Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی محمودی  مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خبرنگاری بیشتر از اینکه یک شغل باشد، یک مهارت، یک فن، یک علم، یک هنر و از همه بالاتر یک عشق است اگر چه که هر سال در روز خبرنگار موجی از پیام‌های تبریک به سمت رسانه و رسانه‌نگاران ارسال می‌شود، اما واقعیت این است که خبرنگاران بیشتر از این که نیازمند یک روز باشند نیازمند روزی هستند که بتوانند بدون هر گونه فشار را با حریت و آزادگی تحمل کرده و منادی حق و عدالت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: خبرنگاران می‌خواهند که بتوانند به راحتی از مسئولان که باید مورد سوال قرار بگیرند به عنوان نماینده افکار عمومی پرسش و به راحتی آنان را نقد کنند، مسوولان هم باید نقدپذیر بوده و تاب تحمل نقد‌های مشوقانه و منصفانه خبرنگاران را داشته باشند.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی ادامه داد: خبرنگاران بیشتر در پی روزی هستند تا در عین حال که حرفهایشان شنیده می‌شود، حال مردمان جامعه شان هم خوب باشد، چون خبرنگاران در واقع شاخک‌های حسی و عصبی جامعه خود هستند.

محمودی بیان کرد: خبرنگاران به ویژه در یکی ۲ سال اخیر که حال مردم ما خیلی خوب نبود و درگیر مشکلات مختلف معیشتی و کرونا بودند به عنوان نمایندگان افکار عمومی به تبع مردم، حال و روز خوشی نداشتند، چون دردشان اگر چه از جنس درد مردم زمانه نیست، اما همان درد مردم زمانه است.

او تصریح کرد: خبرنگاران در عین حال که در پی روزی حلال هستند، در پی روزی هستند که بتوانند بدون دغدغه معیشتی و دغدغه امنیت شغلی و بیمه که همچنان گریبانگیر بسیاری از خبرنگاران است بتوانند به راحتی قلم بزنند و در راه آگاهی بخشی جامعه و معرفت افزایی و بصیرت دادن به مردم قدم بگذارند.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران؛ مطالبه‌گران بدون حد و مرز


مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی تأکید کرد: همزمان با ایام روز خبرنگار که یاد شهید مظلوم شهید صارمی را گرامی می‌داریم لازم است فراتر از شعر و شعار و جملات زیبا به دغدغه خبرنگاران توجه شود و مسایل و مشکلات آنان شنیده شود و مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

محمودی اظهار کرد: مهمترین مسایلی که خبرنگاران ما در سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم کردند دغدغه امنیت شغلی، بیمه، مسایل معیشتی، حقوق رسانه‌ها و آزادی بیان است.

او افزود: خبرنگار واقعی دارای نگاه آسمانی و دلی دریایی است که به نمایندگی از مردم جامعه سعی می‌کند مسایل را با صداقت و صراحت و صحت و سرعت و دقت و جامعیت به مردم و مسئولان منعکس کند و به نوعی پیوند دهنده میان مسئولان و مردم باشد و چنین خبرنگاری با چنین ویژگی‌هایی خودش خبره‌نگار است.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌هایی که امروز در عرصه رسانه‌های اجتماعی نیاز است این است که با عزم مضاعف و نهضت سواد رسانه‌ای به رهبری سایبری برسیم، اما به نظر می‌رسد فضای رسانه‌های اجتماعی ما چندان مدیریت نمی‌شود و گاهی از هم گسیختگی و ولنگاری را در این عرصه شاهد هستیم.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه مطبوعات خراسان رضوی روز خبرنگار اصحاب رسانه مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد