Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای اعلام کرده است که در 2 سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته محل جدید به این دانشگاه اختصاص یافته است. همچنین وی معتقد است بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند. 

البته ورود و جذب دانشجویان به بازار کار و صنعت جزو وظایف این دانشگاه نیست بلکه متناسب‌سازی بین مهارت، تخصص و شغل آینده آنها مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، آرمان عباسی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره ارتباط اشتغال‌زایی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: مشخص شدن میزان ارتباط بین این دانشگاه با صنعت یکی از مطالبات جدی بسیج دانشجویی در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ آمار یا گزارشی از اثربخشی یا تاثییرگذاری دانشجویان برای حل مشکلات صنعت و اشتغال آنها وجود ندارد که بر اساس آن بتوان درباره متناسب بودن تخصص و اشتغال دانشجویان نتیجه گیری کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با تاکید بر اینکه میزان قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، گفت: متاسفانه تعداد بسیاری از این دانشجویان در حوزه تخصصی و متناسب با رشته‌های تحصیلی خودشان فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: به عقیده بنده حدود 10 تا 15 درصد دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای متناسب با مهارت و تخصص خودشان در صنعت فعالیت می‌کنند که آمار چندان درخشانی نیست.

عباسی با اشاره به نیازهای بازار کار مطرح کرد: نیازسنجی و مطابقت رشته‌ای تحصیلی فارغ التحصیل دانشگاهی با نیازهای جامعه یکی از رسالت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است. 

این دانشجوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به افزایش 700 کد رشته محل در 2 سال اخیر به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای عنوان کرد: اگر این رشته‌های با نیازهای بازار کار یا صنعت متناسب باشد، به طور قطع سیاست مناسبی است. 

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در یک فرآیند کارشناسی دیگر دانشجو در رشته‌های که نیاز بازار کار نیستد، نپذیرد و آن رشته‌ها را از فهرست دانشگاهی خارج کند.

عباسی با اشاره به هدایت تحصیلی معیوب در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: دانشجویان به دلیل نبود راهنمای مناسب با امید بسیار در برخی از رشته‌های دانشگاهی ثبت نام می‌کنند؛ اما متاسفانه بعد از فارغ التحصیلی نمی‌توانند شغل مرتبط را به دست بیاورند.

اشکلات شیوه مهارت آموزی به دانشجویان

این فعال دانشجویی مهارت آموزی را یکی از اصول آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دانست و گفت: در حال حاضر مهارت آموزی در دانشگاه به دانشجویان داده می‌شود؛ اما اشکلات فراوانی به شیوه این نوع آموزش مهارت وارد است.

وی ادامه داد: بخشی از مهارت آموزی و متناسب سازی نوع مهارت با نیازهای جامعه جزو وظایف دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است و بخشی بیشتر آن باید توسط وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری یا وزارت صمنت سیاست گذاری شود.

عباسی مطرح کرد: به عنوان مثال دانشگاه‌های علوم پزشکی یا دانشگاه فرهنگیان توانسته‌اند نسبت دانشجویان را با شغل آینده آنها تعیین کنند و به کسب مهارت و تجربه دانشجویان کمک کنند. موضوعی که دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در آن خیلی موفق نبوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای برای دانشجویان رشته‌های فنی یا مهندسی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای یا علمی و کاربردی برای ورود به صنعت در راستای نیازهای جامعه یا حل مشکلات این حوزه وجود ندارد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1104417 برچسب‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی مهارت آموزی بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد