Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@00:17:08 GMT

هویت بخشی فضاهای شهری در ایام ماه محرم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۸۷۳

خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 20 از هویت بخشی فضاهای شهری و پیش بینی ده ها برنامه فرهنگی در ایام ماه محرم خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم گفت: فضاسازی محیطی معابر و میادین اصلی و آمادگی کامل تمامی حوزه ها در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران و زائران حضرت عبدالعظیم(ع) با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و اهتمام ویژه در رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری ده ها برنامه فرهنگی بخشی از محورهای پیش بینی شده در این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشار افزود: در ایام محرم با استفاده از تمامی ظرفیت های منطقه در راستای تکریم شعائر اسلامی و گرامیداشت اقامه عزای سید الشهدا (ع) برنامه های متنوع آئینی و مذهبی از جمله دمام زنی، چاووشی خوانی و تعزیه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب شور حسینی و توزیع اقلام فرهنگی در سطح محلات برگزار می شود.
او با اشاره به برگزاری برنامه «تکیه» با هدف در اختیار قرار دادن فضاهای روباز شهر تهران به هیئت‌های مذهبی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی فضاهای روباز از جمله بوستان ها، فضاهای ورزشی و ... برای استفاده هیئات و سوگواران اختصاص داده می شود.
افشار با تاکید بر اینکه توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و هویت بخشی به سیمای بصری در طرح های فرهنگی و تبلیغاتی لحاظ شده است، افزود: در راستای ترویج فرهنگ حسینی علاوه بر سیاهپوش کردن ساختمان های اصلی، نواحی و سرای محلات، فضاسازی میادین و معابر اصلی با نصب 100 عدد پرچم سیاه، 400 مترمربع کتیبه و احجام مناسبتی، 14 هزار متر آذین بندی ریسه ای، 120 متر مربع پارچه سیاه، 300 مترمکعب داربست حجمی، 24 تخته بنر، اکران کلیه طرح های مناسبتی در 5 دستگاه تلویزیون شهری و اهتزاز 250 تخته پرچم انجام شده است. و در این راستا مقرر شده که به صورت مستمر این وضعیت در ایام محرم و صفر احیاء و بازنمائی شود.
او با تاکید بر اهمیت توجه به شیوه نامه های ستاد ملی کرونا اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه جلوه عشق و اقلام تعزیه خوانی دوره صفوی در مرکز ری شناسی، برگزاری هیئت سیار عزاداری در محوطه منطقه، فعال سازی کوچه های حسینی در قالب حرکت خودرویی، تقدیر از خانواده شهدایی که در ماه محرم و صفر به شهادت رسیدند، اجرای برنامه های عزاداری در بوستان بانوان، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و روضه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه عمومی منطقه در دهه اول محرم از دیگر برنامه های مناسبتی این ایام است.
شهردار منطقه در پایان به تهیه کلیپ، گزارشات مستند، عکس نوشت، روزشمار عاشورا و تهیه تصاویر مفهومی فرهنگ عاشورائی توسط روابط عمومی منطقه اشاره کرد و از عموم شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای باشکوه برنامه های ماه محرم و صفر با مدیریت شهری همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد  امروز در نشست ستاد ملی دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهاد‌های فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، گفت: در دهه کرامت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد همچنین با استقبال از شعار‌های محوری دهه کرامت تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران نیز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود از این شعار‌های محوری بهره خواهد گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: همه این فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی برود که نسل جوان بیشترین بهره را از این برنامه‌ها ببرد و اثر گذاری آن درجامعه کاملا محسوس باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های مادی و معنوی و انسانی که به خدمت گرفته می‌شود باید تلاش کنیم هرسال بیش‌ترین بهره وری را نسبت به سال قبل از این برنامه‌ها داشته باشیم و بیش‌ترین اثرگذاری فرهنگی را شاهد باشیم.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه در اینگونه امور و برنامه‌های فرهنگی باید از نخبگان فرهنگی بهره گرفت تصریح کرد: این برنامه‌ها باید حاصل اتاق‌های فکری باشد که نسبت به حوزه فرهنگ و دین بیش‌ترین اشراف را داشته باشند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در کنار اجرای برنامه‌های مردمی، نهاد‌های فرهنگی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را ایفا کنند گفت: در انجام اینگونه امور فرهنگی و مناسبتی همانند ایام عاشورا، فاطمیه و... باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود