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اخیرا انتشار خبر توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته در برخی از رسانه‌ها جنجال به پا کرده است. براساس ادعای برخی رسانه‌ها، با وجود تأکید صریح سازمان غذا و دارو مبنی بر مسمومیت روغن‌ها به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها و تاریخ مصرف گذشته بودن روغن‌ها، دستور ترخیص بیش از ۴۷ هزار تن از آن‌ها و توزیع در کشور صادر شده است.

یوسف صادقیان مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این میزان روغن خام آفتابگردان در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده است، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز این روغن در آن زمان اقدام کرده است که به دلیل مغایرت در باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، این محموله نتوانست مجوز ترخیص اخذ کند.

 وی افزود: واردکننده این روغن درخواست نمونه‌برداری مجدد را ارائه کرد که با توجه به اینکه کالا یک کالای استراتژیک بود، سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت کرد و آزمایش‌ها مجدداً تکرار شد. ۳ مرحله نمونه‌برداری و ۵ بار آزمایش انجام شد و در همه موارد نمونه‌برداری، عدم انطباق در باقیمانده سموم دفع آفات محرز شد.

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در همین راستا هم به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص و لزوم مرجوع کردن آن ابلاغ شد.

وی افزود: این آزمایش‌ها هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشوری در حوزه غذا انجام شده، بنابراین اعلام می‌کنیم این محموله روغن از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص و مصرف ندارد و اقدامات قانونی نیز توسط مرجع قضایی در دست اقدام است تا این کالا مرجوع شود.

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • ماجرای ترخیص روغن‌های آلوده به سموم چیست؟
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری